user icon

Maldonado schrijft dip toe aan falende techniek

  • Gepubliceerd op 04 jun 2015 12:08
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Lotus-coureur Pastor Maldonado is een van de weinige rijders die dit jaar nog geen punten scoorden. Van het Manor-duo was dat wel te verwachten, maar met McLaren-collega Fernando Alonso is de Venezolaan in goed gezelschap. Toch, het pakket van Lotus is goed genoeg voor punten, zo heeft Romain Grosjean meerdere keren bewezen.

De pechduivel achtervolgt Maldonado, zo redeneert de eenmalig Grand Prix-winnaar in Autosprint. "Als je naar de resultaten kijkt, bevind ik me niet in de meest geweldige periode van mijn carrière. Bij Williams heb ik eerder een technische crisis meegemaakt en nu is het net zo moeilijk bij Lotus. Dat heeft grote invloed op mijn prestaties gehad."

"Ik ben nog niet in staat geweest om mijn potentieel tentoon te spreiden. Ik ben zo vaak met technische problemen stil gevallen in trainingen, kwalificaties en races. In Monaco overkwam het me weer en vorig jaar had ik daar ook al pech. Dit zijn details die de kijkers snel vergeten, maar ze hebben wel een behoorlijke impact op het verloop van mijn seizoen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Falende techniek? Brain damage in the driver's logic circuits zal hij bedoelen! ;-)

    • + 2
    • 4 jun 2015 - 12:11
  • Natuurlijk ligt het nooit aan Pastor...

    • + 5
    • 4 jun 2015 - 12:11
  • Bij Lotus hebben ze er blijkbaar een handje van om de feiten om te draaien in het eigen voordeel

    • + 1
    • 4 jun 2015 - 12:15
  • Je verwacht het niet, dat hij de hand in eigen boezem zou steken hmmm.

    • + 0
    • 4 jun 2015 - 12:17
  • ferryspaan

    Posts: 27

    "Ik ben nog niet in staat geweest om mijn potentieel tentoon te spreiden".
    Ik geloof ook niet dat dat nog gaat gebeuren gedurende jou F1 periode.....

    • + 5
    • 4 jun 2015 - 12:22
  • JaapB

    Posts: 1.182

    Ik denk dat het gewoon het laatste of een na laatste jaar van Pastor is. Behalve geld heeft hij niet veel te bieden aan een team. Zijn denk ik genoeg jonge rijders die ook wel een zakje geld kunnen meebrengen en die een auto wel heel kunnen houden.

    Het is leuk als een coureur geld meeneemt maar als die coureur dan meer schade rijdt moet je afvragen of je er veel mee opschiet.

    • + 0
    • 4 jun 2015 - 12:27
    • red

      Posts: 508

      Meneer Pastor is wel goed voor 30 miljoen dollar sponsor geld per jaar.
      Wat Lewis kost neemt Meneer Pastor mee.
      Dan sturen ze je niet zo snel weg hoor.

      • + -1
      • 4 jun 2015 - 12:43
    • En wat kost het een team om dat telkens weer op te knappen

      www.youtube.com/watch?v=Pq_pcLMnvBQ

      • + 0
      • 4 jun 2015 - 13:11
    • maxioos

      Posts: 1.701

      Als je de schade en gemiste punten gaat berekenen is die 30 miljoen weer helemaal niets....

      • + 0
      • 4 jun 2015 - 13:14
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Pastor Maldonado, als jij je techniek wat vaker heel houdt boek je ook vooruitgang :-)

    • + -1
    • 4 jun 2015 - 12:41
  • hansje22

    Posts: 20

    Great Race driver (ó¿ó)

    www.youtube.com/watch?v=V9GtxYrMQcI

    • + -1
    • 4 jun 2015 - 13:02
  • hansje22

    Posts: 20

    Hier een leuke compilatie.
    www.youtube.com/watch?v=V9GtxYrMQcI

    • + 1
    • 4 jun 2015 - 13:04
    • Trekhaak

      Posts: 224

      Jezus wist niet dat die gast zo vaak gecrashed was.. baaaad very bad lol

      • + -1
      • 4 jun 2015 - 13:48
  • Gast

    Posts: 97

    Ik vind jullie wel allemaal enorm negatief over Maldonado. Tuurlijk het huidige 'slimme' rijden, brandstof en banden sparen, is natuurlijk niks voor hem. Maar hij is wel enkelvoudig race winnaar. Het is geen pannekoek.
    Neem een Sutil die altijd op mooie finishplekken van de baan afvloog, ook hij heeft lang F1 gereden. Maldonado bracht hem in ieder geval wel op 1 aan de finish.

    Qua schade valt het de laatste tijd ook echt wel mee. Die jongen gaat gewoon geen duel uit de weg. Ik vind hem wel vergelijkbaar met Perez. Ook zo'n figuur die er gewoon vol in gaat. Beetje duw en trekwerk, wat soms in tranen eindigt.

    • + -1
    • 4 jun 2015 - 13:21
  • Exit Pastor, zeker als Renault het team overneemt.
    Ergerlijk hoe hij nooit een fout toegeeft, al heeft hij dit jaar nog geen al te grote blunders veroorzaakt. Starten in het middenveld houdt ook in dat het risico op een tikje her of der groter is, maar Pastor ontbreekt de mojo om mooie dingen te tonen met een middelmatige wagen. Die ene overwinning was heel knap, maar dat is ook het weinige positieve wat ik van hem onthoud.

    • + 0
    • 4 jun 2015 - 13:39
  • Tijd dat Maldonado eens wat op Eigen rekening wil schrijven.
    Samen met Massa de twee piloten waren de meeste fans blijkbaar het liefst van af willen.
    Of niet misschien ?

    • + 0
    • 4 jun 2015 - 14:30
  • WouterP

    Posts: 75

    Grappig.. als je met een open blik naar bovenstaande foto kijkt zie je al een mogelijk advies van een sponsor aan de Lotus-rijders: go karting.. :-).

    • + 0
    • 4 jun 2015 - 21:06
  • MadMax

    Posts: 163

    de titel klopt niet, zou moeten zijn; TECHNIEK SCHRIJFT DIP TOE AAN FALANDE MALDONADO.
    beste Pastor, is het mogelijk dat jij zelf eens in de spiegel kijkt en alles uit de lotus probeert tehalen?, het lukt Crossjean wel. die haalt geregeld puntjes binnen voor het team.

    • + 0
    • 4 jun 2015 - 21:57

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar