user icon

Max Verstappen leert vitale lessen bij Toro Rosso

  • Gepubliceerd op 27 mei 2015 15:58
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft in zijn eerste zes races in de Formule 1 al het nodige meegemaakt. Hij scoorde als jongste coureur ooit punten, maar zag afgelopen weekend in Monaco ook de andere kant van de medaille. De jonge Nederlander is bewierookt vanwege zijn spectaculaire en aanvallende rijstijl, maar zijn crash met Romain Grosjean kwam hem ook op kritiek van enkele collega's te staan.

Het hoort allemaal bij het leerproces, benadrukt Max Verstappen. "Het is goed voor mij om ervaring op te doen en mezelf continu te verbeteren. Ik heb al veel vitale lessen geleerd en ik ben tevreden met hoe het tot nu toe gaat. Het is belangrijk bij Toro Rosso het nodige te ervaren, want alleen met die bagage kan je bij een topteam succesvol zijn. Carlos Sainz en ik zijn rookies, als we fouten maken vergeven ze ons dat eerder."

"Bij Red Bull Racing bijvoorbeeld mag je geen fouten maken. Het is dus beter om voorlopig nog voor Toro Rosso te racen. Kijk naar Daniil Kvyat, hij heeft het ook zwaar. Na één seizoen bij Toro Rosso maakte hij al de overstap naar Red Bull Racing en kreeg hij een competitieve teamgenoot in de persoon van Daniel Ricciardo, ik geef het je te doen. Daniil zal het vanzelf beter presteren, maar ik ben tevreden met waar ik zit."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.757

    Tot nu toe alleen wat onervaren foutjes in gekozen afstellingen als je het mij vraagt.

    Tijdens de race gewoon een wat ruwe diamant, maar daarvan hoop ik dat hij dat juist weet te behouden.

    • + 3
    • 27 mei 2015 - 16:39
    • Absoluut, daarom hoop ik dat de FIA niet voor het minste straffen uit zal blijven delen, zoals voor het race incident van afgelopen zondag. Ik blijf erbij dat het evenzeer de 'fout' was van R8 dan van Max.

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 21:24
  • Heeft 'ie al de bijnaam Mad Max gekregen van z'n collega's? :)

    • + 2
    • 27 mei 2015 - 16:47
    • Grosjean reed er zelfs al mee op zijn Sidepods!

      • + 5
      • 27 mei 2015 - 18:17
    • Lol.

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 19:04
    • Nieuwe bijnaam...Maximus

      link toegevoegd met plaatje op verstappen. en el

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 19:58
  • hopelijk weet het team de foutjes van het team zelf er ook uit te halen(met de strategie en pitstops vooral)

    • + 7
    • 27 mei 2015 - 17:06
    • Maximo

      Posts: 6.757

      Eens, wat dat betreft lijkt het team eerder Rookie gedrag te vertonen dan hun rijders.

      • + 1
      • 27 mei 2015 - 17:08
    • MV helemaal mee eens de rest doen de beide coureurs wel en wat ik vind Max dan in het bijzonder.

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 17:15
  • Pas op wat je zegt over de grote broer. Voor je het weet ligt je hoofd er af

    • + 0
    • 27 mei 2015 - 17:13
    • Dat zal wel meevallen en trouwens hij zegt niks verkeerd alleen dat hij voorlopig nog liever
      bij Torro Rosso blijft, daar is niks mis mee en heel goed nagedacht van Max.

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 17:23
  • race-eend

    Posts: 168

    Zonder Max zou Montecarlo wederom een saaie optocht zijn geweest.

    • + 4
    • 27 mei 2015 - 17:18
    • 2013 en 2014 waren alles behalve saaie optochten in Monaco. Maar we zien nu alles een beetje door een oranje bril, wat logisch is. Eindelijk een Nederlander in de F1 die niet mee doet om het meedoen.

      https://wwwPUNTyoutubePUNTcom/watch?v=i1tsWZ4topU

      https://wwwPUNTyoutubePUNTcom/watch?v=JZ_Tyy807L0

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 20:24
    • Nu gebeurde er niks buiten de inhaalacties van Max was er niemand die (legaal) inhaalde, alleen Ricciardo haalde illegaal in maar werd gek genoeg niet bestraft.

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 20:48
  • Ik ben even creatief geweest...ik weet niet hoe ik hier een plaatje moet posten...dus ik geeft de link en probeer een plaatje.....aub wees voorzichtig met het commentaar....ik ben geen genie...maar ik heb wel mn best gedaan ;D

    [img]http://www.imghost.nl/download/Maximus%20Entertained.png[/img]

    www.imghost.nl/dow(...)s%20Entertained.png

    groet, El Salvador

    • + 9
    • 27 mei 2015 - 18:12
    • Valmont

      Posts: 11

      Hahahahahahahah, helemaal mee eens.

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 20:36
    • Nice one! +1

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 20:43
    • Plusminus

      Posts: 256

      Nieuwe workshop "Creatief met Max" hahaha

      mailtje naar info@verstappen.nl ?

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 21:25
    • Dank jullie wel....;D

      • + 0
      • 27 mei 2015 - 21:49
    • My name is Max Emilianus Verstappen, Formula 1 driver for Toro Rosso, world champion in all kart classes and loyal servant of the TRUE champions Red Bull. Son to a slandered father, brother to a talented sister. And I will become world champion, in this life or the next.

      • + 4
      • 27 mei 2015 - 22:00
    • BramG44

      Posts: 424

      hilarisch !

      • + 0
      • 28 mei 2015 - 09:14
  • Men zou soms vergeten dat Max echt nog maar enkele GP's ver is in zijn, hopelijk, lange en succesvolle,carriére. Laat hem idd maar verder leren, hij liet al meer zien dan enkele illustere jonge voorgangers.

    Benieuwd welke wegen deze jongen nog zal bewandelen...

    • + 0
    • 27 mei 2015 - 21:23
  • fre0n

    Posts: 538

    Harde lessen in de races, maar hij leert er WEL van. het maakt m sterker.

    • + 0
    • 28 mei 2015 - 09:42
  • Wat leert Max hier dan van? Dat hij niet meer dicht achter mede-coureurs mag rijden? Hoe moet hij ze anders inhalen? Als er iemand is die hier lering uit moet trekken, is dat Grosjean. Die kwam onverdiend goed weg.

    • + 1
    • 28 mei 2015 - 12:18
    • Trekhaak

      Posts: 220

      Wat een drol die Grosjean, precies in het midden (breed maken) blijven rijden blehh.
      Het had zijn ego waarschijnlijk te veel pijn gedaan als Max er langs kwam.
      Beetje wild van Max ja, hij had er denk ook wel langs gekomen 1 of 2 ronden later, jammer.

      • + 0
      • 28 mei 2015 - 21:24

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar