Sauber wil niets weten van rijden met weinig brandstof
- Gepubliceerd op 05 feb 2015 11:47
-
29
- Door: Jeroen Jonkers
Wanneer gevraagd door Autosport hoeveel van de capaciteit van Sauber deze week getoond is, antwoordde Marcus Ericsson: "We hebben nog redelijk wat marge, dus dat is positief. We hebben een erg goede test gehad. Het is een positief signaal dat we erg veel ronden hebben kunnen rijden zonder noemenswaardige problemen."
"Voor mij was het interessant om de vooruitgang van de auto te voelen tussen de eerste en laatste testdag", vervolgt Ericsson. "De auto van zondag reed heel anders dan die van woensdag. We kunnen dus al zien dat we progressie boeken."
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 408
Tja ze staan te springen voor sponsoren dan helpt het wel mee om de schijn hoog te houden dat ze een goede auto hebben gebouwd. Zal toch wel weer een seizoen in de achterhoede worden.
Posts: 2.481
nee hoor, ze reden niet met weinig brandstof en daarom viel Ericsson ook stil zonder brandstof gisteren.
Posts: 1.776
Dat Sauber direct boven iedereen staat is onzin. Ze hebben sponsors nodig en op deze manier kan je mooi laten zien dat je een goede auto hebt gebouwd. Verwacht bij de start gewoon weer de achterhoede. Williams had dit ook in 2012, in de testen veelal de snelste en in maart steevast achteraan.
Posts: 2.013
En toch denk ik dat Torro Rosso een lastige klant aan deze Sauber gaat hebben.
Ze gaan in ieder geval terug punten pakken zoals alle seizoenen (behalve vorig jaar natuurlijk)
Posts: 13.929
De punten van vorig jaar liggen allemal vast hoor, dus die kunnen ze niet terugpakken.
Posts: 1.579
@NBTT
Ik voel een kleine taalbariere tussen jou en James Hunt.
"terug punten pakken" is Vlaams voor "weer punten pakken".
Het kan ook zijn dat James Hunt Nederlands is maar gewoon veel kijkt naar Samson en Gert, K3, Kabouter Plop en andere Studio100 programma's ;-)
Posts: 18.535
Terug punten pakken is dan ook niet hetzelfde als punten terugpakken.
Posts: 13.929
Ach zo... Tja Vlaams schrijven op een Nederlands forum is vragen om misverstanden.
Posts: 18.535
Het is gewoon correct Nederlands hoor..
Posts: 17.675
ik woon al jaren in Vlaanderen dus ik begrijp het gelijk als ze Vlaams klappen ;)
Posts: 689
Hier zijn er die klappen, maar er zijn er ook die kallen ;).
Posts: 2.223
Volgens mij heeft Sauber in het verleden dat wel eens gedaan, alles leek erop dat ze een goede wagen hadden, kwamen ook wel wat sponsors bij, maar het seizoen was om te huilen, ok niet zo dramatisch als vorig jaar... Maar toch
Posts: 5.875
Je hoeft ook niet met weinig brandstof te rijden als je de fuel flow regels aan je laars lapt ;) (sorry type dit nu al voor de zoveelste keer, zal er vanaf nu over ophouden)
Posts: 5.728
Kan alle kanten op. Ik snap het wel als ze dat doen maar omdat iedereen het wel weet kun je daar doorheen prikken.
Toen Caterham of Marussia aan het testen waren reden ze ook tijdens het testen gewoon achteraan, dat is nu met Sauber wel anders.
Hoop dat het team zich kan mengen met de snelleren want nog een heel slecht jaar en het is echt over denk ik met Sauber.
Dat Ericsson stil is gevallen zegt niets, ook dat moet je eens testen en dus meten en weten.
Ook is in de huidige kalender veel verschil wat banen betreft dus op Jerez kan je wel snel zijn maar elders er niets van bakken. Allemaal koffiedik kijken dus uiteindelijk..
Posts: 9.887
Hun wagen ziet er uit als een logge zeepkist en dat zal hen dus ergens in de loop van het seizoen gaan opbreken, maar ik denk dat Ferrari daadwerkelijk een aandrijflijn heeft weten te bouwen die de concurrentie met Mercedes aan kan
Posts: 5.875
ik zeg niets ;)
Posts: 17.675
Remedy81, let maar op, you shall see! :-)
Posts: 13.329
Ik heb het al eerder gepost en herhaal het hier maar weer;
Ferrari had vooral problemen met het terugleveren van de energie over de lange stints.
Dit jaar hebben ze een sterkere motor, dus meer pk's, maar moeten ze vooral het probleem van het terugleveren opgelost hebben/krijgen.
Ze moeten dus gassen en trappen nu al op vol vermogen. Niet met lege tanks dus maar wel op vol vermogen.
Dat maakt het vertekende beeld.
Natuurlijk is de Ferrari verbetert en ligt hij goed op de weg, een beter seizoen ligt in het verschiet maar laten we niet overdrijven.
Mercedes heeft nog lang niet vol gas gegeven.
RB idem dito.
STR heeft zelfs al aangegeven dat er meer pk's aankomen.
Honda idemdito. Alonso heeft al een interessante uitspraak uitgedaan en ik durf wel te stellen dat als er dit jaar 1 team is die een powerunit heeft gemaakt die Mercedes kan evenaren dan zal dat Honda zijn. Ook het chassis van de McLaren is heel erg sterk.
Mercedes daarentegen zal ook dit seizoen op eenzame hoogte staan, dat is echt geen hogere wiskunde!
Posts: 415
Ik had voor me zelf gehouden. :P
Posts: 5.887
Ik ben blij dat jij het allemaal zo goed weet Rimmer. Wat moeten we toch zonder jouw goede inzichten..
Proest!
Posts: 13.329
"We" moeten helemaal niks.
Pas maar op dat je niet stikt Eddy!
Posts: 210
Geen hogere wiskunde,pak er maar een andere formule bij want je zit helemaal fout.
Niemand hier rijdt volle bak.En Ferrari had geen problemen met het terug winnen van energie maar met het oppakken uit de bocht. Dus de karakterestiek van de motor is flink verbeterd want Lauda had al mannetjes langs de baan gestuurd om daar op te gaan letten.
Posts: 13.929
Spoedcursus Sauberologie:
1. Monisha liegt
2. Als Monisha zegt dat ze niet liegt, liegt ze toch
3. Als Monisha niet liegt, spreekt ze de waarheid niet
4. In alle overige gevallen geldt 1.
Dat mens heeft Giedo op achterbakse wijze genaaid, dus geloof ik niks meer van wat dat team naar buiten brengt.
Posts: 689
"Dat mens heeft Giedo op achterbakse wijze genaaid, dus geloof ik niks meer van wat dat team naar buiten brengt".
Als Giedo ervan genoten heeft... ;),
Posts: 9.887
Door haar genaaid worden was misschien best te doen voor Giedo, maar om er nou zo veel voor te hebben moeten betalen en alsnog niet krijgen wat hij wilde, viel 'm wat tegen denk ik.
Posts: 2.481
Ach ja, Giedo en zijn management zijn naïef geweest, dat ze gewoon door Sauber gebruikt zijn voor hun zak centen zagen een heleboel mensen, waaronder ik, al op het moment dat dat testcontract getekend werd.
Posts: 13.929
Tja, het werd voor het management van Giedo een soort ejaculation praecox van hun zak met centen.... ;-)
Posts: 9.925
Dat blijft dus de vraag. ik heb niets meer vernomen van Giedo, noch van zijn advocaten. De actie van Monisha in Abu Dhabi was natuurlijk wel een flink naaistreek.
Posts: 17.675
@BrRacing,
Giedo heeft er een hele tijd uitgelegen, is herstellende van div. anusopertaties nadat hij zo keihard genaaid is door Monisha, moet zelfs opnieuw leren zitten...