user icon

Arrivabene injecteert Ferrari met zelfvertrouwen

  • Gepubliceerd op 16 maa 2015 16:05
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari is als herboren de winter uit gekomen. Van zwalkende knol terug naar een steigerend paard, dat is missie voor de nieuwe teambaas Maurizio Arrivabene. Na een veelbelovende start in Australië moet de Scuderia weer naar boven durven kijken. Mercedes is namelijk nog ver boven alle andere partijen verheven.

Arrivabene: "In eerste instantie kijken we alleen naar Williams en Red Bull Racing. We moeten nu echter ook beginnen met meer zelfvertrouwen kweken om het gat naar Mercedes te verkleinen. Na de laatste test in Barcelona wisten we ongeveer waar we stonden, dus we maakten ons geen zorgen. Jammer dat Valtteri Bottas niet kon starten, dat was een extra graadmeter geweest. Maar we moeten stoppen met denken over P2, het is zaak om ons op de eerste plek te richten."

"Na de mislukte pitstop van Kimi Raikkonen heb ik de monteurs gekalmeerd. Zoiets kan gebeuren. Voor Sebastian Vettel kwam een droom uit. Je eerste podium als Ferrari-coureur is heel speciaal. Met Kimi heb ik gelijk na afloop gepraat. Het werkt niet als je het ene resultaat viert en de ander negeert. Het is belangrijk om iedereen er bij te betrekken. Onze coureurs werken goed samen. Mijn taak is om de balans te bewaken en Kimi een gevoel van vertrouwen te geven."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • nilliz72

    Posts: 8

    gaat wel goed komen daar.....:)

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 16:08
  • erwin93

    Posts: 893

    Hebben ze nu dus eindelijk hun teambaas gevonden zo lijkt het.

    • + 1
    • 16 maa 2015 - 16:24
    • Ik hoop het! Vind het wel een machtige vent met veel uitstraling

      • + 0
      • 16 maa 2015 - 16:41
  • Ik denk ook wel dat Kimi niet al te boos was. Natuurlijk was het klote, maar hij heeft voor het eerst sinds een jaar weer kunnen ervaren hoe het is om hard te gaan! Ik kan me niet meer herinneren de laatste keer dat ik Kimi door het veld zag snijden met vertrouwen (Natuurlijk deed hij twee keer options, maar dan alsnog)

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 16:25
  • jort82

    Posts: 106

    Ik vind hem al de juiste uitstraling hebben als hij aan de muur zit. Lijkt me een prima vent op de goede plek!

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 16:38
  • MarcelF1

    Posts: 9

    Deze man heeft zeker het charisma van een echte leider, straalt rust en leiderschap uit.

    Weet iemand of Ferrari nog bezig is met een kortere neus? Ik hoop dat ze nog een paar stappen gaan zetten, toch nog enige spanning dit seizoen.

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 16:57
  • Edgar

    Posts: 1.534

    "Na de mislukte pitstop van Kimi Raikkonen heb ik de monteurs gekalmeerd. Zoiets kan gebeuren. Voor Sebastian Vettel kwam een droom uit. Je eerste podium als Ferrari-coureur is heel speciaal. Met Kimi heb ik gelijk na afloop gepraat. Het werkt niet als je het ene resultaat viert en de ander negeert. Het is belangrijk om iedereen er bij te betrekken.

    Mooi gezegd en ben het met hem eens, ik ben nog wat gereserveerd met hem als teambaas, maar op deze manier ben ik gauw in me overstag denk ik.

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 17:12
  • Zit inderdaad een goeie kop op zo te lezen, laat duidelijk zien wie eindbaas is.
    Met die kop kan ie zo in een maffia film spelen

    • + 1
    • 16 maa 2015 - 17:51
  • Viel me op hoe de man bij elk incident bij Raikkonen met de monteurs ging praten om erachter te komen wat er mis ging, hij plakte niet aan de pitmuur. Misschien werd het gewoon stevig in beeld gebacht in een vrij saaie race en viel het me daarom op, ik weet niet, maar hij geeft een goeie, stevige uitstraling als leider.

    • + 1
    • 16 maa 2015 - 19:41
  • Goeie gozer, lijkt het. Het zit hem natuurlijk wel mee dat Ferrari het afgelopen jaar een flinke stap gezet heeft (waar hij nu voordeel uithaalt) maar neemt niet weg dat zijn manier van communiceren (hetgene eigenlijk het enige is waar wij hem op kunnen beoordelen) top is.

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 20:16
  • mohtown

    Posts: 35

    "zelfvertrouwen" injecteren.
    Het moet niet gekker worden.
    Wat kan die Maurizio nog meer " injecteren".
    Er was een Italiaanse arts, Ferrari, die wielrenners van tour de France injecteerde met EPO. Zou deze Maurizio ook EPO gebruiken ;-)

    • + 0
    • 16 maa 2015 - 20:50
  • Wat ie ook goed heeft weten te regelen (lijkt het tenminste ) is dat ze geen penalty voor een unsafe release hebben gekregen.

    • + 1
    • 17 maa 2015 - 09:05

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.463
  • Podiums 115
  • Grand Prix 241
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar