Tussenstand: Felipe Massa neemt leiding over, Ferrari blijft aan kop

Doordat Sebastian Vettel vandaag de race in Sepang wist te winnen en de meeste topcoureurs achteraan in de punten eindigden, heeft Felipe Massa de leiding in het kampioenschap overgenomen. Bij de constructeurs blijft Ferrari aan de leiding, al komen de anderen dichterbij.

Coureurskampioenschap 2010:
1. F. Massa (FER) - 39
2. S. Vettel (RED) - 37
3. F. Alonso (FER) - 37
4. J. Button (McL) - 35
5. N. Rosberg (MER) - 35
6. L. Hamilton (McL) - 31
7. R. Kubica (REN) - 30
8. M. Webber (RED) - 24
9. A. Sutil (FOR) - 10
10. M. Schumacher (MER) - 9

Constructeurskampioenschap 2010:
1. Ferrari - 76
2. McLaren - 66
3. Red Bull - 61
4. Mercedes - 44
5. Renault - 20
6. Force India - 18
7. Williams - 6
8. Toro Rosso - 2

Reacties (47)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 2.712

    Voor hoe lang nog?

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:15
  • mclaren1

    Posts: 331

    dan mag je vandaag van geluk spreken,want je maat heeft een stomme fout begaan.

    mclaren1

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:18
    • En dat zou een geluk zijn voor Massa pffff...
      Waar slaat dat nou weer op. Dat heeft niks met geluk te maken. Maar Massa kwam voorbij aan Button. Alonso Frustreerde zichzelf en maakte fouten bij het proberen inhalen. Ok uitvallen van Alonso zou hij misschien niks aan kunnen hebben doen behalve de hoge refs natuurlijk wat een team order was. Maar hij maakte wel fouten achter Button. En Massa niet en haalde hem daarom in. Dus niks geluk voor Massa.

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 14:20
      • masa is een goede rijder oke. maar denk je nu echt dat hij alonso achter zich had gehouden zonder diens probleem? jordan sprak al over alonso op de bbc ferrari moet de focus op hem verplaatsen. ik zelf ben niet voor 1e en 2e rijder maar alonso is toch wel een maatje te groot voor masa...(en ik zeg dit niet als fan maar als kijker) met problemen met koppeling (eigenlijk geen koppeling meer) nog masa bij houden zegt toch weer genoeg...

        • + 0
        • 4 apr 2010 - 14:58
      • God wat was Massa toch weer geweldig vandaag zeker. Maar liefst 1 inhaalactie op Button. Maar een Toro Rosso inhalen is wel een beetje teveel gevraagd dan.. vreemd. Ondanks het probleem van Alonso was hij toch wel stukken sneller dan hem. Massa heeft eerst tig rondjes achter Button gezeten. Alonso zette direct de druk erop om het te proberen, en zonder motor probleem had ie hem wel makkelijker gepakt denk ik zo.

        • + 0
        • 4 apr 2010 - 15:13
    • ARW

      Posts: 1.092

      Pffff Stomme fout begaan???

      Ten eerste alle respect hoe hij met zo\'n mankement gewoon eenvoudig Massa kon volgen.

      Ten tweede als je als coureur veel sneller bent dan je voorganger dan ga je ervoor. Vooral wanneer je teamgenoot 5 min eerder zelfde hebt zien doen.

      Ten derde het is niet zijn stomiteit dat de zwakke Ferrari motor begeeft.

      Ik ben grote fan val Alonso omdat hij altijd uiterste geeft. Maakt niet uit wat voor auto hij rijdt. Ik geniet liever per race liever van figuren als Hamilton en Alonso die gehele race blijven planken, dan dat ze door een situatie een paar punten mislopen over een kampioenschap.

      Interview:
      \"Vanaf de start ging het al verkeerd. Tijdens de opwarmronde was mijn versnellingsbak al kapot gegaan, waardoor mijn koppeling in de race niet werkte. Ik moest daardoor op een heel rare manier remmen. Ik moest terugschakelen en vervolgens hard gas geven om de bocht in de juiste versnelling te kunnen rijden\", zei Alonso voor de Spaanse televisie. \"Dit was misschien wel de zwaarste race die ik ooit heb gereden, want elke bocht weer moest ik improviseren. We leken desondanks op weg naar punten, maar de motor ging kapot, waardoor dat niet lukte.\"

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 14:24
      • f60

        Posts: 1.725

        Alonso zal wel weer wat overdreven hebben

        • + 0
        • 4 apr 2010 - 17:24
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Dit toont wel, dat ondanks alle kritiek, Massa nog altijd een erg goede rijder is. Hij lijkt misschien wel slecht tegenover Alonso, maar hij heeft het mooi gedaan in de races. Ik ga nu niet zeggen dat Massa beter is dan Alonso, maar het verschil is niet zo groot als sommigen beweren.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:33
  • dude

    Posts: 335

    Met de puntentelling van vorig jaar zou het zo zijn:
    1 Mas - 16
    2 Alo - 15
    3 Vet - 15
    4 Ros - 14
    5 But - 13
    6 Kub - 13
    7 Ham - 12
    8 Web - 9
    9 Sut - 4
    10 MSc - 3
    11 Liu - 2
    12 Bar - 1

    Ik ben zelf nog totaal niet gewend aan de nieuwe puntentelling, het enige wat je kan zien is dat er nog helemaal niets te zeggen is als je naar de tussenstand kijkt. Op de baan lijkt er wel een verschil, de RB is toch zeker de snelste.

    De enige twee coureurs die nog geen punten hebben verspeeld zijn volgens mij Rosberg en Kubica, hoewel de laatste in de eerste race toch ook punten had kunnen scoren.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:35
  • ARW

    Posts: 1.092

    Ik ben het helemaal eens met Dominic Renting en alonso fan.

    Ferrari moet snel prioriteiten stellen. Hij verliest nu twee races op een rij vrij eenvoudig punten achter een mindere teamgenoot. Eind van het jaar kunnen ze die punten misschien hard nodig hebben. Overigens je wilt toch denk ik als team bouwen op een potentiële wereldkampioen die langer bij team zal blijven dan op een coureur die eind van het jaar team gaat verlaten.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 15:37
    • f60

      Posts: 1.725

      En Massa is geen potentiële wereldkampioen? Het is niet de eerste keer dat hij op 1 staat in het kampioenschap. Ik zou zeggen wen er maar aan. Het verschil had gerust groter kunnen zijn als Massa de deur niet wijd open zette in Bahrein. Alonso moet de fout bij zichzelf gaan zoeken en leren het gaspedaal in te drukken bij de start.

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 17:11
  • johan

    Posts: 985

    Is dit het probleem van de F1 (vroege conclusie natuurlijk)? Saaiste coureur op positie 1! Heb Massa in drie races nog niks spannends zien doen (behalve die ene inhaalactie vandaag op iemand met 35 ronden oude banden)

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 15:52
    • f60

      Posts: 1.725

      Je moet zelfs de race niet gezien hebben om te weten dat Massa meer dan 1 wagen heeft ingehaald. Hij startte als 21ste.

      Gelukkig gaat het sportieve nog altijd voor op spanning/opwinding, anders moet jij een andere hobby zoeken.

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 17:15
      • johan

        Posts: 985

        Bedankt voor de leuke reactie.

        Vertel me eens wie Massa allemaal heeft ingehaald na de drukte van de start. Voorbij rijden als iemand in de pit staat noem ik overigens geen inhalen. Jij wel?

        • + 0
        • 4 apr 2010 - 20:01
        • Datzelfde kan gezegd worden over een Alonso! Hoeveel mensen heb je hem vandaag zien inhalen? Juist ja, net zo veel of zelfs minder dan Massa! Loop toch niet zo dom te blaten, man. Massa mag dan misschien niet tot een van je favorieten rijder behoren, maar dat neemt niet weg dat hij het tot nu toe netjes gedaan heeft!

          • + 0
          • 4 apr 2010 - 20:10
          • johan

            Posts: 985

            Ik heb toch nergens gezegd dat hij het niet netjes doet?
            Met twee podiums doe je het gewoon goed, maar je kan moeilijk ontkennen dat het allemaal niet spectaculair gegaan is. Hetgene waar ze in de formule 1 zo naar op zoek zijn, spectakel.

            • + 0
            • 5 apr 2010 - 15:05
  • enzo

    Posts: 71

    Onderstaand de resultaten van Massa, de laatste jaren altijd in de top van het klassement, met uitzondering van 2009 en we weten allemaal hoe dat komt. Al met al denk ik dat sommigen van jullie niet zo\'n realistisch beeld van Massa hebben


    Aantal races: 114
    Aantal overwinningen: 11
    Aantal WK-punten: 320
    Aantal poleposities: 15
    Aantal snelste ronden: 12

    De overwinningen van Felipe Massa:
    2006: Grands Prix van Turkije en Brazilië
    2007: Grands Prix van Bahrein, Spanje en Turkije
    2008: Grands Prix van Bahrein, Turkije, Frankrijk, Europa, België, Brazilië

    WK-klasseringen:
    2002: 4 punten, 13e
    2004: 12 punten, 12e
    2005: 11 punten, 13e
    2006: 80 punten, 3e
    2007: 94 punten, 4e
    2008: 97 punten, 2e
    2009: 22 punten, 11e

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 16:03
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Massa staat op 1. Dat wil zeggen dat ie de laatste 3 races goed gereden heeft. Dus ik blijf zeggen: Alonso is beter dan Massa, maar het verschil is niet groot! Ik denk niet dat Alonso die Toro Rosso\'s gemakkelijker had gepakt. Dat McLaren dat wel kan is alleen maar te danken aan hun F-duct.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 16:20
  • Wetende dat je bak rare dingen doet en dan de motor vol in de toeren jagen tijdens het proberen in te halen als je op thuisbrengen rijdt is een domme fout.De bak schakelde op de herhalingsbeelden duidelijk een paar tandjes te ver terug.
    Als Racer was het een mooie actie maar als je op eieren rijdt dan moet je dit nooit doen.
    Vind ook dat Massa saai presteerd maar dat was vorig jaar ook met Button op het eind maar die heeft mij de vorige race laten zien dat ie een waardig kampioen is.
    uiteindelijk als je de boel heel weet te houden en je hebt de meeste punten dat is wat telt in de f1 en ik hoop dat de strijd qua punten zo spannend blijft.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 16:35
  • luziono

    Posts: 333

    Massa netjes gedaan, hou de schade vandaag minimaal.
    Ik hoopte toch stiekem op mooi weer, gelukkig maar, de chaos bleef uit, alleen meteen de stress voor Ferrari bij Alonso voor de start, wat jammer zeg, maar super dat ie toch is doorgegaan, zeg maar wat je wil, maar ik had echt met hem te doen, hij kon niets beginnen met zijn wagen dan alleen maar thuis brengen. Helaas maakte het op het eind toch niet meer uit en probeerde hij het toch. Hamilton geweldig jongen wat kan jij inhalen, dacht dat je verder zou komen na zo een sterke eerste stint. En Red Bull heeft eindelijk zijn tanden laten zien in het bijzonder Vettel, erg blij voor Newey en zijn clan, alle respect, voor wat je nog steeds neerzet!!

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 17:42
  • Als Alonso nu zoveel beter is als Massa zoals een aantal beweren.
    Waarom lig je er na de start dan telkens achter?
    Als je weet dat je bak zo slecht is is het enorm dom om toch voor de inhaal actie te gaan.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 18:11
    • telkens?

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 18:25
    • Wanneer het om Alonso gaat is alles wat hij doet prachtig en leuk, mocht een andere rijder zoals een Massa datzelfde gedaan hebben, had hij wat hun betreft de F1 moeten verlaten omdat hij niet F1 waardig is. Hoe doem kan je zijn om je motor zo op zijn donder te geven, terwijl je weet dat je een bak probleem hebt.

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 20:14
  • kieko

    Posts: 435

    zal massa een goed gevoel geven bovenaan te staan, dat met een zwaar ongeluk vorig jaar rijdt hij gewoon goed,
    Ferrari moet gaan uitkijken om niet teveel fouten te maken in het seizoen, ben even de tel kwijt hoeveel motoren al kapot zijn of gewisseld zijn, dat kan hun weleens het kampioenschap gaan kosten.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 20:11
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Idd, Massa doet het gewoon vrij netjes en ja, hij was misschien iets te passief toen ie achter de Torro Rosso\'s bleef hangen, maar uieindelijk heeft ie evenveel plekken gewonnen als dat Hamilton heeft gedaan en die wordt overal bejubeld... Daarbij heeft Hamilton gewoon ff net dat extratje door die F-duct om die extra paar meters te winnen op het rechte stuk.

      Ferrari moet verder idd concistenter worden. Vorig jaar nog roepen dat er absoluut geen fouten gemaakt mogen worden en dan slaan ze bij de derde race de plank alweer ongelooflijk mis tijdens kwali.

      Alonso gewoon te agressief, als ie een aantal ronde voor het eind gewoon heel rustig de race had uit gereden had ie ten eerste nog wat punten gehad en ten tweede had de motor misschien nog voor zoverre hersteld kunnen worden zodat ie nog gebruikt zou kunnen worden bij vrije trainingen ofzo.

      Verder is dit de eerste kapotte motor, de andere die gewisseld zijn, zijn niet per se afgeschreven

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 21:40
  • germain

    Posts: 1.748

    Massa staat gewoon terecht bovenaan want hij is het meest constant en Alonso was helemaal niet sneller dan Massa want Alonso verloor wel telkens op hem. En jongens over de inhaalacties het is toch moeilijker om Buemi te passeren dan een Virgin of een Lotus wat Alonso deed in Australië. Vraag maar aan Fisichella of aan Schumacher hoe lastig het is om in de F1 in te halen. Buemi, Button en Sutil reden gewoon strak zette de deur niet open waardoor het moeilijk was om in te halen. Hamilton heeft een F-duct waardoor je 6 km/h meer hebt en dus het makkelijker is om te passeren. En Alonso was zo dom om te forceren terwijl er geen ruimte was om in te halen en in het achterhoofd dat je een zwakke wagen hebt is gewoon dom.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 21:01
  • Voorlopig 2-1 voor Massa en als als....
    Als Vettel geen pech had gehad dan had Alonso geen overwinning
    Laten we nou maar eens afwachten en niet te voorbarig zijn met allerlei uitspraken........
    Gewoon proberen te genieten.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 22:27
  • Massa heeft gewoon geen moer laten zien. Alleen heeft hij 2 keer Alonso op een extreme manier opgehouden en daarmee aangetoond dat hij veel langzamer is dan Alonso.

    Zelfs met zijn probleem was Alonso nog sneller hier.

    Er komen hopelijk nog zat races waar Alonso er niet bij de eerste bocht afgetikt wordt en/of waar zijn koppelingspedaal niet stuk is.

    De topsnelheid is wel van meer afhankelijk dan die F-Duct. Waarom is anders de topsnelheid van Hamilton hoger dan die van Button? Button is helemaal niet sneller dan de Ferrari\'s bijvoorbeeld.

    Sterker nog, door sector 2 heeft Massa zelfs een topsnelheid die 6 km/h hoger is dan die van Hamilton en over de finishlijn is Massa 2 km/h sneller. Alsnog haalt hij er niet eens een Torro Rosso mee in. Ja uiteindelijk worstelt hij zich langs Button, maar dan ook pas nadat Button op zijn versleten banden bijna stilvalt.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 23:45
    • Tja nu heeft Alonso een keer pech.....Bahrain was het Vettel waardoor Alonso het in de schoot geworpen kreeg.
      Dat is het met een mechanische sport daar heb je meer factoren.
      Wat betreft Hamilton heb je helemaal gelijk alleen Button weet dat ie het op de baan niet van hem wint dus gaat ie allerlei trucken uithalen met banden wisselen zodat ie het mischien daar kan winnen zoals de vorige race.En denk dat ie vandaag ook express vroeg naar binnen ging om iets te proberen maar dat pakte minder uit.
      Maar dat is ook racen........

      • + 0
      • 5 apr 2010 - 00:24
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Je negativiteit begint nu een beetje vervelend te worden... Kom op, we weten allemaal dat je Hamilton/Alonso hoog hebt zitten en je Massa niks vindt, maar verzin ff iets nieuws om over te zeuren.
      Uiteindelijk is het wel Massa die nog leidende is in het wk, moet ie toch wel iets goed doen?
      Ik ben het helemaal met je eens dat Massa daar wat geluk mee heeft en dat ie wat meer ballen moet tonen om iemand in te halen, maar resultaat telt uiteindelijk ook.

      En wat betreft de snelheid van Button, als ie op de top niet sneller is als de Ferrari\'s en ook niet voor Massa eindigt heeft ie iets fout zitten in de afstelling (hij kon ze in het begin op de zachte band ook niet inhalen). Aangezien Hamilton niks langzamer is als de Ferrari\'s (rondetijd) en volgens mij in dezelfde auto rijdt als Button. Of we moeten dat ook op talent afschuiven...

      • + 0
      • 5 apr 2010 - 00:34
      • Tsja, ik heb Massa gewoon niets zien doen. Kun je negatief noemen, maar ik noem het en vaststelling.

        Wat hij inderdaad goed heeft gedaan is dat zijn auto niet stuk is gegaan en dat hij niet bij een ongeluk betrokken is geweest.

        Dat was het dan wel zo\'n beetje.

        Button heeft ook niet iets \"fout\" zitten in de setup. Het is gewoon een setup keuze. Dat Hamilton nou vaker met minder vleugel rijdt wil nog niet zeggen dat al zijn extra topsnelheid van die F-Duct komt. Button heeft liever een onderstuurde auto en zet dus meer achtervleugel.

        De Red Bulls gingen veel langzamer door de speed traps. Dan hadden die het zeker helemaal fout?

        • + 0
        • 5 apr 2010 - 23:03
        • germain

          Posts: 1.748

          Klopt maar ik vind beter dan wat Massa in 2007 op Sepang deed. Namelijk de 3e plek weggooien omdat hij hoe dan ook Hamilton wou passeren maar het lijkt wel of Massa wedstrijdritme mist want een 0.5 seconde langzamer dan Alonso zijn is niet gezond. Al deed hij dat deze race beter maar de vraag is kon Massa sneller of niet mijn gevoel zegt van wel want hij was de moter aan het sparen maargoed de snelheid mag wel beter Massa.

          • + 0
          • 6 apr 2010 - 09:32
          • Grotendeels was zijn snelheid minder omdat hij vast zat achter Button. Want als Alonso 0.5 sneller zou zijn geweest met een betere start positie dan mag jij mij uitleggen hoe het dan zou komen dat ALonso al finishde hij achter Massa reed.

            • + 0
            • 6 apr 2010 - 09:50
            • germain

              Posts: 1.748

              Klopt maar ik had het over Australië want in Maleisië was Felipe gewoon sneller alleen denk dat Massa nog sneller had kunnen zijn omdat hij zijn motor aan het sparen was.

              • + 0
              • 6 apr 2010 - 09:58
              • Oh ok ik dacht dat je het over Sepang had ;)

                • + 0
                • 6 apr 2010 - 10:17
  • Aptrickl heeft gewoon problemen met Massa ofzo pffff... Echt serieus die gast kan nooit iets serieus zeggen! En logies dat hij op het moment sneller was Massa zat vast achter Button. Logies dat Alonso er dan dichter bij komt.

    En Alonso was diegene die zat te stressen achter Button Massa niet.

    Kijk Als het gaat om snelheid durf ik niet te zeggen wie sneller is. Dit deel is dnek ik dat Alonso net iets meer snelheid heeft maar echt minimaal. En als we op pech gaan rekenen kijk even terug naar 2007 en 2008. Daar zei jij ook niks over pech PATRICKL! Daar was jij ook niet ja maar omdat Massa pech heeft staat hij achter kimi/ raikonnen. Dus het hier gebruiken bij Alonso maar niet bij Massa laat gewoon zien hoe jij denkt als het over Massa gaat en beweer niet dat het niet zo is.

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 03:32
  • Ik ben een Alonso fan, maar wat Massa laat zien is zeker niet verkeerd! Hij racet wat sofjes, maar wel slim. En dat hoort er ook bij. En een beetje geluk ook. Moet zeggen dat ik verbaasd was dat Alonso nog net voor het einde zijn auto zo ging stressen. Van hem verwacht ik dat hij net als in Australië dan punten wil veilig stellen, zoals een slimme rijder betaamt. Nee, hij was duidelijk gefrustreerd en heb hem ook meer fouten zien maken, maar dat had dan wellicht ook met dat rare terugschakelen te maken lijkt me. Vergeten deze race wat Alonso betreft en in China moet hij er gewoon weer staan. Overigens is het wel lekker spannend zo en daar hoopten we toch op met z\'n allen?

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 11:32
  • Als het niet loopt zo als het moet, dan flipt Alonso meestal en maakt dan vaak hele domme fouten.
    Zal zijn Spaanse temperament wel zijn

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 13:24
  • Alonso heeft 66% van de races uitgereden en Massa staat wel twee punten voor, knap hoor.
    Dat Massa nu bovenaan staat zegt helemaal niets. Als de tijd gekomen is om een kopman aan te wijzen zal dat sowieso Fernando worden. Dat hij het de veel tragere Felipe op de baan in Australie niet al te moeilijk maakte en niet ging bleren over de radio zal hem geen windeieren leggen later in het seizoen. Smedley zei in Australie tegen Massa toen Hamilton onderweg was: \"You have to pass Kubica\", wat niet lukte. Zullen ze vast wel een aantekening van gemaakt hebben bij het team.
    Gisteren was Alonso weer sneller en nog wel met een verrotte bak. En de McLaren met met nummer 1 wil Ferrari altijd te grazen nemen. Toma Alonso!

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 21:32
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Oja, dat zeg ik ergens...

    Feit is gewoon dat die F-duct gewoon helpt om net ff wat extra\'s te pakken om iig richting de achterkant te komen van diegene voor je.
    Omdat Hamilton sowieso minder vleugel heeft staan icm de F-duct kan die gewoon makkelijker inhalen op een lang recht stuk en dat zal o.a. ook de reden zijn waarom hij makkelijker voorbij de Torro Rosso\'s kwam. Start/finish ligt trouwens ook niet echt op het eind van het rechte stuk.
    Als ik op de Formula1 site kijk staat Hamilton gewoon vaak bovenaan bij de speedtraps in de practice.

    Maargoed, het gaat me hier verder niet eens om, het gaat me om dat flauwe gezeur over Massa. Als je hem wil afkraken deze race, kan je ook beginnen met Button, die heeft helemaal geen auto op de baan ingehaalt....

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 00:31
  • Hoezo zat Massa nou achter Button vast? Massa heeft inderdaad 10 ronden achter Button gezet, maar in de ronden daarvoor en daarna kon hij toch gewoon vrij rijden?

    Massa zet zijn snelste tijd ook nadat hij langs Button is met 8 ronden minder brandstof aan boord dan Alonso EN met een werkende auto. Dan nog is een halve seconde langzamer.

    @Felipe massa
    Hoezo was Massa sneller dan Alonso in Maleisie? Dat is nou juist het punt, zelfs zonder koppeling en \"engine braking\" was Alonso nog sneller dan Massa.

    Alonso is in alle drie de races een stuk sneller geweest dan Massa. Door omstandigheden kwam hij erachter vast te zitten inderdaad, Dat doet daar verder niets aan af dat Alonso sneller ging.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 12:02
    • Snelste lap betekent niks als het niet constant is!!!
      Jongen. Als Alonso constarter en sneller was was hij VOOR Massa. Alonso had een beter start positie

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 13:24
      • Ja, Alonso wordt beide races de hele race opgehouden door Massa. Als Alonso even vrije baan heeft dan rijdt hij de snelste ronde.

        Ik weet niet wat je dan nog meer verwacht. Het is toch zo klaar als een klontje.

        Als Alonso een koppelingspedaal had gehad dan was hij wellicht voor Massa gebleven ja. Ik had Massa wel eens willen zien rijden zonder koppeling. Die gast wordt al hysterisch als ie niet snel genoeg een wit vizier krijgt ...

        • + 0
        • 6 apr 2010 - 17:24
        • germain

          Posts: 1.748

          Ik vind het vrij logisch als je niks kan zien op een zeiknatte baan met 300km/h.

          • + 0
          • 7 apr 2010 - 08:40
          • Hij werd op dat moment geduwd door de monteurs ...

            • + 0
            • 7 apr 2010 - 10:04
            • Sparrow

              Posts: 3.592

              Ja, dat was wel komisch en daar klonk ie een tikkie histirisch... Over de boordradio; \'Fellipi stay cool, were bringing the white vizer\'

              • + 0
              • 7 apr 2010 - 10:48
    • germain

      Posts: 1.748

      Nou in het begin van de race liep Massa bij Alonso maar op een gegeven moment kon Alonso weer aansluiten omdat Massa achter Buemi klem zat.

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 16:42

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar