user icon

Opa Verstappen voorspelt wereldtitel voor Max

  • Gepubliceerd op 23 jun 2015 20:56
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen beleeft een prima debuutseizoen in de Formule 1. Na acht races heeft de jongste Formule 1-coureur ooit tien punten gepakt, en daarmee doet hij het beter dan teamgenoot Carlos Sainz. Zijn opa, Frans Verstappen, denkt echter dat er nog veel meer mogelijk is.

"We maken een wereldkampioenschap mee. Gegarandeerd," vertelde Frans Verstappen aan de Telegraaf. "Hij zit nu bij een opleidingsteam (Toro Rosso, red.). Ik hoop dat hij daar nog een jaar rijdt, want hij moet nog veel leren, maar we zien daarna wel wanneer dat kampioenschap komt."

Opa Frans vindt de toetreding van Max in de Formule 1 net zo spannend als bij de entree van zijn zoon Jos. "Ik ben even trots op beiden. Welke opa maakt het mee dat hij twee keer in zijn leven te doen heeft met een Formule 1-coureur? Dat is heel apart."

Over het resultaat in de race in Oostenrijk was Verstappen senior niet tevreden. "Ik ben wel tevreden over Max. Je ziet gewoon hoeveel potentie die jongen heeft. Hij wilde wel naar voren maar het kon gewoon niet. Bij de start pakte Max een plaatsje, maar daarna moest hij consolideren. De snelheid zat er namelijk niet echt in."

Voorafgaand aan de wedstrijd zei Frans dat Max behoorlijk uit de voeten zou kunnen op de Red Bull Ring. "Hij is helemaal in zijn nopjes als het vochtig is," voegde Verstappen toe. Daar had opa gelijk in, want kleinzoon liet zowel op vrijdag, zaterdag als vandaag tijdens de test zien dat hij in de regen een coureur is om rekening mee te houden.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Als alles op zijn plek valt, en daarmee bedoel ik:

    Jezelf van je beste kant laten zien, iedere race weer
    Geluk (juiste team, omstandigheden)
    Ontwikkeling van Max blijft doorzetten

    Dan is er een grote kans dat wij dit kunnen meemaken

    • + 0
    • 23 jun 2015 - 21:03
    • Nu, as die ander allemaal forfait geven, word verstappe ook wk............

      • + -3
      • 23 jun 2015 - 21:06
    • Prima reactie Bengelke....top

      • + 1
      • 23 jun 2015 - 21:22
  • Mijn buurvrouw zei dat ook gister..........

    • + 0
    • 23 jun 2015 - 21:35
  • Redactie: "Voorafgaand aan de wedstrijd DAT Frans dat Max behoorlijk uit de voeten zou kunnen op de Red Bull Ring" dat --> dacht

    Correcties doorgeven die ik met alle plezier hoor. Ik help jullie graag de site verder te verbeteren. Keep up the good job!

    • + 0
    • 23 jun 2015 - 21:46
    • Gard

      Posts: 863

      NOTHINGBUTTHETRUTH: Correcties doorgeven die ik met alle plezier hoor. Even je post nalezen Die = Doe

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 13:18
  • Geweldig voor Frans Verstappen! Nederland mag blij zijn dat hij Jos destijds heeft geholpen. Een echte Nederlandse race-dynastie is ontstaan. :-)

    • + 1
    • 23 jun 2015 - 21:48
    • Misschien is Carmen Jorda iets voor Max...krijgen ze een zoontje met de naam Jos Jr.....en over 18 jaar in de F1

      • + 0
      • 23 jun 2015 - 22:00
    • Zou wat zijn. Max op zijn 36 nog in de f1 samen met zijn zoon max jr. Is volgens mij nog een record wat hij dan heeft.

      • + 0
      • 23 jun 2015 - 22:25
    • EL SALVADOR, volgens mij is Max al flink aan het oefenen met tamelijk jonge race dames (zusje Nicky de Vries en later dat Amerikaanse meisje), dus het zal vast goed komen met de volgende generatie. ;-)

      • + 1
      • 23 jun 2015 - 22:38
    • Rimmer

      Posts: 9.172

      Nee!! Max niet kruisen met Jorda! Die is zoooo slecht dat de genen van Max de kleine junior hooguit nog een "acceptabele" rijstijl voor de zeepkistenrace geven.
      Laat Jorda maar aan Rimmer over. Die racet voorlopig even niet meer.

      • + 1
      • 23 jun 2015 - 22:47
  • sailor

    Posts: 10.906

    Dat zijn van die uitspraken die ik erg voorbarig vind.
    Er zijn wel meer coureurs die flitsend van start zijn gegaan , en daarna een grijze carriere doormaken.
    Hulkenberg zou dan ook wk moeten worden , hij heeft op z'n minst een net zo'n goede start als Verstappen gehad.

    • + -1
    • 23 jun 2015 - 23:04
    • Klopt Sailor....laten we dan maar hopen dat het met Max niet zo gaat ;)

      • + 0
      • 23 jun 2015 - 23:23
    • Gard

      Posts: 863

      Mag opa trots zijn op zijn kleinzoon? Wat is daar op tegen.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 13:20
  • Gamert

    Posts: 656

    Ach iedereen kan in een dominante auto WK worden. Dus Max ook.

    • + -1
    • 23 jun 2015 - 23:30
    • Dat is Webber, Rosberg, Massa, Irvine, Barrichello en vele anderen anders nooit gelukt. De auto is belangrijk maar dat poppetje achter het stuur maakt wel het verschil uiteindelijk.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 08:41
    • sailor

      Posts: 10.906

      Als je in de deze Mercedes geen kampioen kan worden t.o.v. de concurrentie , dan hoor je gewoon niet thuis in formule 1.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 08:45
    • Rosberg uit de F1 dus? Massa dus ook eigenlijk.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 11:05
    • sailor

      Posts: 10.906

      Nee , als je geen kampioen kan worden t.o.v. de concurrentie , dus je MOET minimaal vice-kampioen worden , en dat is Rosberg ieder jaar weer vanaf 2014 , toen Mercedes een beest van aan auto was.
      Dus als een Mercedes coureur 3e zou worden in het klassement met deze auto, ben je niet f1 waardig.
      Ik heb het niet over de strijd tussen de coureurs van Mercedes onderling.

      • + 0
      • 24 jun 2015 - 11:15

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.558
  • Podiums 60
  • Grand Prix 141
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar