user icon

Renault krijgt te horen dat Lotus niet te koop is

  • Gepubliceerd op 15 mei 2015 09:59
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Renault hoeft zijn hoop voor de overname van een bestaand Formule 1-team niet op Lotus te vestigen. Die boodschap draagt Lotus-directeur Matthew Carter in de Daily Telegraph uit. Renault overweegt een van de bestaande renstallen te kopen om daar vervolgens een eigen fabrieksteam van te maken.

Bij Lotus zijn ze aan het verkeerde adres, bezweert Carter. "Ik weet dat Renault hun rol in de Formule 1 momenteel evalueert. Op het hoogste niveau wikken en wegen ze of ze door moeten gaan als pure motorleverancier, of ze zich terug moeten trekken uit de sport, of dat ze een eigen fabrieksteam op poten moeten zetten. Onze aandeelhouders zijn echter stellig, Lotus F1 Team is niet te koop."

"Je hoort vaak dat alles te koop is voor de juiste prijs, maar onze aandeelhouders hebben me op het hart gedrukt dat ze de boel echt niet willen verkopen. Ze zijn niet bereid hun meerderheidsbelang in Lotus op te geven. Wij geloven dat we ons met de aandrijflijn van Mercedes de kans gegeven hebben om te presteren zoals we dat willen doen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Badeend

    Posts: 21

    Met andere woorden, het opdrijven van de prijs is begonnen.

    • + 4
    • 15 mei 2015 - 10:02
    • Kennie

      Posts: 2.576

      precies wat ik dacht :-)

      • + 0
      • 15 mei 2015 - 10:15
    • Zo doorzichtig allemaal. Denken zij bij Lotus nu echt dat zij met een stelletje infantiele F1 fans en motorenfabrikant te maken hebben?

      • + 0
      • 15 mei 2015 - 11:10
  • I.p.v. een team kopen zou een extra team zou ook niet erg zijn..

    • + 1
    • 15 mei 2015 - 10:34
    • Met dat verschil dat een F1 team van de grond opbouwen hen weer 3 jaar op zijn minst gaat kosten. Wij weten allemaal hoe het Toyota is vergaan in het verleden. En dan praat
      ik nog geen eens over de ontwikkelingskosten die daar mee gemoeid gaan.

      • + 1
      • 15 mei 2015 - 11:13
    • Klopt Dutchtreath echter zou ik toch graag meer teams aan de start zien.. Momenteel is het nu niet echt een volle start grid.

      • + 1
      • 15 mei 2015 - 11:28
  • F1VANDAAG

    Posts: 85

    Cyril Abiteboul ik had meer van jouw verwacht , als oud teambaas van Caterham was deze team een koopje compleet met fabriek en auto nu is de deadline al verstreken helaas.

    • + 0
    • 15 mei 2015 - 13:18
  • Met slechts 30 miljoen koop je geen team nee...

    • + 0
    • 15 mei 2015 - 16:00
  • Sauber is vast nog wel te koop. Die hoerenmadam daar verkoopt echt alles. Als het moet hetzelfde stoeltje gewoon meerdere keren...

    • + 0
    • 15 mei 2015 - 21:55
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ha ha, dat is hetzelfde als wanneer het bestuur zegt 100% achter de coach te staan....

    • + 0
    • 16 mei 2015 - 16:55
  • Tulsteyn

    Posts: 3

    Renault had wakker moeten zijn en het team van Catherham moeten kopen!!!!!!!!!!
    De optie die ze nu hebben is de Chassis en organisatie van Manor overnemen en in de locatie waar Catherham gevestigd was aan de slag te gaan. Een 2e optie is de locatie waar Toyota zat aan te spreken of waar team Prost het laatst zat. Uitdaging is het wel!!!!

    • + 0
    • 17 mei 2015 - 11:21

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar