Ecclestone gaf Van der Garde gelijk in Saubergate

Giedo van der Garde stond in zijn recht toen hij tijdens de seizoensopener in Melbourne het Formule 1-team van Sauber voor de rechter sleepte. Volgens de Formule 1-baas had de Nederlander recht op zijn stoeltje en was het de Zwitserse renstal die fout zat. Uiteindelijk werd de zaak opgelost met een schikking. 

"Een deal is een deal. Zo werk ik zelf ook", aldus Ecclestone in de Telegraaf.  "En als er later iemand komt die meer geld biedt, dan zeg ik: sorry, ik heb al een deal. Ik neem Van der Garde niet kwalijk dat hij zijn gelijk probeerde te halen en vocht voor de deal die hij meende te hebben."

"Bij Sauber heeft men domme fouten gemaakt", vervolgt de Brit. "Ik begrijp wel dat ze financieel in een moeilijke positie zaten, maar dat wil niet zeggen dat alles geoorloofd is. Laat ik het anders stellen: Mag je een bank beroven om te overleven? Nee.”

Gigi

Posts: 2.209

Toch blij dat hij Giedo gelijk geeft. Want dat heeft hij ook.

  • 6
  • 10 okt 2015 - 13:17

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Tja, wat heb je eraan. Een stoeltje krijgt hij er niet van

    • + 1
    • 10 okt 2015 - 13:10
  • "Mag je een bank beroven om te overleven? Nee." beetje rare opmerking. Geld en een bank komen niet voor overleven lijkt me. Maar goed..de strekking is duidelijk.

    • + -1
    • 10 okt 2015 - 13:11
    • lars75

      Posts: 8.908

      En net of meneer niet op administratieve wijze een bank heeft proberen te beroven, ff schikken voor 100 miljoen! Maar hé een deal is een deal zoals meneer zelf aan geeft!

      Zo link als een looien deur die man en hij heeft bergen boter op zijn hoofd!

      • + 2
      • 10 okt 2015 - 13:14
  • Gigi

    Posts: 2.209

    Toch blij dat hij Giedo gelijk geeft. Want dat heeft hij ook.

    • + 6
    • 10 okt 2015 - 13:17
  • maxioos

    Posts: 1.889

    VdG toch welkom op de grid? Al is de haas nog zo snel, Giedo vindt hem wel...

    • + 5
    • 10 okt 2015 - 13:20
  • Nightwish

    Posts: 184

    Tsja gelijk hebben en gelijk krijgen blijven toch twee verschillende dingen.

    • + 1
    • 10 okt 2015 - 13:32
  • Die laatste zin is een vreemde uitspraak van Bernie. Er gaan al jaren geruchten dat hij betrokken is bij die treinroof in de UK ergens in de jaren 50 of 60?

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 13:50
    • Gompie

      Posts: 4.951

      In an interview with the Independent in 2005, Ecclestone addressed the long-running rumour. "There wasn't enough money on that train," he said. "I could have done something better than that." He said he believed the rumours began because of his relationship with Roy James, a racing driver who drove the getaway car. (BBC Sport Interview 5 Aug 2014).

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 17:24
  • taW nee tihslluB laahrev sla oz saw dah jih ejleots tid raaj.

    • + -2
    • 10 okt 2015 - 13:59
    • u wot m8

      Wat een Bullshi* verhaal als zo was had hij stoeltje dit jaar ?

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 14:25
    • Warlord

      Posts: 2.496

      8m tow u

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 15:23
    • nemA

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 16:42
  • Waarom moest de ''eerlijke'' Bernie ook alweer 75 miljoen euro boete betalen?

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 17:36
  • We kunnen het ook anders stellen, had vd Garde überhaupt bij Sauber gezeten als hij geen geld mee had gebracht....?

    • + -1
    • 10 okt 2015 - 18:02
  • Hertog78

    Posts: 22

    Benieuwd waar die zal rijden volgend jaar.

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 19:36
    • hoogie35

      Posts: 859

      WEC of DTM? Ik hoop DTM, heeft voor mij net wat meer als er een NL mee doet

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 20:31
    • Gompie

      Posts: 4.951

      WEC aub!

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 21:23
    • arwinicus

      Posts: 88

      Liever WEC idd!

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 22:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar