Blije Robert Kubica betreurt slechte start

Robert Kubica zegt dat zijn slechte start hem de tweede plaats heeft gekost in de Grand Prix van Monaco. Desondanks was de Pool zeer tevreden over het weekend en blij met zijn tweede podiumfinish dit jaar.

Kubica startte als tweede, maar verloor die positie bij de start aan Sebastian Vettel. Kubica had het gevoel sneller te zijn dan Vettel, maar kon de Red Bull Racing coureur niet aanvallen.

“Ik wist dat de start vanaf de vuile kant voor mij lastig zou zijn. Normaal gesproken zou ik mijn positie verbeter, maar ik zag dat Webber niet heel goed weg kwam, dus ik zag een kans om hem te verschalken. Ik had echter teveel wielspin en toen was het te laat om de deur dicht te gooien voor Vettel. Ik moest zelfs nog verdedigen ten opzichte van Felipe Massa”, aldus Kubica.

“Ik kon het tempo van Vettel volgen, ik denk zelfs dat ik iets sneller was. Maar met nog dertig ronden te gaan had ik een flatspot op mijn band en kreeg ik last van grote vibraties. Ik was zelfs even bang dat ik naar binnen moest voor een nieuwe band. Maar we hebben het podium gehaald. Helemaal mooi dat er drie coureurs op het podium stonden die rijden in een door Renault aangedreven chassis”, vervolgt Renault coureur.
[LEFT_IMG=][/LEFT_IMG]

Reacties (6)

Login om te reageren
  • hij heeft top gereden.. ben dit weekend echt onder de indruk van hem geweest

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 19:01
  • kiekeboe

    Posts: 210

    ROBERT KUBICA:)

    wat een geweldige coureur is hij! en deze race was hij echt fantastisch! In Australië, Maleisië en China was hij ookal zo geweldig!

    er is nog nooit een coureur geweest die een race foutloos reed! maar op de start na reed Kubica een super race!:), er zat gewoon niet meer in vandaag voor hem...

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 19:20
  • konodor

    Posts: 32

    Renault heeft een waardige opvolger van Alonso gevonden. Het is zeker een topcoureur die in een topteam voor de wereldtitel kan gaan. Goed gereden dit weekend!

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 19:33
  • f60

    Posts: 1.725

    ik vind de 2de startplek in Monaco wat ondankbaar, hetzelfde gebeurde met Kimi vorig jaar.

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 19:52
  • F108

    Posts: 122

    leuk renaul triple kill

    Robert heeft hier weer en visitekaartje achtergelaten.

    Mark is wel bezig weer, red bull heeft gewoon de leukste auto dit jaar

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 19:58
  • Kubica heeft een geweldige prestatie geleverd. Voor mij ook wel een beetje de dark horse in het kampioenschap. Hij staat binnen 25 pnt van de nummer 1 Webber

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 09:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar