Robert Kubica blijft realistisch ondanks sterke seizoensstart
- Gepubliceerd op 04 mei 2010 12:44
-
14
- Door: Robin Smeets
Kubica scoorde in Australië meteen een podiumplaats voor Renault en staat momenteel vijfde in het coureurskampioenschap. "Het hele team werkt erg hard en het is goed om te zien dat we onze kansen optimaal benutten", vertelde Kubica.
"We moeten echter realistisch blijven, want we zullen nog een stap voorwaarts moeten maken om Red Bull en McLaren ook in normale omstandigheden te verslaan. De komende race in Barcelona zal een grote test zijn voor het team, omdat daar meestal het verdere verloop van het seizoen wordt bepaald. Veel teams komen met updates aan de auto, maar ik ben optimistisch voor de rest van het seizoen."
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 2.049
Dat kan zijn. Red Bull heeft de beste en dus ook meest ontwikkelde auto en volgens henzelf zouden ze door hun updates 3tienden het rondje sneller draaien dan voorheen. Als andere, mindere teams zoals force india of torro rosso ook zo een vooruitgang kunnen maken of zelfs een grotere stap kunnen zetten, dan kan het wel heel warm worden voor Renault.
Posts: 312
Het is goed om te zien hoe Kubica door zijn inbreng die wagen naar voren aan het helpen is. Vorig jaar reden ze rond deze periode troosteloos in het middenveld rond en dit jaar weten ze regelmatig in de top vijf te eindigen. Hulde aan die Pool!!
Posts: 10.412
volgens mij was er ook een man bezig met de auto die nu een rood pak aan heeft.
Posts: 2.195
echt weer typisch een Alonso \'fan\', moeten bij elk bericht weer iets over Alonso zeggen hoe goed hij wel niet is ...
denk je nou echt dat Alonso zijn laatste jaar bij Renault de auto aan het ontwikkelen was? nee die was te druk bezig met Santander om een plekje vrij te kopen bij een echt team
Posts: 99
ja, maar toegegeven. Kubica doet het nu beter met de renault dan jou Alonso
Posts: 962
Ik wist niet dat Kubica met Renault ook al 2 keer kampioen is geworden dit jaar? Erg knap om het beter te doen dan Alonso! Die had vorig jaar een vreselijke wagen, haalt er alles uit en krijgt hem regelmatig de top 10 in. Half in het jaar stoppen ze met updates en ontwikkelen ze de wagen voor 2010 vooral, waar Kubica instapt. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Renault heeft zeer lastige jaren achter de rug, zelfs Alonso kon daar niets aan doen.
OT: Renault en Kubica hebben me wel heel erg positief verrast! Ook Petrov doet het helemaal niet slecht. In de wintertests leken ze veel te langzaam, ze hebben kennelijk hard gewerkt en ontwikkelen de wagen erg snel. Ze zaten de afgelopen races erg dichtbij Mercedes. Ben erg benieuwd of ze de goede lijn door kunnen trekken!
Posts: 408
Kubica doet het hartstikke goed. Maar het is nogal moeilijk als buitenstaander een inzicht te krijgen in in welke mate dat aan de auto te danken is hè. Dat de Renault vorig jaar ook niet wilde met Alonso erin wil nog niet zeggen dat Alonso niet lekker ging. Die auto was gewoon bagger.
Posts: 932
@alonsofan, daar gaan we weer, Alonso is de heilige, DE ontwikkelaar !! Hier zakt mij de broek weer van af.
@algemeen, nu is Kubica weer de persoon die de Renault sneller maakt. Mensen hou toch op met zulke waardelose onzin berichten. Als de auto K is, dan wint Alonso er niet mee, ook Kubica niet. De engeneers (in samenwerking met de coureur, welke een technische verbetering inbrengt van 15%) maken de auto beter. Renault heeft de auto doorontwikkeld en de resultaten mogen er tot nu toe zijn. Kubica is de coureur die het doet voor Renault, hij is ruim een halve seconde sneller dan Petrov, die in mijn ogen onterecht wordt opgehemeld.
De Renault vandit jaar is veeeeeel beter dan die van vorig jaar. Dat is de rede dat Kubica punten pakt en Petrov. Je maakt mij niet wijs dat Kubica veel sneller is dan Alonso.
Posts: 11.414
@renzo,
Naast dat de Renault dit jaar (iets) competitiever is dan vorig jaar, scoort Kubica wel degelijk boven wat je van de auto zou kunnen verwachten. Normaal gesproken zou Kubica eerder rond plek 7, 8 of 9 eindigen en niet op het podium.
Het is dezelfde reden waarom mensen Button nu ineens ophemelen. Button, Kubica en Rosberg hebben een paar races goede beslissingen genomen (of geprofiteerd van fouten van anderen) en zijn daar goed uit naar voren gekomen.
Ben het wel met je eens dat dat gezeik over coureurs die auto\'s ontwikkelen maar eens een keer afgelopen moet zijn. Een coureur kan hooguit aangeven waar hij tijd verliest tov de concurrentie of wat er mis is met de balans. Hij kan niet verzinnen hoe de auto zelf sneller te maken is. De coureur verzint geen dubbele diffuser, f-duct of barge boards of wat dan ook.
Posts: 10.412
kubica is idd goed maar met info van alonso is deze auto gebouwd.
Posts: 2.195
zou je even je betrouwbare bronnen hierbij willen melden? bij voorbaat dank
Posts: 866
Alonso heeft afgelopen 2 jaar niks bereikt bij Renault dus zullen ze niet te veel van zijn input hebben gebruikt!
Posts: 1.745
Niks bereikt? Dan ben je zeker Singapore 2008 vergeten ;)
Posts: 932
Ja je leeft idd in een sprookjes wereld, stel dat het waar is wat je zegt dan voorziet Alonso zijn tema van zeer slecht info gezien de prestaties in 2009.