user icon

Kaltenborn tevreden over competitief Sauber-duo

  • Gepubliceerd op 02 mei 2015 14:30
  • comments 12
  • Door: Jeroen Jonkers

Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn is erg te spreken over haar twee coureurs. Sinds dit seizoen rijden Felipe Nasr en Marcus Ericsson voor de Zwitserse formatie, en na vier Grands Prix heeft het duo al 19 punten weten te verzamelen. Kaltenborn is tevreden.

"Wanneer je kijkt naar hoe dicht ze bij elkaar zitten, wat iets goeds is, dan zie je dat soms Felipe sneller is en soms Marcus", vertelt de teambaas. "Het is erg gebalanceerd en dat is prettig."

"Het toont aan van wat voor niveau ze zijn en hoe goed de wagen is. Het hangt er simpelweg vanaf wie er bijvoorbeeld de beste dag heeft. Die staat dan voor de ander."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ja die vind iedere coureur die Sauber wil betalen geweldig.

    • + 3
    • 2 mei 2015 - 14:42
    • Wat zou je anders moeten zeggen Monisha, na die blunder met 4 coureurs onder contract.
      Feit blijft wel, dat met twee van die coureurs je meer punten had gepakt.

      • + 0
      • 3 mei 2015 - 11:51
  • Ericsson zijn haar zit echt geweldig goed.

    • + 3
    • 2 mei 2015 - 15:27
  • Stitch

    Posts: 5.329

    Kan die muts niet eindelijk haar mond houden?

    • + 2
    • 2 mei 2015 - 15:48
  • lars75

    Posts: 8.908

    Pfff vd Garde, Sutil, Massa, Bottas, Guiterez, Kobayashi, Verstappen, Sainz, Merhi, Magnussen enz enz enz enz enz enz enz enz enz hadden het net zo goed zo niet beter gedaan in deze auto's.
    En ligt het aan mij of vind ik Ericsson nu helemaal niet zo dicht op Nasr zitten? Ik heb natuurlijk de data niet die zij wel heeft. Maar ik heb Nasr nog niet als een blind paard iemand van de baan zien rijden om vervolgens zijn auto een ronde later potsierlijk in het grind te parkeren zonder enige aanleiding. En Nasr is ook niet dusdanig van slag wanneer men hem inhaalt dat hij zijn auto in neutraal zet.
    Ik vind Nasr veel stabieler en constanter dan dat Ericsson is en beiden vind ik niet fenomenaal en uitblinken. En alle coureurs kunnen snel zijn over één of enkele ronden, geen enkel coureur is volledig debiel achter het stuur (met uitzondering van Maldonado op psychisch vlak).

    • + 4
    • 2 mei 2015 - 16:40
    • Boutsen

      Posts: 709

      Kon het niet beter verwoorden.

      Ronduit intriest dat ze twee paydrivers zit te verdedigen en dat door de gratie van het seizoensbegin waar Renault en McLaren nog dik in de shit zitten en een goeie Ferrari motor. Nu het Europese luik begint, gaan de teams met de centjes echt aan de bak. Heb zo de indruk na wat Nasr onlangs zei, dat de centjes bij Sauber nu al op zijn... Ze kan mss al beginnen met wat extra rijders te ronselen. Een stuk of zes ? Altijd een mooi getal.

      • + 1
      • 2 mei 2015 - 22:22
  • rembrand20

    Posts: 49

    Is ze nou serieus? Nee toch?!

    Ze kan weinig anders zeggen!

    • + 0
    • 2 mei 2015 - 21:19
    • over Giedo was ze verleden jaar net zo positief, dus het zegt niks.

      • + 1
      • 3 mei 2015 - 09:33
    • AUDI_F1

      Posts: 1.785

      Denk dat ze hetzelfde wil doen met Nasr en Eric. Contract voor 2016 aanbieden en sponsorgeld alvast vangen En volgend jaar weer 2 rechtzaken aan de broek.

      • + 0
      • 3 mei 2015 - 10:46
  • Ze kan moeilijk iets anders zeggen dan dat de coureurs die uiteindelijk getekend hebben en het meeste geld geboden hebben de beste twee zijn. Uiteraard speelde geld geen enkele rol, Monisha heeft een neusje voor talent en heeft twee pareltjes opgepikt! Beide coureurs zijn potentiele wereldkampioenen!

    • + 0
    • 3 mei 2015 - 04:02
  • bruintje

    Posts: 272

    Dat mevrouw haar mond eens houd aub. Verdient geen medium. Laat Sutil maar naar de rechtbank gaan en het team onder curatele plaatsen. Waarvoor dank. Bernie kan dan opnieuw zijn buidel optrekken om het schip niet te laten zinken. Maar ja, we kunnen toch geen 400 man op straat zetten. F1 anno 2015. Leuk.

    • + 0
    • 3 mei 2015 - 10:11
  • AUDI_F1

    Posts: 1.785

    En ook bedankt aan Geido van der Garde. In augustus hebben ze van zijn sponsorgeld deze auto kunnen ontwikkelen.
    En de coureurs zijn goed ..... pfffff ...... Ze worden nog steeds ingehaald door een coureur met een Renault motor. Ik zal eens kijken of ik een oude sok heb met veel miljoen erin ... dan rijden daar volgende week Geido en Robin. En dat ze punten rijden ... is alleen te wijten aan Ferrari.

    • + 0
    • 3 mei 2015 - 10:43

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar