Helmut Marko: "Red Bull in Spanje nog eens drie tienden sneller"
- Gepubliceerd op 04 mei 2010 15:41
-
11
- Door: Robin Smeets
Dat Red Bull de snelste auto heeft laten Sebastian Vettel en Mark Webber in de kwalificatie keer op keer zien. Het team heeft tot nu toe alle pole-positions gepakt dit seizoen, maar slechts één overwinning. Aan de snelheid van de bolide zal het niet liggen in Barcelona, want Marko denkt dat het team met alle updates nog eens drie tienden sneller kan gaan.
"Gebaseert op onze data, en dat is een betrouwbare bron, kan ik zeggen dat we in Barcelona drie tienden sneller kunnen zijn", vertelde Marko. "Met het sterke pakket dat we in Spanje introduceren hebben we er vertrouwen in dat we dit jaar onze droom kunnen verwezenlijken en de titel kunnen pakken."
Red Bull-teambaas Christian Horner vertelde vanochtend dat hij verwacht dat Mercedes een grote stap voorwaarts gaat maken in Barcelona en dat het team best een bedreiging kan gaan worden van Red Bull. Marko is het niet met Horner eens: "Mercedes lag in de kwalificaties vijf tot zeven tienden achter op ons en als we dalijk drie tienden sneller gaan moeten ze een hele seconde goedmaken. En een seconde per ronde is echt heel veel."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 8.004
Het zal wel aan de vraagselling van de reporter hebben gelegen maar als ik het stuk nou goed lees vind RBR, Mercedes hun grootste concurent? Ja Mercedes heeft een groot pakket in Barcalona net zoals RBR zelf maar komop Ferarri en McLaren zitten er dichter op als je het mij vraagt. Al is het alleen al om het rijders duo. Ik zie ze de constructeurs titel iniedergeval niet pakken daar is Webber te wispelturig voor.
Posts: 118
Ik denk dat zij juist snelheid gaan verliezen ten opzichte van McLaren en in mindere mate ook aan Ferrari dus ben benieuwd.
Posts: 312
Ik hoop voor deze meneer dat zij de problemen met de banden hebben weten op te lossen, want anders voorzie ik een overwinning van Button of Alonso. Waarom? De wagen van RBR bleek tijdens de test en de verreden races een ware bandenvreter te zijn en laat nou dit circuit een nachtmerrie zijn voor de banden!! Verder denk ik dat Hamilton door zijn agressieve rijstijl ook niet voor de overwinning zal kunnen meestrijden. Dus blijven jongens als Rosberg, Alonso, Button en Schumacher over, waarbij Alonso en Button door hun soepele rijstijl veel meer kansen maken op de overwinning.
Posts: 2.263
Als we het dan over rijstijlen gaan hebben is Alonso der ook wel eentje. Die heeft ook een aggresieve rijstijl, gooit de auto erg op onderstuur volgens mij. Van Hamilton weten we het. Dus jongens als Button kunnen hier goed scoren met een rustige rijstijl.
Posts: 62
nóg eens drie tienden..! Ik hoop dat de andere teams dan meer dan 3 tienden sneller gaan, anders zijn de rest van de pole-positions voor RBR...
Posts: 11.414
@Meastrocan,
Wat een onzinverhaal. Serieus, hou een keer op met die onzin over rijstijl. Het slaat echt helemaal nergens op.
Alonso en Hamilton zijn coureurs die agressief rijden als het moet, maar ook prima rustig met de banden kunnen omgaan. In mindere mate geld dat ook voor Rosberg en zelfs Button.
Het is eerder andersom, dat Button zijn banden niet goed opgewarmd krijgt als het nodig is. Het verschil is ook dat Alonso en Hamilton in staat zijn om een veld vol auto\'s in te halen als het moet.
Zet Alonso of Hamilton vooraan en ze rijden net zo makkelijk rustig de race uit. Die gasten kunnen gewoon schakelen naar gelang de noodzaak.
OT: Ik denk dat alle teams wel met updates komen en wellicht zal er dus inderdaad maar heel weinig veranderen aan de rangorde. Aan de andere kant het is vaak makkelijker om een achterstand weg te werken dan om een voorsprong op te bouwen. Zeker als de achterliggende teams de slimme vondsten van de koplopers kunnen overnemen.
Posts: 962
Maar zijn ze ook 3 tienden betrouwbaarder? (of wat voor unit je er ook aan geeft) Gaan ze nu ook betere beslissingen maken als de race niet op rolletjes verloopt? De snelheid was hun probleem niet dit jaar. De enige reden dat ze niet op 1 staan is de betrouwbaarheid denk ik zo. Ik verwacht inderdaad ook wel dat alle teams sneller zullen zijn.
Verwacht vooral veel van Ferrari en Mercedes inderdaad. Verhalen over een nieuw chassis van Schumacher en alle tests van Ferrari doen toch vermoeden dat daar hard gewerkt wordt. McClaren had best veel goed gemaakt al en als het gaat regenen zou Button best wel weer eens ver vooraan kunnen staan. Hun racepace was goed. Ben ook erg benieuwd naar Renault.
Posts: 312
@Patrickl:
De enige die hier onzin aan het verkondigen is ben jezelf. Zie onderstaand artikel waarin men exact hetzelfde zegt. En dan te bedenken dat ik geen expert ben op het gebied van de F1!!
news.bbc.co.uk/spo(...)ula_one/8629477.stm
Posts: 11.414
Dat zegt alleen dat Hamilton zijn banden meer gebruikt. Niet dat hij niet anders kan.
Het punt is dus dat Alonso en Hamilton ook gewoon de banden kunnen sparen als dat beter uitkomt.
Kijk bijvoorbeeld naar Interlagos 2009. Hamilton doet in essentie een 1 stop race en verslaat daarmee Vettel en Button.
Paddy Lowe gaf na de race in China ook aan dat hij geen verschil zag tussen Button en Hamilton qua gebruik van de banden. Hooguit dat er een verschil zat in hoe zij het potentieel van de banden benutten. Dat is precies het punt.
Hamilton wint het op dat punt eerder van Button dan andersom. Hamilton kan namelijk beide. Hij kan er vol voor gaan en agressief rijden, maar hij kan ook rustig rijden en de banden sparen. Van Button zien we dat hij er moeite mee heeft om te schakelen. Als de banden niet goed genoeg opwarmen dan zit hij vast aan zijn \"soepele\" rijstijl en dan krijgt hij de banden niet aan de praat.
Posts: 1.745
@ patrickl
Hamashima zegt weldegelijk dat de rijstijl van de coureur het verschil maakt in het gebruik van de banden. Lees \'t artikel anders nog eens door.
En dan kan je wel zeggen: ja maar Hamilton kan ook zijn banden sparen als het beter uitkomt. Als het beter uitkomt? Wanneer komt het beter uit?
Op maandag morgen na het raceweekend komt het misschien beter uit, eerder niet. En al zeker niet tijdens de kwalificatie, waar de uitspraak van Hamashima op gebaseerd is.
Posts: 11.414
Wanneer komt het beter uit? Nogmaals, Interlagos 2009.
BTW Hamashima kan alleen maar aangeven hoe de banden er na de trainingen uit zien. Dat alleen zegt dus niet zoveel.