user icon

Sergio Perez lag op koers voor stoeltje bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 20 aug 2015 16:46
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez leek af te stevenen op een toekomst bij Ferrari. Het enige wat hij had moeten doen was in 2013 een extra jaar voor Sauber blijven racen, daarna zou hij zijn doorgeschoven naar de Scuderia. Het liep anders. McLaren klopte bij Perez aan en de Mexicaan kon die kans niet weigeren. Ook al draaide dat avontuur uit op een deceptie.

Perez: "De relatie met Ferrari is nog altijd goed. In het verleden was ik dicht bij een dienstverband in Maranello. In de Formule 1 weet je nooit hoe het zich ontvouwt. Op een gegeven moment opende Stefano Domenicali de gesprekken voor 2014. Ik kon dan naar Ferrari als ik in 2013 voor Sauber was blijven rijden. Maar toen diende een mogelijkheid bij McLaren zich aan."

"Ik heb er geen spijt van dat ik die kans gegrepen heb. McLaren won destijds nog elk jaar races, het was een van dé teams in de Formule 1. Achteraf gezien heb ik mijn imago daar een beetje om zeep geholpen. Een mislukte periode bij een topteam is erg schadelijk voor je reputatie in de Formule 1. Maar door goed te presteren hoop ik ooit een herkansing bij een topteam af te dwingen."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Gewogen en te licht bevonden. Wordt nooit meer wat. Als zelfs de Hulk al overweegt om de F1 maar te verlaten, dan zou Perez dat zeker moeten doen.

    • + 2
    • 20 aug 2015 - 16:54
  • slevin

    Posts: 140

    Waarom rijst bij mij nu de gedachte dat dit wel eens het grootste broodje aap verhaal van het jaar kon zijn.

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 16:54
    • AtteH

      Posts: 1.560

      Omdat er bij mij iets van bij staat dat Ferrari toentertijd heeft gezegd dat Perez lang niet goed genoeg was en dat Bianchi velen malen beter was... Heb het proberen op te zoeken maar kan het niet meer vinden!

      Maar kan best zijn dat Ferrari dat heeft gezegd om hem te pushen, want ik geloof nooit dat Perez afscheid heeft genomen van het Ferrari programma als ie zeker wist dat ie voor Ferrari zou uitkomen!

      • + 0
      • 20 aug 2015 - 17:07
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Ferrari heeft Bianchi en Perez een aantal ronden laten rijden op Monza in dezelfde wagen. Het resultaat was volgens mij dat Bianchi een aardig tikje sneller was dan Perez in minder ronden. Bianchi zat toen volgens mij nog in de WSR.

      • + 0
      • 20 aug 2015 - 17:26
    • @warlord: dat was niet monza, maar Fiorano. En Bianchi had juist MEER rondjes gereden dan Perez: 70 om 46. Perez was idd langzamer: 0.46sec.

      • + 0
      • 21 aug 2015 - 08:36
  • Milo1981

    Posts: 131

    Daarom goed dat Max sowieso nog een jaartje in die STR zit!

    • + -1
    • 20 aug 2015 - 16:55
    • Kevin

      Posts: 4.900

      ...

      • + 0
      • 20 aug 2015 - 17:20
    • AUDI_F1

      Posts: 1.754

      Inderdaad, maar dan moet hij volgend jaar in het voorjaar in de training ook nog vaker voor zijn teamgenoot zien te komen.

      • + 0
      • 20 aug 2015 - 19:19
  • Bianchi zou het worden zover ik weet, maar acht...wat doet het er nu nog toe..

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 17:14
    • Perez zat in 2012 ook in de Ferrari Academy Bianchi zou dan volgens mij zijn plaatje bij Sauber gekregen hebben aangezien dat voordelig zou zijn geweest voor Sauber (goedkopere motoren) dus dan zou het vast en zeker anders gebeurd zijn

      • + 0
      • 20 aug 2015 - 21:26
  • En DAT! is nou precies wat jonge coureurs bij de les moet houden. Nooit te vroeg te veel willen...

    • + 1
    • 20 aug 2015 - 17:14
  • Maximo

    Posts: 6.758

    Nou moet ik wel zeggen dat Ferrari achter de schermen alle bovengemiddelde coureur polsen en zo heel wat mensen het hoofd op hol brengt zonder dat het ook maar een beetje concreet is.

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 17:58
  • LimboF1

    Posts: 4.773

    Ik vraag mij af of hij dit zelf nu ook geloofd met wat hij zegt, ik in ieder geval niet!

    • + 2
    • 20 aug 2015 - 18:00
  • Ja de geruchten waren er toen inderdaad. Al vraag ik me af of een extra jaar sauber goed had geweest voor zijn carriere. Die sauber van 2013 was in de eerste helft een draak van een auto. Hulkenberg heeft er de 2e seizoenshelft dan wel weer goed mee gescoord.

    Hoe dan ook, een bericht als dit is vast ook niet heel goed voor zijn toekomst bij ferrari.

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 18:12
  • Dat Max wellicht ooit (niet in 2017...) bij Ferrari gaat rijden klinkt me waarschijnlijker in de oren dan dat Pérez dit ooit zou of zal doen. In het verleden maakte Bianchi eerder kans, in het heden Bottas of Hülkenberg en voor de toekomst zijn er vele potentiële kandidaten. Naast Max ook Kyvatt, Sainz en wellicht zelfs Ricciardo. Ik weet niet waarom, maar ik zie Hamilton niet bij Ferrari. Jullie?

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 18:16
    • Nee, Lewis past niet bij Ferrari want 'niemand is groter of belangrijker dan Ferrari'. En helaas heeft Lewis last van sterallures. Bij Ferrari passen no-nonsense figuren als Schumacher, Vettel, Raikkonen en - jawel! - Verstappen. Alleen die laatste nu nog niet, maar ooit wel.

      • + 1
      • 20 aug 2015 - 20:54
    • Lewis is ook wel redelijk bekend over de wereld dus ik vind hem wel een ster hoor

      • + 0
      • 21 aug 2015 - 00:05
  • Bianchi is achteraf gelul ,bij Ferrari gaan ze echt over lijken.Dat hadden ze vooraf moeten zeggen 2 jaar reipen bij manor dan naar Ferrari heb ik nergens gelezen.

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 18:18
    • Ferrari heeft ook nooit geroepen dat Bianchi zeker was van een stoeltje bij het team. Ze hebben hem wel de F1 in geholpen om te kijken wat hij kan.

      • + 0
      • 20 aug 2015 - 20:33
    • Hij zou volgens Colin Kolles naar sauber zijn gegaan

      • + 0
      • 21 aug 2015 - 00:06
    • Ze hadden 4-5-6 coureurs onder contract voor dit jaar wat een circus-act daar bij Sauber schandalig naar mijn mening

      • + 0
      • 21 aug 2015 - 00:06
  • Perez viel in die tijd inderdaad nog wel eens op. Met name als hij op een afwijkende strategie gezet werd waardoor hij door op de hardere banden te starten en veel banden sparen een pitstop uit kon sparen.

    Dat werkte echter alleen voor de middenmoot teams die niet in Q3 hoefden uit te komen en dan stak hij zo nu en dan nog wel eens goed af met zijn Sauber. Dat was dan feitelijk alleen doordat dat gewoon de betere strategie was en dat de top teams die keuze niet hadden omdat ze dan in Q3 teveel plekken zouden verliezen.

    Heeft me altijd verbaasd dat mensen daar niet doorheen konden kijken, maar McLaren (Whitmarsh met name) was daar ook voor gevallen. Dus zou best kunnen dat Ferrari ook daadwerkelijk dacht dat Perez een goeie coureur was.

    Toen Perez gewoon met dezelfde strategie als de andere coureurs moest rijden bleef er weinig van hem over en was het weer exit bij McLaren.

    • + 2
    • 20 aug 2015 - 18:27
  • Hij is wel zwaker dan The Hulk hoor

    • + 0
    • 20 aug 2015 - 21:25

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov