user icon

Alonso: "Podium voor McLaren kwestie van tijd"

  • Gepubliceerd op 16 jul 2015 12:46
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Een terugkeer naar de gloriedagen van weleer is voor McLaren-Honda slechts een kwestie van tijd. Met die woorden spreekt coureur Fernando Alonso zijn vertrouwen in het team uit. De Spanjaard sprokkelde dit seizoen pas één schamel puntje, maar de toekomst ziet er rooskleurig uit.

Althans, dat wil Alonso doen geloven. "Het podium is een gevolg van hard werken en tijd en voor ons zal het een kwestie van tijd zijn voordat we weer op het ereschavot staan. We hebben het talent, we hebben de middelen, we hebben de toewijding. De Formule 1 is niet makkelijk, de concurrentie is extreem professioneel en extreem sterk."

"We zijn vanaf nul begonnen met een nieuwe partner en dat heeft als consequentie dat we nu nog achter de feiten aanlopen. Jammer genoeg is in de topsport geen ruimte voor geduld en willen we allemaal zo snel mogelijk naar de top en geweldige resultaten boeken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan."

"Het belangrijkste is om niet gefrustreerd te raken en de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. In de tweede helft van dit seizoen zullen we al een heel ander McLaren te zien krijgen. We zullen veel competitiever zijn. En volgend jaar is het tweede seizoen van ons project, dan zal alles weer helemaal anders zijn."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Cinamon

    Posts: 202

    Alleen welk jaar durft hij niet te zeggen ;-)

    • + 3
    • 16 jul 2015 - 12:47
  • tijd....... is een rekbaar begrip Ferdinand.......

    • + 0
    • 16 jul 2015 - 12:48
  • Inderdaad een kwestie van tijd... heel veel tijd ben ik bang.
    Dit zal wel bij hem ingefluisterd zijn door wereldvreemde Dennis, die is de laatste tijd
    toch al apart bezig.

    • + -1
    • 16 jul 2015 - 13:08
    • ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je Dennis niet zo mag....
      :-)

      • + 0
      • 16 jul 2015 - 13:11
  • ALS ze bij Honda dat pakket aan t werk krijgen, zullen ze vast ook grote stappen maken. Ze hebben in ieder geval een eigen ontwerp, volgens eigen ideeen. Dat vind ik wel mooi. Laat het maar lukken, meer mensen voorin is meer spanning!

    • + 0
    • 16 jul 2015 - 13:14
  • F One

    Posts: 209

    Off Topic: @F1Today waarom kan ik niemand meer een plusje geven? Minnetjes kunnen ook niet maar dat wil ik ook niet,,,

    • + 1
    • 16 jul 2015 - 13:17
  • Als ik moet gokken zou ik zeggen eind dit of begin volgend seizoen

    • + 0
    • 16 jul 2015 - 13:44
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Ik hoop dat ze de komende weken iets uit de hoge hoed kunnen toveren voor Spa, a la Red Bull dat het een paar keer deed.

      • + 1
      • 16 jul 2015 - 13:50
    • Dit seizoen een podiumplek? Nee, gaat niet gebeuren. Het hele jaar zijn ze enkel sneller dan Manor. Er is geen enkele reden om te denken dat ze het gat "ineens" zullen dichten.

      • + -1
      • 16 jul 2015 - 14:09
  • In Spa komen ze met een stuk meer pk's aan boord wordt gezegd... Op het podium ten vroegste volgend jaar

    • + 1
    • 16 jul 2015 - 14:22
  • Alonso14

    Posts: 202

    Als er een podium komt denk ik dat dat op zn vroegst volgend jaar is. Al hoop ik stiekem dat Honda wat gevonden heeft.

    • + 1
    • 16 jul 2015 - 14:27
  • Pff, Optimist :P

    • + -1
    • 16 jul 2015 - 14:28
  • Ik help het ze hopen en dat dit niet het begin van een lange glijvlucht omlaag is voor McLaren.

    Maar goed, als ze daadwerkelijk 60 a 70pk erbij krijgen met de update dan zouden ze toch in ieder geval weer normaal mee kunnen doen om de punten. Dan zou al heel wat zijn.

    • + 0
    • 16 jul 2015 - 14:46
  • WouterP

    Posts: 75

    "Ongekende wereldtitel met 18 seizoensoverwinningen voor Alonso in Manor" klinkt vooralsnog helaas geloofwaardiger..

    • + 0
    • 16 jul 2015 - 18:41

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar