user icon

Zijspiegels op side-pods vanaf Chinese Grand Prix verboden

  • Gepubliceerd op 01 apr 2010 11:07
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
De zijspiegels moeten vanaf de Grand Prix van China gemonteerd worden aan de rand van de cockpit. Dat meldt Autosport. Meerdere teams hebben de spiegels nu gemonteerd aan de side-pods waar ze tevens een aerodynamisch doel dienen. De klachten over slecht zicht in de spiegels zijn echter legio en dus zijn spiegels op side-pods vanaf Sjanghai verboden.

Sauber-rijder Pedro de la Rosa zei in Melbourne over deze kwestie: "Iedereen heeft problemen met de spiegels. De spiegels zitten bij de meeste auto's op de side-pods, ze bieden weinig zicht van wat er achter je gebeurt en door de vibraties zie je sowieso weinig. Het zijn nu meer aerodynamische onderdelen. En zonder uitvoerige informatie over de boordradio heb je dan een probleem."

Ferrari-coureur Felipe Massa heeft nergens last van. "Ik heb geen problemen met het zicht. Van mij mag het blijven zoals het nu is, maar we zien wel. Ik hoop dat het geen grote invloed heeft als we de spiegels moeten verplaatsen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Falkor

    Posts: 91

    1 april?

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 11:36
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Dit zou wel een erge zielige 1-aprilgrap zijn. In Australië hebben we veel incidenten gezien, in de kwalificatie zag niemand elkaar komen, en Alonso zag Button niet in zijn spiegels waardoor ze botsten. Dus die maatregel lijkt me erg logisch.

      Maar ik weet ook wel dat de kans van 1 april wel kan, omdat deze site misschien kiest voor een meer onopvallende dan bv.: Kimi Raikkonen vervangt Webber vanaf China.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 12:35
    • Zag ergens anders een artikel over dat Todt er over denkt om Mosley als F1 commisaris aan te stellen.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 12:40
    • Ik denk het niet.
      Je ziet echt te weinig in die krengen en door het hevige vibreren kun je het ook niet veilig meer noemen.
      Ik vind het een goede zaak, gewoon die oren weer terug waar ze horen.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 12:48
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      nee, las ook dat ze dan een nieuwe Safety Car in gaan zetten:

      i.ytimg.com/vi/O9gsDmYk0Is/0.jpg

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 12:54
  • Maximo

    Posts: 6.778

    Logisch, als er slecht zicht door is. Voordeeltje voor McLaren en Mercedes.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:21
  • aaah why.... Ziet er zo goed uit (bij sommige)

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:29
  • Tsja, zou toch best kunnen. De FIA kan heel snel dingen aanpassen onder het mom van veiligheid.

    Ferrari heeft de spiegels al eeuwen op de sidepods. Zou wel een beetje kinderachtig zijn om dat nu ineens te verbieden. Alhoewel het er wel heel erg op leek dat Alonso gewoon Button nooit naast zich heeft zien zitten.

    Zou het niet meer voor de hand liggen om een vibratietest in te voeren? Dat lijkt me eerder het probleem.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:40
  • Falkor: Lijkt me sterk dat dit een 1 april grap is, want het is best een serieus porbleem, en het gaat om de veiligheid.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:40
  • Lorenzo

    Posts: 167

    Lijkt mij terecht. Vooral bij Red Bull zie je ze flink bewegen. Ik kan me niet voorstellen dat de coureurs dan echt wat zien. Massa kan me meer vertellen; dit moet hij natuurlijk gewoon zeggen van Ferrari.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:56
  • Zag nog een paar andere opmerkelijke berichten.

    Driewielers verplicht vanaf de race in China?
    http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1090849

    Die hele site zit overigens vol met \"opmerkelijk\" nieuws. Ze hebben bijvoorbeeld ook bewijs van het feit dat Virgin een raketmotor gebruikt.

    en Hulkenberg verandert zijn naam naar Hulker:
    www.nicohulkenberg(...)/93-leading-article

    we kunnen ook stemmen welke coureur Di Grassi moet vervangen:
    virgindriverf1.blogspot.com/


    • + 0
    • 1 apr 2010 - 13:30
    • Fanman

      Posts: 480

      Prachtig, die driewieler. Lijkt me interessant gaan worden bij het al remmend insturen.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 15:19

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar