user icon

Ontmoeting tussen Haas en Gutierrez geweest

  • Gepubliceerd op 09 jul 2015 14:43
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Gene Haas heeft de naam van een gegadigde voor een van de racestoeltjes bij het nieuwe Haas F1 Team voor 2016 laten vallen. Niet geheel verbazingwekkend betreft het Esteban Gutierrez. De Mexicaan is testrijder bij Haas-partner Ferrari en beschikt over kapitaalkrachtige sponsors.

Haas deelde aan ESPN Mexico mede: "Ik heb een ontmoeting gehad met Gutierrez, een goede gast en een getalenteerde coureur. Hij werkt al op een hoog niveau bij Ferrari." Op de vraag of Mexicaan een kandidaat is, antwoordde de baas van de Amerikaanse renstal: "Op dit moment is alles mogelijk."

Aan Motorsport.com voegde Haas toe over de invulling van de line-up: "We hebben een lijst van tien coureurs die we in de gaten houden. We zullen met hen in gesprek gaan en dan zien we wel wat er uit rolt. We willen zeker iemand aantrekken die momenteel op de grid staat, iemand met ervaring."

Naast Gutierrez is ook een andere Ferrari-testcoureur in beeld, namelijk Jean-Eric Vergne. Haas F1 Team zou zijn pijlen vooral richten op Nico Hülkenberg. De Duitser wacht echter nog op eventuele mogelijkheden bij Ferrari en Williams, afhankelijk van wat er met Kimi Raikkonen en Valtteri Bottas gebeurt.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.470

    De Ontmoeting ging als volgt:

    Hallo mijn naam is Haas , en ik weet van niets , en wie ben jij? ;-)

    • + -2
    • 9 jul 2015 - 14:46
  • Dat ze maar vlug het hazepas kiezen met Gutierrez.
    Er staan 15 betere piloten klaar om eventueel voor Haas te racen.
    Maar het zal wel weer niet alleen op talent aankomen zeker.
    In dat geval zou ik zeggen, pak Maldonado dan zijn er bij Lotus van verlost.

    • + 0
    • 9 jul 2015 - 15:12
  • Als Hülkenberg niet naar een groot team kan, kan hij in mijn ogen het beste bij Force India zitten die redelijk in de subtop zit. Instappen bij Haas betekent misschien bijna achteraan rijden en dat zou zijn carrière kunnen verpesten.

    Wat zouden jullie trouwens een goede Amerikaan vinden als debutant?

    • + 0
    • 9 jul 2015 - 15:28
    • Sjees

      Posts: 1.149

      Rahal
      Hunter Ray
      Newgarden

      En Danica Patrick! Maar die bakt er momenteel niet veel van in Nascar. Deed bij Indycar nog wel eens mee voorin maar is gewoon niet goed genoeg. Helaas....

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 15:37
    • De beste Amerikaanse rookie is op dit moment Alexander Rossi. Maar ik ben ook onder de indruk van Sage Karam. Connor Doly is ook wel oke.

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 15:53
    • Tom Cruise??

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 21:27
    • of Patrick Dempsey??

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 21:28
    • Harisson Ford?
      Of misschien Obama, die heeft na 2016 toch niets te doen!

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 21:32
    • Harisson is toch geblesseerd? En Obama heeft het nog druk volgend jaar...Ik moet zeggen Tom was gewoon erg goed in 'Days of Thunder' en Patrick was 2e op Le Mans....lastig hoor kiezen...rijdt Mario Andretti nog ergens?

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 22:17
    • Sly Stallone deed het anders ook niet verkeerd in Driven, Prom.
      En hij heeft connecties met Nederland, leuk voor Frijns.

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 23:01
  • Wellicht dat vandoorne eens moet praten met Haas ;)

    • + 0
    • 9 jul 2015 - 15:33
    • Ja! Ik zie dat ook wel zitten :). Die jongen verdient absoluut een kans!

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 15:37
    • Van Doorne is toch protege van McLaren?
      Haas heeft Ferrari als partner, dus dat gaat het niet worden.

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 17:13
    • Sjees

      Posts: 1.149

      Daarom denk ik dat Gutierrez een stoeltje krijgt. Neemt geld en een Ferrari-motor mee. Als de ander iemand van de huidige grid moet zijn valt een Amerikaan af. En van Doorne ook. Of zou Haas als hij het een beetje ruim neemt Gutierrez ook zien als iemand van de huidige grid?

      • + 0
      • 9 jul 2015 - 17:30
    • masf1

      Posts: 7.051

      VDG zie ik wel zitten,gaat alleen niet gebeuren.

      • + -1
      • 9 jul 2015 - 20:23
  • erikworld

    Posts: 927

    Raikonen, Guiterrez en Rossi.

    • + 0
    • 9 jul 2015 - 20:42
    • Persoonlijk zou ik het mooi vinden om Raikonen daar nog even te zien vlammen echter denk ik dat hij dit zelf helaas niet ziet zitten.

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 10:06

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.381
  • Podiums 53
  • Grand Prix 126
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar