Bron: “Giedo met helm naar Australië om te racen voor Sauber”
- Gepubliceerd op 08 maa 2015 15:35
-
277
- Door: Jeroen Jonkers
Juridische stappen
Volgens bronnen heeft Van der Garde op 28 juni 2014 een contract getekend bij het team van Sauber om in 2015 als racecoureur op de grid te staan. De Nederlander zag geen vuiltje aan de lucht, maar toen in november Marcus Ericsson en Felipe Nasr als coureurs werden gepresenteerd, begonnen de alarmbellen bij de Nederlander te rinkelen. Van der Garde verklaarde direct in het bezit te zijn van een geldig contract en juridische stappen te ondernemen tegen het Zwitserse team.
Deze stappen heeft Van der Garde gedurende de winter genomen. Zo werd afgelopen week bekend dat de hoogste Zwitserse rechter Van der Garde in het gelijk heeft gesteld en dus in principe heeft verklaard dat hij één van de Sauber-coureurs voor 2015 moet zijn. Sauber gaf hier echt geen gehoor aan, en verscheen tijdens de wintertests met Ericsson en Nasr op de circuits van Jerez en Barcelona.
Rechter stelt Van der Garde in het gelijk
Vervolgens heeft het team rond Van der Garde het spelletje slim gespeeld. ‘Giedo van der Garde BV & Ors.’ heeft namelijk niet voor niets het hooggerechtshof in Australië aangesproken om het vonnis van de Zwitserse rechter uit te laten uitvoeren. De Grand Prix vindt komend weekend plaats in Melbourne en wanneer het team van Sauber een vonnis van de Australische rechter niet honoreert, is men strafbaar en riskeert men arrestaties en sancties.
De bijeenkomst in het hooggerechtshof van Victoria wordt overigens geen lange aangelegenheid. Het vonnis is namelijk al bepaald door de Zwitserse rechter en Sauber kan hier niet meer tegen in hoger beroep gaan. Daarnaast is het niet zo dat de rechter morgen uitvoerig in de zaak duikt. De rechter geeft namelijk enkel een goedkeuring of afwijzing van het vonnis. Aangezien het vonnis is bepaald door de hoogste rechter in Zwitserland, lijkt het onwaarschijnlijk dat de Australische rechter Clyde Croft morgen niet in het voordeel van Van der Garde beslist. Bij Sauber staat men dus voor een groot probleem.
Simpel gezegd heeft Van der Garde, er vanuit gaande dat het vonnis wordt goedgekeurd, de touwtjes in handen bij het team van Sauber en niet teambaas Monisha Kaltenborn. De Nederlander is bij goedkeuring van het vonnis namelijk letterlijk in staat om zijn stoeltje bij de renstal te claimen. Wanneer Kaltenborn hier niet mee akkoord gaat, kan Van der Garde haar laten arresteren. Van der Garde kan dan ook beslag laten leggen op het materiaal van de renstal en er voor zorgen dat in ieder geval één auto van het team niet in actie komt in Australië.
Wat kan er nu gebeuren?
Sauber heeft kort samengevat twee opties. Men kan besluiten Van der Garde te laten rijden, maar dan krijgt het team gegarandeerd problemen met Ericsson of Nasr. Zij zijn namelijk net als Van der Garde in het bezit van een contract en zullen zich niet zomaar aan de kant laten zetten door Sauber. Een nieuwe rechtszaak zou dan dus zomaar kunnen volgen voor de Zwitserse renstal. Nasr is in dit scenario overigens de persoon die het meest moet vrezen voor zijn stoeltje. De Braziliaan is namelijk de derde en laatste persoon die een contract heeft getekend bij Sauber.
Een andere optie voor Sauber is om te proberen de Nederlander af te kopen. Het lijkt er echter op dat Van der Garde hier niet op zit te wachten. Een bron meldde aan F1Today.net: "Giedo is vrijdag vertrokken naar Melbourne met zijn nagenoeg witte helm. Hij heeft als doel om absoluut te racen voor Sauber, niet om te schikken voor een geldbedrag." Daarnaast weet de Nederlander dat zijn Formule 1-carriere zeer waarschijnlijk ten einde is, wanneer hij een afkoopsom accepteert. Van der Garde is inmiddels 29 jaar oud en de kans dat hij nog ergens een kans zou krijgen, is nihil.
Kortom, er gaat vannacht wat interessants gebeuren bij het team van Sauber. Van der Garde heeft de zaak in Zwitserland al gewonnen en gaat nu in Australië enkel proberen het vonnis tot uitvoering te laten brengen. Van der Garde heeft goede papieren, dus de kans dat er naast Max Verstappen nog een Nederlander op de grid staat tijdens de seizoensopener in Melbourne, is zeker aanwezig.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (277)
Login om te reageren-
Kijk eens aan! Die gekke Giedo staat dadelijk nog op de grid ook!
- + 2
- 8 maa 2015 - 15:38
-
Hoe lang zou het nog gaan duren voor dat Peter Sauber gaat ingrijpen in dit verhaal. De status van Monisha Kaltenborn is nu wel heel erg ongeloofwaardig geworden voor de buitenwacht.
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:30
-
Als hij Kaltenborn er niet uitwippelt, is het zometeen net goed voor 'm dat z'n team ten onder gaat. Die vrouw heeft er echt een zooitje fan gemaakt bij het team, heel zonde.
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:33
-
Maar neen gij. Dat komt er niet van. Ook al heeft hij recht van spreken.
Maar zitje afdwingen bij de rechtbank en dan effe op de startgrid staan in Australia?
Wees niet naïef, dat gaat zeker niet gebeuren.
Dat zou trouwens ook niet werken. Hij heeft geen meter gereden met de nieuwe wagen en ze zouden hem eerder boycotten dan helpen.- + -2
- 8 maa 2015 - 16:59
-
Met boycotten helpen zij zichzelf ook niet en indien Giedo dit kan aantonen kan hij alsnog zijn geld terugvorderen omdat hij zijn werk niet onder normale omstandigheden uit heeft kunnen voeren. Ook daar kleven risico's aan.
Maar ik denk ook niet dat hij zal gaan rijden, maar als dit bovenstaande bericht waar is dan ben ik bang dat Giedo zijn BV al grotendeels als niet geheel uit de rode cijfers zal zijn.- + 0
- 8 maa 2015 - 17:24
-
Tsja, nu kan ik zeggen: dit had ik al voorspeld, maar dat VDG en Co dit zo vreselijk uitgenast en sluw spelen had ik niet verwacht. Veel mensen hier riepen al toen dit begon vorig jaar dat Kaltenborn zo slim was en dat VDG geen contract had omdat zij juriste is. Dat vond ik toen al nergens op slaan en het blijkt nu wel dat VDG inderdaad niet zijn glazenwassers naar de contract besprekingen heeft gestuurd.
Dat hij met helm in Australië staat in logisch, dat moet hij ook: stel dat Sauber zijn rechten erkend en hem het stoeltje geeft waar hij contractueel recht op geeft dan is het wel erg naar als je moet zeggen, ach, kut, helm vergeten. Hopelijk heeft ie ook een stoeltje. Hoe het ook afloopt, Sauber heeft dus nu echt een serieus probleem wat ze alleen voor zich uit kunnen schuiven: Nasr wippen dan kunnen weer 3 maanden vooruit tot de volgende rechtszaak! Wie zijn billen brandt..., juist!- + 0
- 8 maa 2015 - 17:44
-
@HUNT: wie is er nu naief? Ze kunnen hem niet zomaar boycotten en zeggen dat hij niet rijdt.... De kans dat hij gaat rijden is niet groot. Maar met het oogkleppen op en doorgaan met waar ze mee bezig zijn gaat niet gebeuren mocht Guido gelijk krijgen.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:27
-
Straks hebben we opeens Verstappen, Frijns en Van der Garde op de grid !
- + 7
- 8 maa 2015 - 15:43
-
1 woord schitterend echt schitterend :)
Go Giedo!!! :D- + 1
- 8 maa 2015 - 15:44
-
Zonder meer ja, dit kan ik zeer waarderen.
HULDE voor Giedo en zijn team.- + 2
- 8 maa 2015 - 16:03
-
Eindelijk een coureur met echte ballen binnen de F1.
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:30
-
Enorm lastig om hier iets over te zeggen.
Stel hij staat straks op de grid, dan heeft hij nog geen meter gereden met de nieuwe auto. Daarnaast is er natuurlijk een mega ongemakkelijke sfeer tussen hem en het team, wat ook nog een rol gaat spelen ... Ben benieuwd- + 0
- 8 maa 2015 - 15:45
-
Dan nog zou het een hele prestatie zijn om langzamer te zijn als die Zweed. Dat komt wel goed :)
- + 3
- 8 maa 2015 - 15:49
-
Met het team zit het wel goed, met Monisha Kaltenborn heeft hij een probleem, die heeft bakzeil gehaald voor de hele internationale pers.
- + 2
- 8 maa 2015 - 16:32
-
En een verlenging krijgt hij niet dus gewoon de centen pakken..
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:41
-
@Dutchtreath
Kaltenborn is ook deze week gewoon weg bij het team, die heeft zichzelf vooral buitenspel gezet.- + 2
- 8 maa 2015 - 17:00
-
Laat Kaltenborn maar gearresteerd worden waarna ze afgeleverd wordt bij ene Max Mosley voor haar straf.
- + 7
- 8 maa 2015 - 15:49
-
vind ze vast niet erg..
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:42
-
Zonde van dat altijd zo degelijke Sauber. Vind het erg jammer, vooral voor Peter Sauber, die ik altijd erg kon waarderen als teambaas. Volgens mij heeft hij maar een deel van de aandelen overgedragen aan die Kaltenborn, dus is die nog altijd betrokken bij het team. Ik zou het overigens wel een stunt vinden als ze wordt gearresteerd ofzo
- + 4
- 8 maa 2015 - 15:52
-
Net een stukje op quotenet gelezen, wist je dat de BV vd Garde 24 miljoen in het rood staat?
Dan kan iedereen wel roepen dat zijn schoonvader geld zat heeft, maar 24 miljoen is serieus veel geld!- + -1
- 8 maa 2015 - 15:54
-
Dat stukje vind ik van een zeer bedenkelijk niveau. En daarbij nu pas openbaar gemaakt?
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:34
-
Daarnaast wordt er niet gemeld hoe de geldstromen lopen en zegt het dus niet zo veel!
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:54
-
Hoe komt het dat die 24 mil in het rood staat? Misschien het geld dat hij over heeft gemaakt voor dat stoeltje? Als dat zo zou zijn is het een berg geld voor een zitje.
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:31
-
Nou wanneer we even van die 8 miljoen negatief uit gaan is dat dus 16 miljoen voor testrijder 2014 en coureur 2015.
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:50
-
Dan geven ze hem een auto met problemen, dat is zo klaar als een klontje, ik vrees toch voor een afkoopsom van rond de 40 miljoen.
En ik heb er totaal geen verstand van gelukkig.
Ik kan net rondkomen van mn uitkering potverdrie- + 1
- 8 maa 2015 - 15:56
-
40 miljoen?
bij lange na niet.- + 0
- 8 maa 2015 - 16:00
-
40 miljoen heeft Sauber niet eens. Denk dat Giedo de kopjes koffie van vorig jaar niet hoeft te betalen en dat is t.
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:01
-
Maar daar heeft Sauber zichzelf ook mee.
Een auto met problemen scoort zeker geen punten, en wat punten waard zijn weet Sauber na vorig jaar ook maar al te goed!- + 2
- 8 maa 2015 - 16:04
-
Dat zou helemaal stom zijn tegen over hun sponsors. En buiten dat, Giedo en monteurs konden altijd al heel goed overweg met elkaar. Misschien staan zij wel heel stilletjes te juichen als Giedo weer terug komt.
- + 3
- 8 maa 2015 - 16:36
-
Nou de kosten zullen meer zijn dan de kopjes koffie! Het kan wel eens het volledige bedrag plus rente en kosten zijn welke Giedo in 2014 betaald heeft. En dat is toch geen misselijk bedrag lijkt mij.
Sauber heeft er geen belang bij om het team rond Giedo te saboteren, want dan kost het ze nog veel meer dan dat het ze al gaat kosten. Ze moeten immers ook Nasr of Ericsson uit gaan kopen!- + 1
- 8 maa 2015 - 16:58
-
@DutchTreath ik denk niet dat ze zullen juichen, dat geld van Ericsson en Nasr was nodig om het team te redden, straks zitten ze zodner baan.
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:30
-
En dat is erg vervelend om op een circuit om zonder baan te zitten!
- + 2
- 8 maa 2015 - 18:31
-
weet iemand wat Geido heeft betaald voor zijn zitje? Denk namelijk dat hij het niet voor nop heeft gekregen.
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:32
-
@MICHEL VAILLANT
Dat zegt Kaltenborn ja, dat het team zonder de centen van Nasr en Ericsson niet meer zou hebben bestaan. Maar in hoeverre dat waar is valt nog maar te betwijfelen.- + 0
- 8 maa 2015 - 23:20
-
zal wel een afkoopsom gaan worden,mocht hij toch gaan rijden dan zal het bij een paar rondjes blijven denk ik het team zit hier echt niet op te wachten die zullen hem links laten liggen.
- + -1
- 8 maa 2015 - 15:56
-
Natuurlijk JACKY. Dan verliezen ze nog meer inkomsten als blijkt dat die wagen gewoon in de punten kan rijden. Maar voor Giedo willen ze wel hun eigen ramen in gooien denk jij?
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:39
-
Haha prachtig!!
- + 1
- 8 maa 2015 - 15:58
-
40 miljoen zal het niet gaan worden denk ik,ik denk dat sauber het geld moet terug betalen wat hij er vorig jaar heeft ingestoken wat zal het zijn 5 tot 10 miljoen.
- + -1
- 8 maa 2015 - 16:00
-
maar ook niet volledig: Giedo heeft immers 7 vrije trainingen en een aantal testdagen gereden.
- + -1
- 8 maa 2015 - 16:01
-
Nou ik denk wel het volledige bedrag MV, want de deal is voor 2014 en 2015 en het feit dat een deel van de deal is nagekomen betekend niet dat zij het contract gehonoreerd hebben. Het volledige contract is hiermee eenzijdig opgezegd en daarmee ongeldig.
Maar je toon is al iets milder ;-)- + 1
- 8 maa 2015 - 17:00
-
Hoe vaak moet het nog gezegd worden. VdG wil geen geld, die wil rijden en anders laat hij beslag leggen. Maandag gaat ook niet over geld. Dat hadden ze kunnen regelen tijdens rechtszaak in Zwitserland. Zoals in artikel reeds beschreven, zal korte zitting worden.
De rechter heeft alle benodigde stukken reeds en woor en wederhoor is niet nodig.
VdG vraagt. Gaat Australië meewerken met het voorkomen dat het Zwitsers arrest wordt nageleefd ja of nee. Dat is alles.
En aangezien zoals in het artikel is beschreven er geen hogerberoep in Zwitserland mogelijk is zal de rechter wel bijna Ja moeten zeggen, aangezien anders Australië juridische claims van team VdG kan verwachten.
Dus mocht sauber voor maandag nog willen schikken dan hoeven ze echt niet met een bedrag van 10 miljoen aan te komen want een jaar rijden in de F1 met potentiële wagen waar mee je punten kunt halen is meer waard en zeker nu de kaarten bij VdG liggen.- + 0
- 8 maa 2015 - 20:09
-
En wie gaat Giedo aankomende vrijdag presenteren als nieuwe rijder? Monisha zelf? Ik verheug me nu al op de verkreukelde verklaring die ze gaat geven :-) "Na enkele contractuele vouwen gladgestreken te hebben, zijn zeer verheugd om Giedo van der Garde als onze 1ste rijder te presenteren." Voor de start van het seizoen hebben de grootste miskleun van het jaar al te pakken!!
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:03
-
Ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om Giedo in Australie te laten racen, om zo na het raceweekend de zaak verder af te handelen. Nasr kwijtspelen gaat ze hoe dan ook meer kosten dan Giedo.
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:06
-
@BBRACING, ja dat is natuurlijk ook een optie, zat ik ook aan te denken. We zullen zien hoe hard dit juridische spelletje gespeeld gaat worden.
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:58
-
Nou als hij in Australië rijdt, rijd hij het hele jaar!
Dus of het wordt schikken of rijden.- + 1
- 8 maa 2015 - 17:01
-
Wacht Manor misschien niet op Nasr en zijn sponsor? Aangezien eigenlijk juridisch zijn contract reeds onwettelijk is verklaard?
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:12
-
@BRRacing
Het team van Giedo iinschattende verwacht ik dat die voor Maleisie in dat geval ook nog wel wat juridische stappen in het verschiet hebben liggen.- + 0
- 8 maa 2015 - 23:24
-
Haha, onder de ene arm een witte helm en onder de andere helm een aktetas met daarin zijn startbewijs. Veel succes Giedo!
Mijn voorspelling is dat Sauber, minstens met 1 auto niet van de partij is komend weekend en dat Monisha een nachtje in een Australische cel moet doorbrengen:D
Ergens vind ik het heel stoer van Giedo, maar ook ergens toch best sneu om zo aan racen toe te komen.- + 3
- 8 maa 2015 - 16:03
-
Hij had een contract,dus ergens anders tekenen kon niet
- + 3
- 8 maa 2015 - 16:35
-
ik denk niet dat het er om gaat dat Giedo vrijdag in één van de Saubers stapt, maar dat het meer een principe kwestie is.
Ik ga er van uit dat team VDG voor 2014 een investering heeft gedaan om voor dat jaar een testcontract bij Sauber te tekenen met een optie tot racen in 2015. Waarschijnlijk zal dit team VDG een flink aantal miljoenen hebben gekost. In juni 2014 is door Sauber de optie gelicht dat Giedo in 2015 voor ze gaat racen. Ik ga er ook hier van uit dat hier financiële afspraken bij zijn gemaakt met bijvoorbeeld een 'aanbetaling' voor 2015. Ik vermoed dat team VDG in 2014 tussen de 15 en 20 miljoen in Sauber hebben geïnvesteerd.
Eind 2014 kwam Sauber in zwaar financieël weer. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en ze grepen naar de miljoenen van Nasr en Ericsson. Hiermee was Sauber voorlopig gered. Van VDG kwamen ze wel af met een kleine afkoopsom en een rechter zou waarschijnlijk wel akkoord gaan met de reden dat 330 banen belangrijker waren dan 1 coureur die heel veel geld kwijt is. Sauber had echter geen rekening gehouden met het juridische team van Giedo. Ze hadden in dit geval beter even bij Force India kunnen informeren.
Wat er nu gaat gebeuren? Ik heb geen idee en ben razendbenieuwd.
Ik denk niet dat we Giedo ooit nog terug zien in een F1 auto. Racen bij Sauber lijkt me vrij onmogelijk, want dan krijgen ze nog meer problemen met de andere coureur(s). Tevens zijn andere teams nu op hun hoede en is leeftijd ook een issue.
Hoe dan ook, dit grapje gaat Sauber héél veel geld kosten, geld wat ze niet hebben. Ik acht de kans groot dat we binnenkort misschien toch maar 18 wagens op de grid hebben en dat Sauber faillisement aanvraagt. Ook denk ik dat de carriere van mevrouw Kalterborn in de F1 ten einde is. Wellicht dat Bernie nog een reddende hand toereikt, maar dat zal ook wel niet gratis zijn.
Het wordt een interessant weekje!- + -1
- 8 maa 2015 - 16:57
-
Euhm het kan sneu zijn, maar dat is niet zijn probleem maar dat van Sauber.
- + 2
- 8 maa 2015 - 17:01
-
@masf1 kom er maar in
- + -2
- 8 maa 2015 - 16:06
-
Giedo maakt ze grote mond waar
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:38
-
Gaat het er zo wild aan toe in die Australische rechtbanken dat je een helm nodig hebt?
- + 2
- 8 maa 2015 - 16:08
-
gaar verhaal dit, gelukkig heb ik niet zoveel gemist na twee dagen ziekenhuisopname. Als ie echt meent voor sauber te gaan race, dan vraag ik me echt af in hoeverre het team hem tegen gaat werken. Andrea Moda had ook zo'n akkefietje: twee coureurs ontslagen, twee nieuwe erin: Roberto Moreno (paydriver) en Perry "The Stig" McCarthy (talentvol maar behept met veel pech). McCarthy kreeg op voorspraak van de verzamelde teambazen een superlicentie (ja toen kon dat nog), maar een van twee originele coureurs, Enrico Bertaggia, eistte zijn stoeltje terug met een paar miljoen sponsorgeld. Teambaas Sasseti wilde McCarthy dus kwijt, edoch, Ecclestone stak daar een stokje voor.
McCarthy had vervolgens een seizoen F1 From Hell: in Hongarije de baan op met een motorblok dat kort in brand had gestaan, in Engeland met een kapotte bak, in Spa met een kapotte stuurstang, en bijna altijd moest hij zijn auto afstaan als t-car als Moreno zich door de prekwalificatie had geworsteld. McCarthy gaf op gegeven moment rondleidingen aan Bobo-s om wat tipgeld binnen te krijgen en verkocht t-shirts waarop protestleuzen tegen zijn rotte behandeling door Sasseti stonden.
Even ervan uitgaande dat het Giedo lukt: wie moet er opdonderen. Ericsson's kronen zorgden ervoor dat Sauber het vorig seizoen afmaakte, Nasr's Rials zorgen ervoor dat dit seizoen begonnen kan worden. Daar gaan hoe dan ook nog meer rechtszaken komen.- + 2
- 8 maa 2015 - 16:13
-
precies: als hij het stoeltje wel krijgt is Sauber gewoon een deel van het budget kwijt en kunnen ze gewoon het seizoen niet afmaken en heeft Giedo alsnog weinig.
- + -2
- 8 maa 2015 - 16:18
-
Ten eerste : Beterschap. vervelend van je ziekenhuisopname.
Het meest waarschijnlijke scenario lijkt me dan dat Nasr en Erricson per race gaan wisselen van stoeltje. Is wel eens vaker voorgekomen. Volgens mij ook het enige denkbare scenario. Zou niet weten hoe Sauber dit anders moet oplossen.- + 0
- 8 maa 2015 - 16:27
-
Dan gaan ze maar KAPOT!!wanbeleid noemt men dat,stelen hoord niet
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:37
-
En als hij zijn geld wel krijgt dan kan Sauber het seizoen ook niet afmaken, maar dan zit hij iig niet in de shit. De shit ligt dan enkel op de bordjes van de mensen waar de shit ook hoort te liggen.
- + 1
- 8 maa 2015 - 17:04
-
Die schadevergoeding zal altijd (veel)minder zijn dan het geld dat ze kwijt zijn als Nasr niet kan rijden, en misschien zijn de sponsoren van Nasr wel bereid nog meer te betalen om die schadevergoeding goed te maken.
Banco de Brasil had verleden jaar een winst van 11 miljard, dus die kunnen dat wel betalen.- + -1
- 8 maa 2015 - 17:40
-
11 miljard winst is voor een bank niet zo heel veel hoor! Dat zijn slechts 9 Boekhoorntjes....
Maar ze kunnen niemand afbetalen zonder kapot te gaan!
Dus er zal iemand moeten zijn om het geheel te lijmen waarbij alle partijen hun zin krijgen.- + 0
- 8 maa 2015 - 18:35
-
Boekhoorn schijnt overigens miljardair af te zijn, heeft zijn vastgoedportefeuille van miljoenen met een verlies van 300 a 400 miljoen van de hand moeten doen. Niet dat het wat uitmaakt, hij zit er nog steeds erg warmpjes:-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:18
-
Deze cartoon is wel erg leuk gemaakt: https://pbsPUNTtwimgPUNTcom/media/B_U9DsUXEAAZ1T_.jpg
- + 3
- 8 maa 2015 - 16:22
-
contract is contract,meer valt er gelukkig niet te zeggen
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:34
-
we vergeten suttil nog
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:36
-
Die had een ander contractje,en geen sponsor geld betaald voor 2015,heel andere situatie
- + 1
- 8 maa 2015 - 16:38
-
wie zegt dan dat Giedo al wel sponsorgeld had betaald voor 2015?
als contract contract is dat is dat bij Sutil ook zo.- + -3
- 8 maa 2015 - 16:45
-
Nou moet ie ook met ze helm komen opdagen
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:57
-
Gezien het gerechtshof heeft aangegeven dat hij rechtmatig die stoel hoort te hebben mag je er van uitgaan dat aan alle bijbehorende verplichtingen voldaan is.
- + 3
- 8 maa 2015 - 17:05
-
die hebben alleen het contract beoordeeld, dan is nog steeds niet gezegd dat dat sponsorgeld al betaald was.
- + -6
- 8 maa 2015 - 17:31
-
He prutser!!!
Hoe vaak moet ik nu zeggen dat een contract een overeenkomst is tussen 2 partijen. En wanneer één der partijen de afspraken niet nakomt blijven deze in gebreke. Bij in gebreke blijven kan men het contract laten ontbinden (nietig verklaren) of nakoming eisen. Gezien het feit dat Giedo in het gelijk is gesteld geeft dus aan dat hij aan zijn deel van de verplichtingen van het contract heeft voldaan en dat Sauber in gebreke is gebleven.
Daarmee kan en mag je dus aannemen dat alles en tijdig betaald is!- + 4
- 8 maa 2015 - 18:38
-
@masf1 heb jij vroeger nooit een banaan gestolen.
- + -3
- 8 maa 2015 - 16:39
-
NEE<en zeker geen miljoenen
Jij bent toch zzper???wacht maar tot jij werk geleverd heb,en je kan fluiten naar je centen- + 2
- 8 maa 2015 - 16:43
-
Heb ik al een paar keer moeten doen, is niet leuk. Maar gelukkig gaat het niet om duizenden maar om honderden Euro's. Die kan ik beter op de winst en verlies rekening gooien dan gaan procederen!
Maar als het om miljoenen gaat zou ik ook iets meer heibel schoppen denk ik :-)- + 2
- 8 maa 2015 - 17:07
-
maar Sauber heeft natuurlijk ook niet zomaar een stoeltje en overall voor Giedo bij zich.
- + -3
- 8 maa 2015 - 16:43
-
die komt in zijn schotse kilt kan hij hem omhoog gooien in de rechtzaal naar kaltenborn
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:48
-
100 % terecht dat dit gaat gebeuren. Eindelijk een rijder die de ballen heeft om het rare "contracten zijn net zo veel waard als het papier waarop het gedrukt is"- cultuurtje bij F1 teams aan te vechten. En waarom ook niet ,Giedo heeft weinig te verliezen.
Monisha is de afgelopen jaren niet in geslaagd om Sauber financieel gezond te houden. Met haar actie om 2 andere rijders aan te nemen dan die alvast lagen voor 2015, heeft ze haar team flink beschadigd. Zowel op imago als financieel gebied.
Jammer, ik vondt Sauber altijd een leuk team , maar Monisha heeft dit mooie team naar knoppen laten gaan. Laat haar maar op de blaren zitten , en laten we hopen dat Peter Sauber weer terugkeert.- + 7
- 8 maa 2015 - 16:44
-
Out of topic: daniel de jong is bevestigd voor z'n papa's mp motorsport in de gp2 series.
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:45
-
had niet anders verwacht
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:50
-
hahahah zat er aan te komen, maar begrijp het niet :-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:08
-
Logisch andere opties heeft hij niet want presteren en talent kan hij niet... Duidelijk voorbeeld van een jongetje met rijke pappa die racet.... Nogmaals talent is ver bij hem te zoeken...
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:35
-
Jammer dat die gast een plek vast houdt voor een echt talent...
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:36
-
Ik denk niet dat Sauber Giedo in die auto gaat zetten want dan hebben ze met Nasr precies hetzelfde probleem.
- + -1
- 8 maa 2015 - 16:46
-
precies en dan zijn ze meteen hun grootste sponsor kwijt(Banco do Brasil)
- + -1
- 8 maa 2015 - 16:48
-
Ja inderdaad. Dan zou Sauber zich alleen maar NOG verder in de problemen helpen. Sauber gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon een schadevergoeding van enkele miljoenen terug proberen te betalen. Een betere optie dan dat hebben ze niet.
- + -1
- 8 maa 2015 - 16:51
-
Het kan zijn dat ze Giedo in de auto zetten en na het weekend pas verder de zaak gaan behandelen/afhandelen. Ik denk dat die kans zeker aanwezig is.
En maak het niet te persoonlijk, dit hele geschil is puur zakelijk.- + 1
- 8 maa 2015 - 16:51
-
Nou de plek bij Manor is nog niet vergeven. Dat kan ook zijn dat ze dit bij Sauber aan zagen komen en dat zij bij Bernie langs zijn geweest. Bernie op zijn beurt heeft Manor de opdracht gegeven niemand vast te leggen om de ontwikkelingen af te wachten bij Sauber en vd Garde. Indien vd Garde in het gelijk gesteld zal worden springt Bernie er tussen. Giedo krijgt een paar miljoen en mag daarnaast bij Manor instappen die ook een paar miljoen van Sauber/Bernie krijgen.
Giedo heeft een auto en geld, Sauber heeft zijn coureurs en geld en Bernie heeft zijn show!- + 1
- 8 maa 2015 - 17:29
-
Ja en dan mag Giedo mijlen ver achter de Saubers aankachelen. Giedo gaat voor het Sauber-zitje en niets minder dan dat. Manor kiest voor een jong talent, Stoffel, Frijns, Ocon, één van die jongens gok ik.
- + 1
- 8 maa 2015 - 17:37
-
Manor is gewoon de oplossing voor dit probleem,waarom nog geen 2de coureur??
morgen kan de boel ontploffen,zit Bernie niet op te wachten,want de boel gaat gewoon dicht- + 0
- 8 maa 2015 - 17:43
-
omdat ze nog aan het onderhandelen zijn.
de auto was ook donderdag door de crashtest, ze zijn gewoon laat, dat heeft niks met Giedo te maken.- + 0
- 8 maa 2015 - 18:12
-
Dat is aannemelijk MV
Echter zit Bernie ook niet op de shit te wachten bij Sauber en kan een lijmpoging doen met Manor. Daarnaast zit Giedo in Australië en het is geen optimale voorbereiding, maar ik denk ook niet dat het lekker is dat je op dindsdag ingevlogen moet gaan worden (24 uur vliegen) naar Australië om donderdag een stoel te schuimen en vrijdag aan de bak te moeten.
Weet jij of Leimer en/of Frijns al in Australië zijn?- + 0
- 8 maa 2015 - 18:41
-
Frijns is er in ieder geval nog niet, die zag ik net bij de Aldi een blik soep en een zak brood halen;-)
- + 1
- 8 maa 2015 - 18:51
-
Ik denk dat wanneer wij morgen opstaan en voor het eerst op F1today kijken er een bericht staat met, OFFICIEEL: Manor bevestigd... voor tweede zitjes naast Stevens.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:54
-
Het wordt Leimer (ben niet zeker van zijn WEC contract), Frijns of vd Garde.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:56
-
en 3de rijder dan?
- + 0
- 8 maa 2015 - 19:07
-
Nasr zijn contract is onrechtmatig. Dat is juridisch meteen hele andere waarde!!
Nasr met sponsors gaan naar Manor. (is mijn voorspelling)
Ik denk niet dat VdG ook maar beetje gaat indammen, die gaat voor stoeltje of faillissement en persoonlijke aansprakelijkheid Sauber en bestuursleden. Als de rechter morgen Ja zegt, dat arrest geld ook op ons grondgebied dan is de keuze:
- VdG laten rijden (hele jaar)
Of - Grote kans op beslaglegging en arrestatie op vrijdag.
Contract Nasr is onrechtmatig en kan met vergoeding afgedaan worden en die kan en mag meteen aangezien hij dus eigelijk geen contract heeft bij Manor instappen (en volgend jaar naar sauber, mocht hij nog willen).- + 1
- 8 maa 2015 - 20:27
-
@L.Hamilton
Vergeet hierbij alleen niet dat Giedo en zijn team al de hele winter met deze juridische kwestie bezig zijn. Als Nasr nu op straat gezet zou worden zal een rechtsgang voor hem ook zeker een aantal maanden in beslag nemen. Dus voordat die naar een lokale rechter zou kunnen stappen om een vonnis uit te laten voeren is het seizoen wellicht al halverwege op weg.- + 0
- 8 maa 2015 - 23:32
-
Wat een situatie, LOL.
Dit moet haast wel een afkoopsom worden, als Giedo racet dan lijkt het mij einde Sauber met alle rechtzaken die volgen van Nasr of Ericsson.
Zou daarnaast niet graag in die auto stappen als ik Giedo was, je kan er vergif op innemen dat er toevallig van alles mis is met die auto. Lek remleidinkje hier, motortje dat al 3000km heeft gelopen, chassis dat 3x opgelapt is... Als hij al rijdt komt hij niet verder dan 3 ronden gok ik.
Daarnaast heeft Giedo nog geen meter met deze auto gereden. Lijkt me onrealistisch dat hij het beter gaat doen dan Nasr en Ericsson. Daarbij is het voor Sauber makkelijk om ervoor te zorgen dat Giedo ongemerkt >1sec langzamer is dan zijn teamgenoot en kan Sauber hem lozen vanwege onvoldoende snelheid.- + -2
- 8 maa 2015 - 16:51
-
Nee zo zal dat niet gaan, als ze Giedo erin zetten dan zullen ook gewoon professioneel te werk gaan en het allemaal niet te persoonlijk maken. Naar buiten zullen ze gewoon een stuk theater ophouden.
- + 2
- 8 maa 2015 - 16:53
-
punten=geld,dus ze willen wel punten!!
En de hele wereld ziet dat dan,lekker voor je naam,en die is al niet best- + 3
- 8 maa 2015 - 16:55
-
Mede mogelijk gemaakt door mevrouw Kaltenborn. Die vrouw gaat het einde van Sauber betekenen vrees ik door deze blunder.. Zo mag je dat best noemen.
Giedo is echt een held dat hij het er niet bij laat zitten en op deze manier zo goed in actie komt.- + 5
- 8 maa 2015 - 16:57
-
Ze komen er vast wel uit samen zonder daar politie voor nodig te hebben;-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:58
-
Minnetjes voor Infinity zijn niet nodig aangezien ook ik niet verwacht dat Giedo zal rijden vrijdag en als dat zo is dan is dat inderdaad vrijwel zeker het faillissement van Sauber.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:18
-
Waar is de derde wagen als je hem nodig hebt??
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:57
-
Die zou nu wel ideaal zijn in de situatie van Sauber. Kunnen ze Nasr en Ericsson gewoon laten zitten.
- + 0
- 8 maa 2015 - 16:59
-
Ik heb vernomen dat Sauber dit probleem wil oplossen door een tweezitter in te zetten waarbij Nasr en Giedo samen erin zitten! ;)
- + 5
- 8 maa 2015 - 16:58
-
Hahahah +1 Ik zie het al helemaal voor me!
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:00
-
Nee joh, ze wisselen tijdens de pitstops niet alleen de banden, maar ook een coureurswissel.:-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:00
-
En dan tijdens de pitstops als een gek van stoeltje verwisselen. Zo nu jij voorin Marcus!
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:01
-
Je was me net voor BR haha
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:02
-
Heeft geen stoeltje geschuimd, waar gaan ze dat doen, vlak voor de race ofzo, en hij heeft nog geen meter gereden, van de Garde weet niet eens of alles past, bijvoorbeeld de pedalen dienen op van de Garde afgesteld te worden.
Ga er maar vanuit dat Kaltenborn nog liever in de bak gaat zitten, dan van de Garde een race te laat rijden. Dit wordt gewoon geld terughalen voor van de Garde, wat er vooraf ingepompt is. Ze zullen bij Sauber echt niet gebeld hebben naar van de GArde, hij, op welke rekening moeten we het geld terugstorten. Zal je moeten afdwingen, via rechter.- + -3
- 8 maa 2015 - 17:05
-
Even een poll houden:
Giedo rijd aankomend weekend in een Sauber de Grand Prix van Australië.
1: Ja, hij stapt in en rijd op zondag met een big smile richting de startgrid.
2: Nee, zover zal het niet komen want...
3: Sauber gaat met 1 auto minder of in zijn geheel niet van start in Australië.- + 1
- 8 maa 2015 - 17:06
-
1:-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:08
-
3, er start geen Sauber in Australië.
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:11
-
Manor
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:15
-
Ferarri en Bernie hebben belang bij dat Sauber er dit jaar bij is,VDG krijgt het stoeltje bij Manor en een beetje geld,probleem opgelost
Waar blijft Manor met hun 2de rijder??nog 4 dagen mensen- + 0
- 8 maa 2015 - 17:18
-
optie 2, Sauber zal moeten schikken en eventueel eerder genoemd scenario
- + 0
- 8 maa 2015 - 17:30
-
Ik heb het koffiedik er even bij gepakt en ik zeg 1.
Ik bedenk me net dat er ook nog wel eens een addertje in het contract van de minst betalende van de overige twee kan staan waarmee ze deze simpel uit de auto wippen. Onder het motto van, "mocht die Van Der Garde later nog eens vervelend gaan worden met z'n contract dan hebben we nog een uitweg."- + 0
- 8 maa 2015 - 18:03
-
1 95% zeker
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:30
-
1
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:37
-
Mocht giedo starten dan is dat volgens mij voor het eerst in de F1 historie dat een F1 contract aan zijn waarde voldoet
- + 2
- 8 maa 2015 - 17:09
-
Dat is wel vaker voorgekomen, maar werd de waarde daarvan in geld uitgedrukt en niet in een fysiek zitje.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:43
-
Sauber heeft zich serieus in nesten gewerkt. Geven ze VDG alsnog dat zitje, krijgen ze problemen met Nasr en Banco do Brasil. Doen ze dat niet, dan kan VDG beslag laten leggen op materiaal. En als het eventueel uitdraait op een financiele vergoeding, zie ik niet goed in hoe Sauber dit gaat betalen. Indien Bernie onlangs geen geld had voorgeschoten, stonden ze zelfs niet aan de start in Melbourne...
Het zal een half mirakel zijn als er tijdens de laatste race van 2015 20 wagens op de grid staan.- + 1
- 8 maa 2015 - 17:15
-
En dan gewoon heel strak Q3 halen en als 7e eindigen of zo.....
- + 5
- 8 maa 2015 - 17:17
-
Van der Garde zin racecarrière is sowieso voorbij. Zelfs al zou hij op een of andere wonderlijke manier zondag rijden, na dit seizoen komt hij nergens meer aan de bak. Geen enkel team gaat zich nog aan hem willen verbranden.
- + -1
- 8 maa 2015 - 17:18
-
Als je een contract na leeft is er niks aan de hand lijkt mij?
blijkbaar vind jij dit heel gewoon- + 2
- 8 maa 2015 - 17:20
-
Dat doet er niet toe RUTH. Dat wist Giedo zelf ook wel dat dit zijn laatste kans was. Het gaat er om dat Giedo krijgt waar hij recht op heeft. En het is een heerlijke gerechtigheid.
- + 3
- 8 maa 2015 - 17:25
-
De autosportwereld is groter dan alleen de F1!
- + 1
- 8 maa 2015 - 17:38
-
De vraag is gewoon wat hij er mee bereikt.. Een jaartje meerijden in een team dat hem niet moet, waar hij in het beste geval een aantal keer een paar punten kan pakken om dan toch uit de F1 te moeten vertrekken? Zoals Lars zegt: De autosportwereld is veel groter dan de F1. Als ie uberhaupt aan de start zou komen, is het zijn laatste jaar hoe dan ook. Als hij al een handvol punten gaat pakken met de Sauber, zou dat een bijzondere vooruitgang van een team met bijna geen geld vragen. Waarom nog een jaar nutteloos achteraan dobberen? Hij kan zoveel meer doen.
- + -1
- 8 maa 2015 - 18:22
-
Andy Soucek anyone? Nee, was ooit F2 kampioen, testrijder voor Virgin. Spande een rechtszaak aan om van zijn contract af te komen omdat ie geen meter getest had. Won die volgens mij, ik heb hem daarna nog een keer in de Blancpain series gezien, maar verder niks. Kwam door die rechtszaak niet meer aan de bak, maakte niet uit dat ie gelijk had gekregen, de sector pruimt iemand die het zo aan wil pakken niet.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:26
-
Nou hij zit er wel ondanks eerdere rechtszaken! En Soucek had bij mijn weten geen miljardair als schoonvader die deuren kan openen.
- + 1
- 8 maa 2015 - 18:44
-
Ik krijg niet het idee dat VdG uberhaupt echt belang heeft in andere series. Deze rechtzaak en het feit dat hij nog zo druk bezig is om een F1 carriere op te starten op zn 29e wijzen er niet op. Die Andy Soucek ken ik niet, maar ik weet wel dat VdG een harde werker/toffe gast/teamplayer is dus dit hele zaakje hoeft niet perse alle bruggen te verbranden in de autosport.
- + 0
- 8 maa 2015 - 19:22
-
Wat ik bedoel dat dit wel zijn laatste kans en jaar kan zijn in de F1, maar dat hij nadien in tal van andere toonaangevende series aan de slag zal kunnen.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:20
-
Ga je in zo een sfeer racen? ik denk het niet.Dit is enkel om je geld terug betaald te krijgen niets meer niets minder.
- + -2
- 8 maa 2015 - 17:29
-
Even 1 ding niet vergeten mensen....
Er staat volgens bronnen... Wie denk je dat die bronnen zijn?
Inderdaad ik vermoed erg zeker dat dat bronnen zijn rond het kamp van vdG.
Gevolg is dat e.e.a. deels gekleurd en eenzijdig is. Ik leees namelijk helemaal niets uit de hoek van Sauber.
Eerst maar eens afwachten wat een rechter morgen zegt. In de rechtspraak zjjn vreemdere uitspraken geweest. Het kamp van Sauber kan zo maar een konijn uit de hoed toveren.
Eerst zien dan geloven- + 0
- 8 maa 2015 - 18:05
-
Correct, Sauber zal zich niet zonder slag of stoot naar de slachtbank brengen, die gaan er alles aan doen om eerst morgen de rechtsgang te beïnvloeden en lukt dit niet zullen ze er alles aan doen om Giedo uit die Sauber te houden.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:13
-
Het argument van Sauber is dat ze 330 man hadden moeten ontslaan en dat tegenover 1 persoon Giedo.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:29
-
Omdat wat Sauber wil kennelijk geen verschil meer maakt omdat zij er niet tegen in beroep kunnen?
Zoals het schijnt zal de rechter binnen 10 minuten klaar moeten zijn. Hij kijkt naar het vonnis of deze correct is (niet inhoudelijk) en zal aangeven dat Sauber ja moet knikken, hakjes moet maken en dient te volgen.- + 1
- 8 maa 2015 - 18:46
-
Ja Lars75 dat is de info die hier staat en afkomstig is uit het kamp van vdG. Hoe zou t anders uitgebreid hier komen te staan.
Naar het schijnt.... ik moet het eerst nog zien en dan geloven.
Ja Alias het argument van Sauber is.... maar reken maar dat die in Australië nog iets anders gaan roepen.
Ook ik hoop dat vdG de rechtszaak wint, maar vind wel dat hier alles nagenoeg klakkeloos voor waarheid wordt aangenomen.- + 0
- 8 maa 2015 - 20:18
-
Jij neemt aan dat het vanuit het vd Garde kamp komt, wij weten geen van allen wie de bron is. Misschien is het Peter Sauber wel die ook niet blij is met wat Monisha gedaan heeft!
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:42
-
Overigens maakt het niet uit wat Sauber in Australië gaat roepen, daar gaat de zaak niet over! Het enige dat Giedo zegt is "Ik heb hier een gerechtelijk document welke aangeeft dat ik vrijdag in die Sauber moet zitten!" En dan zegt Sauber "Ja maar wij vinden van niet en zijn nog aan het kijken of er iets aan gedaan kan worden!" De rechter kijkt naar het document en zegt "Dat kan maar dan heeft u tot woensdagmiddag de tijd om dit te doen want anders zit meneer van der Garde gewoon in uw bolide.
En het bevel zegt dat Sauber niets mag doen wat Giedo zal hinderen bij het uitvoeren van zijn functie als coureur! Dus dat betekend stoeltje schuimen, pedaaltjes aanpassen etc etc etc. En wanneer mevr Kalterborn dat niet wil of draagt de mensen op anders te doen dan komen er mannen in uniform en nemen haar mee!
De rechter zal niet inhoudelijk op de zaak in gaan dadelijk!
Dus het maakt niet uit wat Sauber zal roepen ben ik bang. De rechter kijkt naar het vonnis en zal aangeven dat Sauber niet de wet mag overtreden in Australië.- + 0
- 8 maa 2015 - 22:47
-
Nog een optie: Giedo krijgt zijn plekje terug en met behulp van bemiddeling door Bernie en Ferrari gaat Nasr naar Manor.
- + 1
- 8 maa 2015 - 18:06
-
Denk je dat Nasr en Banco Brasil dit zullen pikken? Het word voor Giedo een stoeltje of een schadevergoeding. Manor speelt geen enkele rol hierin en presenteert morgen hun tweede rijder naast Stevens. En dat word een jong en snel talent.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:11
-
Ja en wie dan??noem dan eens een naam??Ocon zeker
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:12
-
Stoffel, Frijns, Ocon, King, Leimer, Palmer, Bird..
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:16
-
Morris, Quaff-Hobbs, Marciello...
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:18
-
BRRACING: Manor speelt hier wél een rol in als Bernie verdere imagoschade voor zijn circus wil voorkomen. Bernie heeft veel bereikt en heeft veel macht, maar uiteindelijk gaat de rechterlijke macht boven alles. En als de rechter bepaalt dat Giedo recht heeft op zijn plek en dus moet rijden, dan moet degene die het laatst een contract tekende met Monica de Plofkip opkrassen.
Bernie echter heeft belang bij de Braziliaanse markt en zal graag zien dat Nasr toch rijdt. En dan schuift hij wellicht een miljoentje of wat richting Manor en doet de teamleiding aldaar bepaalde toezeggingen.
Het zou mij echt niet verbazen als het zo gaat. En áls het zo gaat, remember who mentioned it first! :-)- + 2
- 8 maa 2015 - 18:25
-
Stoffel niet is bevestigd door McLaren, King niet want die is er nog niet klaar voor en moet lekker in de GP2 gaan rijpen, Leimer en Palmer zijn niet de jonge snelle coureurs zoals aangekondigt overigens heeft Palmer aangegeven het niet te doen, Bird heeft een contract in het WEC net als Leimer overigens naast zijn Super Formula als ik het goed heb, Ocon zou kunnen maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en schijnt naar het GP3 te gaan, Morris doe me een lol die is er in de verste verte nog niet klaar voor, Marciello gaat GP2 doen en test voor Sauber, Quaiff-Hobbs vind ik persoonlijk een degelijk coureur maar of ze die nu bedoelen weet ik niet.
Kortom buiten Frijns om roep je gewoon maar wat namen om iets aan te tonen. Echter objectief gezien is de lijst met mogelijke kandidaten die vrij/beschikbaar zijn qua contract, talent en budget niet heel erg lang zijn.- + 1
- 8 maa 2015 - 18:51
-
Dan zie ik eerder dat Bernie vd Garde een paar miljoen toe zal schuiven en Manor vriendelijk doch dringend verzoeken om Giedo op te nemen in hun team.
- + -1
- 8 maa 2015 - 18:53
-
juist,tot zondag GIEDO
- + 1
- 8 maa 2015 - 18:55
-
FF wat betreft Oco-Manor,je gelooft toch zelf niet dat deze jongen zonder enige voorbereiding in die auto word gezet,Max werd al maanden voor bereid
- + 2
- 8 maa 2015 - 18:07
-
Stevens heeft toch ook geen voorbereiding gehad?
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:09
-
vorig jaar nog gereden voor Caterham,scheelt wel een beetje niet
- + 2
- 8 maa 2015 - 18:11
-
Ocon heeft ook onlangs nog voor Lotus getest.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:15
-
Ocon niet zonder voorbereiding en vdG wel?
Je redenering klopt niet en ga nu niet zeggen dat vdG een voorbereiding heeft gehad.
Die blauwe maandag dat ie af en toe in een Sauber zat is geen voorbereidng. Die Sauber is nu een totaal andere auto dan vorig jaar.
Iedereen die nu in de Manor stapt rijdt zonder voorbereiding- + 0
- 8 maa 2015 - 18:20
-
niet alleen voor Lotus, hij heeft daarvoor al voor Ferrari getest als prijs voor zijn F3 titel.
- + -1
- 8 maa 2015 - 18:23
-
Inderdaad. Welke voorbereiding heeft Frijns gehad? Een paar vrije trainingen? Welke voorbereiding heeft Vandoorne of VDG gehad? Een paar vrije training of een testdag het afgelopen jaar. Wie ze er ook inzetten, ze hebben geen voorbereiding gehad.
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:23
-
Nou ze hebben ze alle iets meer race ervaring,Ocon amper kom op zeg,en Max heeft super veel mogen testen etc etc
- + 0
- 8 maa 2015 - 18:29
-
Ocon en geen voorbereiding is flauwekul en zal inderdaad voor allemaal gelden. Maar Ocon zal ook niet gaan gebeuren bij Manor!
- + 1
- 8 maa 2015 - 18:55
-
Maar het wordt een moeilijk te werken situatie.
De sfeer voor Giedo bij Sauber is gebrouilleerd.
Vraag me af hoe dat in de praktijk gaat werken.
Ik zou voor de pegels gaan.- + 0
- 8 maa 2015 - 19:20
-
Goede dag voor Formule 1. Niet omdat van der Garde wellicht zijn stoeltje krijgt, maar idioten zoals Kaltenborn verdienen het om keihard op hun bek te gaan. Graaidiefstal over de rug van de carrières van coureurs. Dat deze rotte appel nooit meer op het paddock te zien is.
- + 3
- 8 maa 2015 - 19:27
-
Hoe reageert de buitenlandse media (en F1 fans) op dit verhaal?
In NL lijkt dit alleen op dit chauvinistische forum te leven...
Verder heb ik er nog nergens iets over gelezen.- + 0
- 8 maa 2015 - 19:33
-
Tja, dan moet je echt even beter zoeken. Op diverse buitenlandse sites is er al over bericht.
- + 1
- 8 maa 2015 - 19:49
-
En wat zeggen die dan?
Ik bedoel; Hoe kijken ze er in het buitenland naar?
Ik snap dat het hier in NL leeft maar wij zijn natuurlijk bevooroordeeld.- + -1
- 8 maa 2015 - 20:18
-
Daarnaast is er ook een gezonde discussie over dit onderwerp op autosport.com
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:23
-
FF googlen ofzo.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:23
-
Ik lees hier allemaal reacties die gaan over een afkoopsom maar als ik het goed heb begrepen gaat de rechter hier geen uitspraak over doen. Deze zitting is puur en alleen om te bepalen of VDG de uitspraak van de Zwitserse rechtbank kan afdwingen.
Zoals het stukje hierboven al omschrijft is de kans groot dat VDG het gelijk aan zijn kant krijgt.
Det gezegt hebbende zijn er 2 opties voor Sauber,
A) Ze gaan in gesprek met VDG over een afkoopsom maar hebben totaal geen onderhandelings positie. VDG kan in principe vragen wat hij wil.
B) Ze geven hem voor nu dat zitje en gaan na Australie kijken wat er mogelijk is.
Hoe langer ik er over na denk acht ik de kans dat VDG gaat rijden in Australie best wel rieel. Hij kan die race namelijk rijden en dan NA Australie alsnog met Sauber in gesprek gaan over een afkoopsom, voor VDG is het dus niet het een OF het ander, hij kan beide voor elkaar krijgen, dus bij een positive uitspraak zit VDG in een luxe positie.
OF OF OF
Monisha Kaltenborn is veel slimmer dan wij allemaal denken en had dit allemaal al aan zien komen en de contracten van Nasr en Ericsson zo opgezet dat ze bij het delen van 1 auto nog steeds aan het contract voldoen. Op die manier blijven all miljoenen bij Sauber, maar dat zou wel heel evil zijn.- + 2
- 8 maa 2015 - 19:47
-
Maar dan VDG gewoon rijden toch?dat is wat hij wil
- + 1
- 8 maa 2015 - 19:52
-
Ik schat de kansen van Giedo met de dag hoger in. Niet omdat ik met een oranje bril op zit te kijken, maar puur omdat hij juridisch heel sterk lijkt te staan en Miss Kaltenborn eigenlijk vrij zwak.
Ik hoop dat haar kop rolt en Peter Sauber schoon schip gaat maken in een poging zijn team te redden.
Denk dat ik vannacht pas naar bed ga nádat de uitspraak bekend is! :-)- + 2
- 8 maa 2015 - 19:53
-
NBTT
Uitspraak is er al,nu alleen ff uitvoeren,word een zooitje morgen,en VDG lacht zich dood- + 1
- 8 maa 2015 - 19:59
-
Ik denk niet dat Monisha en haar team van advocaten onvoorbereid zijn, niemand weet wat er bij hun ingang is gezet, we kennen slechts Giedo's kant van het verhaal en wat er van zijn kant ingang is gezet. Ook al doet morgen de rechter een uitspraak in Giedo zijn voordeel, dan is het afwachten hoe dit uiteindelijk in de praktijk gaat uitpakken en word dit een steekspel van beide kanten.
- + -1
- 8 maa 2015 - 20:12
-
tussen beide partijen..
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:12
-
Wat ik nog vergat te schrijven is,
stel dat Sauber en VDG tot een overeenkomst komen over een afkoopsom en de hoogte daarvan dan zou ik als VDG zijnde eisen dat gezien de betrouwbaarheid van Sauber (niet dus) het geld voor de eerste training binnen moet zijn.
Nou laat het 10 Miljoen of iets dergelijks zijn, ik heb niet de indruk dat Sauber dat gewoon op de bank heeft staan.
Een helpende hand van Bernie lijkt me ook lastig, dat zou namelijk een beloning zijn voor het verbreken cq niet nakomen van contracten, maarja Bernie doet wel meer bedenkelijke dingen.- + 0
- 8 maa 2015 - 20:14
-
@BRRACING,
Daar heb je gelijk in alleen denk ik niet dat deze rechter zich daar aan gaat branden. Die gaat alleen ja of nee zeggen tegen de uitvoer van het Zwitserse vonnis en op een afstand bekeken ziet de zaak er voor VDG solide uit, maar je weet het natuurlijk nooit.- + 1
- 8 maa 2015 - 20:17
-
De rechter zal geen uitspraak doen over een vergoeding of compensatie. Maar ik ga er nog steeds niet van uit dat Giedo zal rijden voor Sauber. Er zal dus voor vrijdag door Sauber een andere oplossing geboden gaan worden om er voor te zorgen dat Giedo niet zal rijden voor hen.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:25
-
@LARS,
Ik weet het niet, alles is speculeren, maar dat is vaak wel het leukste :-)
Het is maar net hoe beide kampen er in staan en tot hoe ver ze willen gaan. Maar op dit moment lijkt het dat het kamp VDG alle troefkaarten in handen heeft. Ik blijf er iig wel wakker voor vannacht, vraag me alleen af welke site ik er het beste voor in de gate kan houden.- + 2
- 8 maa 2015 - 20:34
-
Motorsport.cm (post vaak hun berichten ook 's nachts gezien het een Amerikaanse site is). Verder Sky, Autosport.cm. Het beste wat je kunt doen is gewoon Giedo van der Garde als zoekterm bij Twitter intypen, dan raak je vanzelf up to date;-)
- + 1
- 8 maa 2015 - 20:39
-
Ik had je wat sites doorgegeven maar mijn berichtje blijft in het filter hangen. Het beste wat je kunt doen is gewoon Giedo van der Garde als zoekopdracht op twitter intypen. Krijg je al het nieuws rondom Giedo van de diverse sites op een rij en zo blijf je de hele nacht up to date. Succes!;-)
- + 1
- 8 maa 2015 - 20:44
-
@BRRACING,
Bedankt, gezocht en gevonden. Wel grappig om te zien dat op veel buitenlandse sites de meeste toch wel de kant van Giedo kiezen.- + 1
- 8 maa 2015 - 21:06
-
Terecht ook dat ze Giedo zijn kant kiezen.
- + 2
- 8 maa 2015 - 21:09
-
Gokje: Sauber heeft het tweede stoeltje van Manor opgekocht voor één van hun drie rijders.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:19
-
Dat zou geniaal zijn :-) maar dan wel voor Ericsson hoop ik.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:22
-
En Ericsonn betaald 20 miljoen voor een manor stoeltje,beetje veel niet?
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:26
-
Wat nou als geen van de drie rijders dat stoeltje wil?;-)
Maar goed, we hebben het de laatste dagen alleen maar over de rechtelijke gang van zaken. Hoe zit het eigenlijk met de sportieve kant van het verhaal, want in wezen is het daarmee begonnen. Giedo zette in 2014 een stap terug om dit jaar twee stappen vooruit te doen. Hij is en blijft een sportman, een sportman die helemaal niet in een rechtzaal wilt rondhangen, dit is uit nood geboren. Als je Giedo op dit moment diep in zijn hart kan kijken, dan is dit natuurlijk allemaal erg pijnlijk en droevig. Ik ken Giedo een beetje van de zijlijn en die jongen is een sportman pur sang, doet alles om zijn F1-droom werkelijkheid te laten worden en daarnaast wekt hij ook nog eens heel veel sympathie door zijn positieve insteek en doorzettingsvermogen. De sportman Giedo wil niet in een Manor achteraan rijden, die wilde een stap vooruit en dat is hem door Sauber ontnomen. Daar is het hem uiteindelijk allemaal om te doen.
Ik sluit niet uit dat Giedo alsnog bij Manor terecht komt (acht dit wel zeer onwaarschijnlijk), maar of die daar blij van word, ik denk het eerlijk gezegd niet.- + 0
- 8 maa 2015 - 20:31
-
Had Giedo nou niet via twitter oid al aangegeven dat het zeker geen Manor wordt?
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:36
-
Nee, Linda van het blad formule1 had dit aangegeven. Die had Giedo volgens eigen zeggen kort gesproken.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:40
-
Niks van gehoord
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:43
-
Jij bent ook nogal selectief in wat je wel en niet wilt horen MasF1;-). Je kunt tegen een geintje toch:D
- + 1
- 8 maa 2015 - 20:45
-
was niet op jouw reactie BRRACING
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:55
-
Oke.
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:56
-
Sauber kan amper het eigen hoofd boven water houden, laat staan een stoeltje bij Manor kopen.
Leuk idee, maar zie t niet gebeuren- + 1
- 8 maa 2015 - 21:17
-
manor gaat niet gebeuren die gaan voor een jonge rijder en geld is niet de hoofdzaak bij hun.
- + -1
- 8 maa 2015 - 20:29
-
bedtijd Jacky,duim in je mond,en tot morgen
- + -1
- 8 maa 2015 - 20:36
-
Wat Manor betreft, dat valt nog te bekijken. 'Very quick and young' is nogal een rekbaar begrip, cf. Will Stevens. Geen kwaaie gast, maar zijn prestaties zijn nu ook niet om van achterover te slaan. Als er zich eentje aanbiedt die in het verleden hier en daar eens iets op zijn palmares heeft kunnen zetten en die een grote zak geld op tafel kan leggen, dan zal Manor niet twijfelen. Ik denk dan aan figuren als Calado, Ceccotto Jr. (sry !) of een Quaiffe-Hobbs (heeft trouwens een aankondiging te doen morgen volgens zijn site). Magnussen en Vandoorne kunnen we uitsluiten, Marciello is nog te nat achter de oren, Mehri, King en Evans hebben een contract in WSR of GP2, VDG voldoet niet aan de 'vereisten' en zit met het Sauber gedoe, Gutierrez heeft geen zin, Frijns heeft talent maar geen centjes. Mss Vergne, maar die zit dan weer met Formule E?
Manor is mijn favoriete team en het is mijn grootste wens dat ze een echt talent zoals Vandoorne of Frijns binnenhalen, maar voor geld danst de beer. Zeker in deze onzekere tijden.
En wat betreft Sauber, eigenlijk hoop ik dat ze niet op de fles gaan. Wederom een F1 team dat verdwijnt en wederom honderden mensen zonder job is niet iets waar ik op zit te wachten, ook al heeft hun management het voor een deel zelf gezocht.
Ik vermoed dat Ome Bernie achter de schermen wel een en ander zal trachten te regelen.- + 0
- 8 maa 2015 - 21:09
-
Calado zou ik geen probleem mee hebben, Quaiffe-Hobbs en Ceccotto Jr zou ik een blamage vinden. Kans dat Frijns het word acht ik ook niet groot, er moet toch wat geld op tafel komen. Las gisteren een interview van zijn vriendin, Stephane Kox, die zit in hetzelfde schuitje. Ze Kan racen in de Audi TT cup, maar moet daarvoor nog wel even wat geld weten te vinden. Ze gaf in dit interview aan dat het voor haar vriend en de F1 hetzelfde verhaal is. Manor zou denk ik heel graag Frijns willen, maar zolang er geen centen op tafel komen...misschien hebben ze Frijns wel een ultimatum gegeven en is er daarom nog geen aankondiging.
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:15
-
Nou soms wil het nog wel eens zo zijn dat dergelijke teams menen niet twee betalende rijders nodig te hebben en kiezen voor de gevestigde namen of het talent. Zoals Caterham/Lotus en Virgin ook in het begin deden. In een dergelijk geval liggen er wel kansen voor Frijns.
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:03
-
ik doe de duim in de mond,maar jij doet hem in jou kon..................t
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:44
-
Heb je een + gegeven,maar nu wel snel naar je bedje toe
Frijns zit trouwens in Australie- + 1
- 8 maa 2015 - 20:46
-
Wat doet Frijns in Australië en hoe weet je dit?
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:51
-
@masf1 had het al gelezen dat frijns in australie is hou het forum maar in de gaten.
- + -1
- 8 maa 2015 - 20:54
-
Jacky, Frijns in Australië?
- + 0
- 8 maa 2015 - 20:56
-
Frijns een Aussie voor een paar dagen. Klinkt erg goed. Hoop alleen niet dat het een kansloos testrijder oid wordt. Moet ie niet doen.
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:18
-
@masf1 je leeft in een droom wereld waar je niet meer uit komt.
- + -1
- 8 maa 2015 - 20:47
-
Dan niet
- + 1
- 8 maa 2015 - 20:48
-
@brracing je moet het spelletje gewoon mee spelen met @masf1 :)
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:00
-
Ik hou niet van spelletjes:-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:01
-
ik begrijp haha
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:06
-
Nou F1 is toch ook een spelletje :-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:07
-
Ik dacht toch echt te weten dat Frijns op dit moment in Abu Dhabi zit om voor ART te testen, nu Stoffel morgen als tweede Manor-coureur gepresenteerd word;-)
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:08
-
@brracing daar zou ik mee kunnen leven:)
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:10
-
Als Jacky en Masf1 hun fittie elders willen uitvechten. Lijken wel kleuters
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:19
-
De komende drie dagen gaat het GP2-veld zich voorbereiden op het circuit van Yas Marina in Abu Dhabi. Onder de deelnemers de Belg Stoffel Vandoorne en Nederlander Daniel de Jong.
Hieronder het startveld voor komend seizoen:
01 Pierre Gasly FRA DAMS
02 Alex Lynn GBR DAMS
03 Julian Leal COL Carlin
04 Marco Sorensen DEN Carlin
05 Stoffel Vandoorne BEL ART Grand Prix
06 Nobuharu Matsushita JAP ART Grand Prix
07 Jordan King GBR Racing Engineering
08 Alexander Rossi USA Racing Engineering
09 Mitch Evans NZL RUSSIAN TIME
10 Artem Markelov RUS RUSSIAN TIME
11 Raffaele Marciello ITA Trident
12 Rene Binder AUT Trident
14 Arthur Pic FRA Campos Racing
15 Rio Haryanto INA Campos Racing
16 Vittorio Ghirelli ITA MP Motorsport
17 Daniel De Jong NED MP Motorsport
18 Sergey Sirotkin RUS Rapax
19 Robert Visoiu ROU Rapax
20 André Negrao BRA Arden International
21 Norman Nato FRA Arden International
22 Marlon Stockinger PHI Status Grand Prix
23 Richie Stanaway NZL Status Grand Prix
24 Sergio Canamasas ESP Hilmer Motorsport
25 Axcil Jefferies ZIM Hilmer Motorsport
26 Nathanaël Berthon FRA Lazarus
27 Zoel Amberg SUI Lazaru- + 0
- 8 maa 2015 - 21:15
-
En Frijns dan???:p
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:16
-
zal die toch in australie zijn ?
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:19
-
Frijns wilde gewoon het Great barrier reef zien in Australie, jullie zoeken ook overal wat achter :-)
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:23
-
Bij de WSR 3.5 was hij ook al niet ;-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:24
-
Wie weet, ik heb hem nog niet zien rondlopen hier en ik heb toch de hele dag in Melbourne rondlopen kijken. Giedo heb ik wel gezien, samen met Monisha op de scooter, ze leken wel een stelletje samen! Heeft Giedo het dan toch gefixed gisternacht??
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:24
-
Liefde lost uiteindelijk toch alle problemen op?;-)
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:27
-
Frijns in de nieuwe safety car???
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:27
-
Haha, ja MasF1, dat is het nieuws wat die te melden heeft:-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:29
-
Dan rijd Robin wel even mooi vooraan in de F1 mee:D
- + 2
- 8 maa 2015 - 21:33
-
Ik las op het engese autosport forum nog een leuek waar misschien nog wel een kern van waarheid inzit.
Er zei daar iemand, misschien houdt Giedo zijn poot stijf en eist zijn stoeltje op, Sauber kan niet voldoen en gaat kopje onder er zou een groter plan achter, zitten iets met dat Boekhoorn Sauber wil overnemen voor een prikkie. Hij heeft tenslotte laatst vele miljoenen vrijgemaakt met de verkoop van vastgoed.
Het lijkt mij vergezocht maar wieweet.....- + 2
- 8 maa 2015 - 21:20
-
@woodface @masf1 en ik hoeven niks uit te vechten wij geven elk onze mening en niet meer en af en toe komt er wel eens een geintje bij kijken.:)
- + -1
- 8 maa 2015 - 21:23
-
Onze vriendschap Jacky is per direct van mijn kant ontbonden,ondanks een contract
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:26
-
Giedo houd zijn poot stijf, Sauber falliet en Boekhoor neemt de zaak over, hij heeft tenslotte pas een hoop vastgoed verkocht!!
Een ideetje op het engelse autosport forum.
Lijkt me een beetje teveel van het goede.- + 1
- 8 maa 2015 - 21:28
-
Oh oh, Ik denk dat Jacky nu een goede advocaat nodig heeft. Ik ken er nog 1 een India'se dame, die doet het ook goed voor een F1 team :-)
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:42
-
See you in court guys
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:07
-
So de knetters, als dit klopt wat ik hier lees, dan maakt Giedo echt kans om te racen. Hij pakt het slim aan, naar de rechter gaan om het vonnis te voltrekken. Ik ben eens benieuwt wat die trut bij Sauber nu gaat doen. Ik heb direct gezegd dat ze niet de juiste persoon is voor deze job. Dat Peter Sauber maar snel de touwtjes weer in handen neemt, ze hebben dit jaar goede kansen op punten met deze auto. Ik hou morgen in ieder geval het net goed on de gaten. Ik duim voor de zege van Geido!!
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:27
-
Giedo houd zijn poot stijf, Sauber falliet, Boekhoorn neemt de zaak over voor en prikkie!!
Suggestie op het engelse autosportforum.- + 1
- 8 maa 2015 - 21:30
-
Waarom blijft mijn reactie in het filter hangen?
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:32
-
Ik melde iets over Boekhoorn en Sauber opkopen maar dat mag schijnbaar niet.
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:34
-
Niet goed genoeg waarschijnlijk(:
- + 0
- 8 maa 2015 - 21:35
-
Over twee uurtjes is het 10.00 lokale tijd in Australië, moment van de waarheid voor Giedo Van der Garden.
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:48
-
Hoop niet dat ze naam zo staat gespeld in het contract
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:52
-
Vind dit leuker dan aftellen voor oud en nieuw....
- + 1
- 8 maa 2015 - 21:58
-
Weet niet wat er gaat gebeuren morgen?gaat hij meteen langs bij Sauber?
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:00
-
O.T. zou Quaiffe-Hobbs een superlicentie hebben?
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:04
-
Die gaat t nooit worden
- + 1
- 8 maa 2015 - 22:06
-
Hij heeft in 2011 bij F1 manor getest en heeft in gp3 bij manor gereden dus hij is er wel bekend.
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:12
-
Ok,dan zal hij t wel worden,sterk duo lijkt mij!
- + 1
- 8 maa 2015 - 22:15
-
Daar ga je geen potten mee breken dat snap ik ook maar wieweet hebben ze toch wat extra poen nodig.
Als het zo is zou het wel wreed voor robin zijn (als hij echt in beeld is bij manor) dan zit Q-Q hem voor de 2e keer dwars in z'n carriere.- + 0
- 8 maa 2015 - 22:19
-
Blijf erbij dat VDG instapt als hij en Sauber tot een schikking komen.dat stoeltje blijft te lang leeg,neem toch aan met het feit jet lags dat ze dan wel iemand hadden bevestigd
- + 1
- 8 maa 2015 - 22:24
-
Als ik naar de resultaten kijk van Quaiffe-Hobbs denk ik niet dat hij een super licentie heeft. Hij is niet de regerend kampioen in een opstap klasse en de laatste 2 jaar 2 x 13de in the GP2 is ook niet genoeg. (correct me if I am wrong)
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:31
-
Het duurt mij ook allemaal een beetje te lang, maar over een paar uur weten we meer (hopelijk).
- + 1
- 8 maa 2015 - 22:32
-
@revdutchie ik weet niet of hij 300KM gereden heeft bij die test in 2011 bij manor?
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:34
-
En dan nog de vraag waar Frijns uithangt,had SOON NEWS,REAL SOON,ook erg stil daar
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:36
-
Ok even opgezocht, op de website van Hobbs zelf,
Adrian debut in a F1 car with two straight line tests for Marussia Virgin Racing and taking part in the Rookie test days at Adu Dhabi in November.
Dat was alles, dus geen super licentie.- + 0
- 8 maa 2015 - 22:40
-
Ik zou het wel een stunt vinden als we Frijns bij Manor hebben Giedo bij Sauber en Max bij Toro Rosso. Maar dat gaat hem niet worden denk ik.
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:41
-
En als hij bij die rookie testdagen 300Km gereden heeft?
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:44
-
nee, waren halve dagen
- + 0
- 8 maa 2015 - 22:45
-
Ok nou dan weet ik ook niet meer wie het gaat worden.
Ik heb Giedo via twitter net even succes gewenst bij de australische rechter ik hoop dat hij het wint.- + 0
- 8 maa 2015 - 22:51
-
Denk niet dat ze voor hem een uitzondering maken mbt SL. Maar hij zou wel als 3e rijder aangekondigd kunnen gaan worden. Hij zou wel iets bekend gaan maken morgen, maar lijkt mij sterk dat ze hem een SL zullen gaan geven juist nu ze al die regels aangescherpt hebben. Indien dat zo is, is die hele nieuwe regel sowieso al een wassen neus.
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:10
-
Ok, de oliebollen staan op tafel, champagne staat koud nog een uurtje en het is 00:00 uur :-) Maar ja, zal wel tijdje duren voor de uitspraak naar buiten komt.
Droom scenario, Giedo gaat echt rijden voor Sauber en Frijns krijgt daardoor laatste stoeltje bij Manor dus NL hofleverancier in de F1 en Max wint in de regen zijn eerste race tijdens zijn debuut. ( Grr toen werd ik wakker )- + 0
- 8 maa 2015 - 23:05
-
Haha dat zou mooi zijn inderdaad..
Maar straks word het Giedo verliest het stoeltje, Frijns wordt het net niet en Max crasht in de eerste bocht. Nachtmerrie- + 0
- 8 maa 2015 - 23:08
-
Hoe moet Giedo zijn stoeltje verliezen, die is hij al kwijt. Hij kan hem enkel terugvinden en hij heeft een goed idee waar hij ligt! Het enige is dat de personen die het afgenomen hebben hem gaan compenseren en schadeloos zullen stellen.
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:12
-
Het enige is dat de personen die het afgenomen hebben hem gaan compenseren en schadeloos zullen stellen.
Volgens mij is dat niet zijn doel hij wil echt dat stoeltje opeisen maar of adt allemaal gaat lukken.........?- + 0
- 8 maa 2015 - 23:17
-
@LARS,
Zoals ik eerder al had geschreven, als Giedo gelijk krijgt vannacht, dan bepaalt hij wat de compensatie moet zijn, Sauber heeft dan geen enkele onderhandelings positie meer. Althans zo zie ik het. En ik weet niet hoe team VDG er in staat, het zou kunnen dat hij echt perse dat stoeltje wil. Maarja alles is zoals gewoonlijk speculatie.
@CAMBER,
Bah, verpest me goed hoop nou niet :-)- + 0
- 8 maa 2015 - 23:19
-
@revdutchie Komt goed de meeste dromen zijn bedrog...
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:34
-
Kom, we gaan aftellen! Nog 21 minuten. :-)
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:39
-
Ik lees het morgen vroeg wel... Vrijdag.dat.is.pas.belangrijk, wie zit waar..!!
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:49
-
Nog 10 minuten.
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:50
-
En het is zover. De rechtbank gaat zich NU buigen over de kwestie.
Hopelijk zet Giedo de Formule 1 wereld daar down under helemaal op zijn kop!
Go, go, go, Giedo! :-)- + 0
- 9 maa 2015 - 00:00
-
Ik had begrepen dat ze dat buigen al gedaan hebben. Het zou alleen het voorlezen van de uitkomst zijn.
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:02
-
Heb je een idee wanneer je ongeveer duidelijkheid hebben NBTH? Ik blijf er graag wat langer voor op. Ben morgen toch vrij
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:03
-
Tenminste dat leid ik hier een beetje uit af
"De bijeenkomst in het hooggerechtshof van Victoria wordt overigens geen lange aangelegenheid. Het vonnis is namelijk al bepaald door de Zwitserse rechter en Sauber kan hier niet meer tegen in hoger beroep gaan. Daarnaast is het niet zo dat de rechter morgen uitvoerig in de zaak duikt. De rechter geeft namelijk enkel een goedkeuring of afwijzing van het vonnis."- + 0
- 9 maa 2015 - 00:04
-
Het is 10 uur lokale tijd in Australië nu.
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:04
-
@Hamilton
Het lijkt mij dat er over 1 a 2 uur wel wat bekent is.- + 0
- 9 maa 2015 - 00:05
-
Dat zou mooi zijn!
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:06
-
Lijkt mij ook dat we met een uurtje wel wat weten.
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:08
-
Die koppen van Ericsson en Nasr in de rechtszaal spreken ook boekdelen hehe
- + 1
- 9 maa 2015 - 00:17
-
waar zie je dat ?
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:18
-
Als je zoekt op Twitter op ''Giedo'' zie je foto's van allerlei media in de rechtszaal..
- + 1
- 9 maa 2015 - 00:19
-
gevonden, thanks. Ik zoek nooit op twitter :-)
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:22
-
NP, ik doorgaans ook niet maar met bepaalde dingen is het wel handig voor het laatste nieuws of iets dergelijks..
- + 1
- 9 maa 2015 - 00:26
-
ik weet niet of dit door het filter komt maar 'grand prix radio' PUNT nl volgt het live op hun site onder het kopje nieuws, de radio is ook niet slecht trouwens :-) maar alleen muziek tot nu toe.
- + 0
- 9 maa 2015 - 00:30
-
Klopt, dat is aan Olav Mol gelieerd. Ja het zou wat zijn als Olav dit live zou becommentariëren met zijn oude emotie LOL
- + 1
- 9 maa 2015 - 00:33
-
Ik zie Sauber al racen met 3 auto's. Reseve wagen inzetten.
- + 0
- 9 maa 2015 - 01:19
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Posts: 199
Straks hebben we opeens Verstappen, Frijns en Van der Garde op de grid !