Ferrari krijgt toestemming voor aanpassing motoren
- Gepubliceerd op 05 mei 2010 09:32
-
12
- Door: Dennis Roke
Nu Ferrari toestemming heeft gekregen de motoren aan te passen, zullen de wijzigingen klaar zijn voor de Spaanse Grand Prix van aankomend weekeinde. Hoewel Ferrari niet bekend heeft gemaakt om wat voor problemen het precies gaat, lijkt het te maken te hebben met lekkende pneumatische kleppen.
Een verklaring van Ferrari: "We hebben de motoren verschillende lange runs laten draaien op de testbank en daaruit zijn verschillende problemen naar voren gekomen die mogelijk de betrouwbaarheidsproblemen veroorzaken. Daarom hebben we toestemming gevraagd om de motoren aan te passen binnen het motorenreglement. Deze hebben we nu gekregen, dus we kunnen de veranderingen aanbrengen op de motoren die dit weekeinde achterin de auto's zullen liggen in Barcelona."
Ferrari zal daarnaast tijdens de vrije training voor het eerst de F-duct gaan testen op beide auto's. Na de vrije training zal beslist worden of de F-duct ook wordt ingezet tijdens de kwalificatie en de race.
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 9.887
Zo, die hebben er weer 10 a 20 pk bij vanaf nu.
Posts: 9.505
reken maar dat de fia daar met een loep bovenop zal staan
Posts: 9.887
De afgelopen jaren waren de motoren al bevroren en toch winnen de motoren ieder jaar een aantal pk door zogenaamde verbeteringen aan de betrouwbaarheid. Ferrari zal deze mogelijkheid echt niet onbenut laten om wat meer vermogen uit de motor te halen.
Posts: 5.792
Ik begrijp echt niet waar jullie zich zo druk over maken want toen renault hierover klaagde dat mclaren mercedes en ferarri dit ieder jaar deden er niemand was die protesteerde.Nu alleen ferarri dit doet jullie gelijk weer op de achterste benen staan .Renault had zeker een punt nu maar ook een paar jaar geleden al.
Posts: 42
Of het kost ze 10-20 pk omdat ze de verbeteringen van voor het seizoen terug moeten draaien om de betrouwbaarheid te verhogen, weet jij het? Om eerlijk te zijn vind ik het maf dat dit nu pas naar voren komt en niet voor het seizoen, je mag verwachten dat ze die long runs ook toen al wel gedaan hadden toch?
Posts: 5.887
Dat snap ik dus ook niet, dat de problemen pas tijdens de races naar voren kwamen en niet tijdens de testen waar ze zo veel ronden hebben gereden.
Posts: 1.748
Omdat het tijdens de tests vaak koel is. Ik denk dat ze problemen hebben bij warme omstandigheden en circuits die zwaar zijn voor de motoren.
Posts: 1.403
Dat denk ik ook. De problemen deden zich vooral voor in Bahrein en Maleisië waar het zeer heet was.
Posts: 962
In Australië werd Alonso\'s motor vervangen vlak voor de race, in Maleisië regende het de hele race en blies hij z\'n motor op. Het zou ermee te maken kúnnen hebben maar zo ongelofelijk heet was het niet buiten Bahrein (met name Maleisië niet) dus ik betwijfel dat.
Daarnaast: Als het alleen op de momenten dat het een heet circuit zou zijn, waarom zouden ze dan nu nog die motoren aan gaan passen? Zo heet is het in Europa niet momenteel en op Barcelona hebben ze ook getest.. Nee, dit is een structureel probleem, niet iets dat met hitte te maken lijkt te hebben.
Ik vind het ook maar raar dat het niet naar voren is gekomen tijdens het testen. Misschien komt het doordat ze toen niet voluit aan het stampen waren. Ze hebben ook echt bijna alleen maar long runs gedaan in de wintertests. Nu, met de kwalificaties en dergelijke erbij, zou het best eens kunnen dat die motor te snel overbelast raakt of zo. Weet het niet! Ik ben niet gekwalificeerd om iets zinnigs daarover te zeggen, is maar een gokje. Mss een motorexpert hier?
Posts: 11.414
Alonso zei in een interview overigens dat hij had gelezen dat de media beweerde dat het aan de kleppen en lekkende lucht ging en dat dat onzin was. Dat hij het echte probleem niet wilde vrijgeven.
Als Ferrari er zelf niets over wil zeggen dan zit het er dik in dat een journalist dat verhaal van die \"lucht lekkende kleppen\" verzonnen heeft en dat dat nu als een soort eigen waarheid is gaan rondzingen.
Posts: 5.792
Er was in het verleden nog een team die dat hadden (lucht erbij tijdens de stops)Ik dacht dat dat mclaren was maar weet het niet zeker meer wie weet dit nog
Posts: 5.792
die motoren zijn allang aangepast ze mogen er nu officieel mee gaan rijden maar geloof me maar dat ze al klaar stonden.Nu is dat natuurlijk ook normaal want als je top team bent wacht je niet eerst af