user icon

Volg LIVE de tweede testdag vanaf Red Bull Ring

  • Gepubliceerd op 24 jun 2015 08:53
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

De Red Bull Ring is deze week nog twee dagen het domein van de Formule 1. De tweede en tevens laatste test tijdens het seizoen vindt plaats in Oostenrijk. Voor de tweede dag van de test is een blik andere coureurs ten opzichte van gisteren open getrokken.

De opvallendste naam is misschien wel Marco Wittmann. De Duitser mag als beloning voor zijn DTM-titel van vorig jaar een dagje voor Scuderia Toro Rosso testen. Hij is in goed gezelschap vandaag, want er rijden veel reguliere coureurs om hem heen. Alleen Jolyon Palmer (Lotus), Esteban Gutierrez (Ferrari) en Pascal Wehrlein (Force India) hebben net als Wittman geen racestoeltje in de Formule 1.

Volg alle ontwikkelingen vanuit Oostenrijk via onze Live Update-pagina, die hier te vinden is.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • hopelijk een mooie dag

    • + 0
    • 24 jun 2015 - 08:53
  • Vind het toch raar dat Ferrari geen vaste rijder laat testen, zeker gezien de matige recente prestaties van van Raikkonen.

    Ook een DTM winnaar laten opdraven vind ik vreemd. Of het geeft aan dat de f1 makkelijk is voor de rijder en vooral lastig voor engineers (dus al die laptopboys) en het niet heel veel uitmaakt wie er achter het stuur zit.

    • + 0
    • 24 jun 2015 - 08:59
    • Idd....een soort van arrogantie

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 09:00
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Die testdag was toch een prijsje voor het winnen van de DTM?

      • + 1
      • 24 jun 2015 - 09:08
    • Dat klopt en als er een Nederlander de DTM won zou ik het mooi vinden natuurlijk.

      Toch vind ik het alsnog raar dat er zoiets gebeurd, al helemaal als het een officieel iets is zo tijdens het seizoen. Maar goed, een aantal zal wel betalen dus komt dat ook weer goed uit.

      Daarom zou het goed zijn tijdens een gp weekeinde een extra uur te trainen voor nieuwelingen of testrijders, ook leuk voor het publiek. Deze tests slaan eigenlijk nergens meer op.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 09:57
  • Maximo

    Posts: 6.962

    Voor TR is het niet eens zo slecht om Wittmann in de auto te hebben in plaats van een tiener met erg weinig ervaring.

    • + -2
    • 24 jun 2015 - 09:16
    • masf1

      Posts: 7.066

      Wat zeg jij nou??

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 09:18
    • @Maximo

      Waar slaat dat in hemelsnaam op?

      Neem ffies een aspirientje ofzo

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 09:22
    • Al zou STR bij wijze van spreken Fuoco, Ocon of Wittmann in de auto hebben...het verschil is dat de 1e 2 jongens Formule rijden...en Wittmann niet....dus denk zelf dat het niet heel veel uitmaakt

      • + -1
      • 24 jun 2015 - 09:23
    • Hij bedoelt Sirotkin natuurlijk

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 09:23
    • yep....maar dan nog ;)

      • + -1
      • 24 jun 2015 - 09:26
    • masf1

      Posts: 7.066

      Ik dacht dat je op Max doelde!!ik als fanboy dien dan integrijpen

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 09:27
    • Over ervaring gesproken...

      Max zat 16 jaar geleden al in een F1 wagen (nl. in de Honda waar z'n pa toen mee testte). Maar weinig van de huidige F1 rijders kunnen hem dat nazeggen :)

      Zonder gekheid, Max is al heel lang op het voor zijn leeftijd maximaal haalbare niveau aan het racen. Het is haast niet mogelijk om op die leeftijd meer geraced te hebben dan hij heeft gedaan. Het is niet vreemd dat dat er nu ook uit komt.

      • + 1
      • 24 jun 2015 - 09:49
    • Maximo kan het niet uitleggen.

      • + -1
      • 24 jun 2015 - 10:10
    • Maximo

      Posts: 6.962

      ooo... wist niet dat dit zo slecht ontvangen zou worden:))

      Het lijkt mij dat een testdag nuttiger kan zijn met een ervaren man als Wittmann in de wagen die wellicht meer nuttige dingen kan testen door zijn ervaring dan bijvoorbeeld Fuocco die stijf van de zenuwen de wagen in de bandenstapel stuurt.

      • + 2
      • 24 jun 2015 - 10:26
    • Maximo

      Posts: 6.962

      aaaaaahhhhhh nu snap ik het pas!!!!! Het lijkt net of ik op Max doel met " tiener":))))))

      Neeeeee, ik bedoelde dat als er een niet eigen coureur zoals Sainz of Max in de wagen mag testen het beter kan zijn dat een wat meer ervaren man zoals Wittmann dat doet in plaats van Marciello of Fuoco

      • + 2
      • 24 jun 2015 - 10:28
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ja, zegt Wittman, de nieuwe onderdelen op de TR rijden heel anders dan de oude onderdelen op mijn DTM.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 10:40
    • voorlopig heeft Wittmann nog weinig snelheid na meer dan 50 ronden.

      een F1 wagen is dan ook heel wat anders dan een DTM auto en de laatste keer dat Wittmann in een formule(3) auto zat is ook al 4 jaar terug.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 11:09
    • Maximo

      Posts: 6.962

      @Michel Vaillant......

      Wat zei u ook al weer over Wittmann? :)

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 15:15
  • Bottas knalt in zijn tweede getimede ronde al voorbij aan de snelste tijd van Susie Wolff gisteren... Auw.

    • + 1
    • 24 jun 2015 - 09:51
    • Maar Susie had een groot deel van de dag te maken met natte omstandigheden..

      • + 1
      • 24 jun 2015 - 09:58
    • Trilt die Williams zo dat Susie met natte omstandigheden te maken had?

      • + 2
      • 24 jun 2015 - 10:21
    • jacky

      Posts: 3.224

      pietje toch wat ben jij een vies manneke:)

      • + 1
      • 24 jun 2015 - 10:29
  • Maximo

    Posts: 6.962

    Hey..... da's raar denkt Susie, hoe kan die Bottas nou 3 seconden sneller zijn dan ik gisteren was terwijl hij niet eens mee heeft mogen doen aan Race Of Champions en ik wel?

    • + 0
    • 24 jun 2015 - 10:32
  • aesop

    Posts: 659

    Alonso ook meteen een klap sneller dan Vandoorne. Die heef gisteren waarschijnlijk braaf zijn programma afgewerkt maar hij had vermoedelijk wel iets competitievere tijden gereden.

    • + 0
    • 24 jun 2015 - 11:35
    • aesop

      Posts: 659

      Willen rijden.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 12:07
  • Die Wittmann had nooit in een f1 gereden ?

    Zit nog maar halve seconde achter Max zijn tijd van gisteren. Niet normaal is dat tenzjj het een enorm groot talent is natuurlijk! Laat dan een goed kaartje achter maar geeft ook imo aan dat de f1 niet meer de moeilijkste klasse is enz.

    • + 0
    • 24 jun 2015 - 14:15
    • Maximo

      Posts: 6.962

      Zoals ik eerder al zei, TR heeft met die Wittmann helemaal geen slechte om een dagje de wagen te testen. Ze hebben meer aan Wittmann met al zijn ervaring dan aan Gasly, Ocon, Fuoco, of Marciello.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 15:13

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 20 jan 1991 (31)
  • Geb. plaats Horsham, GB
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar