user icon

Lotus-baas Fernandes sprakeloos na goede kwalificatie voor thuisrace

  • Gepubliceerd op 03 apr 2010 12:34
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Teambaas Tony Fernandes is sprakeloos over het resultaat dat Lotus in de kwalificatie heeft gehaald vandaag. Heikki Kovalainen drong vor het eerst met Lotus door tot Q2 en pakte daarna de vijftiende startplaats.

"Ik ben helemaal sprakeloos, wat een dag!", begon Fernandes. "Het is geweldig om tijdens onze thuisrace de vijftiende startplaats te halen. De Toro Rossos waren in Q2 te snel en Jarno werd in Q1 geblokt anders had hij ook in de tweede sessie kunnen zitten. Morgen is een nieuwe dag en we zullen zien wat dat oplevert."

Heikki Kovalainen was met zijn vijftiende plaats voor de derde keer al de snelste van de nieuwkomers. "Ik ben erg tevreden. Ik vindt het leuk om in deze omstandigheden te rijden. Het is een echte uitdaging, want je moet wat risico's nemen, bent soms aan het vechten met de auto, maar dat is geweldig!"

"We hebben wel wat geluk gehad, maar onze strategie werkte ook perfect. Ik denk dat Ferrari en McLaren die regen hadden verwacht in Q1. Daardoor mistten zij de goede omstandigheden aan het begin van de sessie en daarvan hebben wij geprofiteerd. Nu kan ik niet wachten op de race morgen!"

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Enigma

    Posts: 35

    Zonde dat McLaren & Ferrari niet verder gekomen zijn .. Had dit weekend toch wel een goed resultaat van ze verwacht! Nu maar hopen dat het een leuke regenrace wordt met veel aktie en spektakel!

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 13:25
    • Zonde?! Zonde enigma?!?! Deze mannen staan altijd al vooraan. Het is juist prachtig dat ze NIET vooraan staan. Vertel mij es wat er zonde aan is dat zij niet vooraan staan?! (ik bedoel het niet boos ofzo hoor, ik snap alleen niet dat iemand dit \'zonde\' kan vinden..) Dit hoop je toch? Ik ben McL fan maar ik vbind dit prachtig, zeker omdat Ferrari dezelfde blunder heeft begaan. Schitterend! Nu krijg je tenminste meer kans op duels! en tis heel mooi om een inhaalrace te zien van lewis/alonso. Massa breekt een vleugeltje denk ik. Of blijft steken achter een Toro rosso of iets.

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 14:30
  • dude

    Posts: 323

    Wel leuk voor ze, maar als Jarno niet geblokt was had hij Heikki eruit gedrukt... Dus meneer Fernandes, ook klopt hier niet...

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 14:04
  • Xtrapower

    Posts: 57

    Proficiat mannen! Respect!

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 15:44
  • @Papa van Kimi: Volkomen met je eens!!! :)

    Ik ben zeer benieuwd wat de Mclarens en Ferrari\'s laten zien van achteraan!

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 16:46
    • f60

      Posts: 1.725

      simpel, de teams die normaal niet vooraan staan voorbij rijden.

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 18:07
  • Mazzelpik

    Posts: 34

    en nu uitrijden en hopen op een puntje

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 18:19
  • felix50

    Posts: 5.792

    Nu krijgen de andere teams de punten dus mooi voor de spanning al verwacht ik alonso button en hamilton wel in de punten al zal dat niet op het podium zijn .Die podium plekken zullen naar vettel en waarschijnlijk renault en team india

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 08:50

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar