user icon

Romain Grosjean blijft hopen op kans bij topteam

  • Gepubliceerd op 29 dec 2014 10:14
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Romain Grosjean blijft hopen op een toekomst bij een absoluut topteam in de Formule 1. De Fransman racet sinds 2012 voor Lotus en maakte vooral in de tweede seizoenshelft van 2013 indruk. Afgelopen jaar was het echter kommer en kwel voor Lotus en Grosjean, maar desondanks hoopt de Fransman dat de topteams hem in de gaten blijven houden.

Grosjean debuteerde halverwege 2009 in de Formule 1 als vervanger van de ontslagen Nelsinho Piquet. Voor 2010 en 2011 was de Fransman gedoemd tot een plaats in de GP2, maar voor 2012 haalde Lotus hem weer terug. "Ik heb geen makkelijke tijd gehad in de Formule 1. In 2009 debuteerde ik en vertrok ik weer."

"In 2012 probeerde ik vaak te hard en maakte ik teveel fouten, maar nadat we in 2013 de problemen met KERS hadden opgelost, kenden we een goed einde van het seizoen. Daarna dacht ik, gezien de data die uit de windtunnel kwam, dat we in 2014 voor de wereldtitel konden strijden. Daarna realiseer je je dat dat niet gaat gebeuren en daarnaast kwamen ook Bottas en Ricciardo naar voren."

"Daardoor vergeten mensen vaak waartoe je in staat bent. Tegen het einde van vorig jaar versloeg ik Kimi Raikkonen in een auto die hem goed lag en waarin hij zich goed voelde. Toen liet ik wel zien wat ik allemaal ik mijn mars heb."

Vanwege een gebrek aan interesse van de absolute topteams koos Grosjean voor een langer verblijf bij Lotus in 2015. "Als ik mijn beste niveau tentoon kan blijven spreiden en mijn teamgenoot kan verslaan, kan ik in 2016 hopelijk races gaan winnen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ik weet het niet met deze jongen. Ben er niet kapot van.

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 10:23
    • Kennie

      Posts: 2.569

      Ik ook niet, het is vlees noch vis en da's vaak niet genoeg. Maar met een Mercedes motor in die Lotus moeten toch ook leuke, misschien wel "Williams achtige" dingen mogelijk zijn volgend jaar. Wel Maldonado ruim verslaan volgend jaar, anders vrees ik voor zijn toekomst..

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 10:47
    • Zo slecht was die Renault motor niet, Red Bull heeft er dit jaar 3 races mee gewonnen.

      dus was de Lotus gewoon slecht.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 12:54
  • "Daardoor vergeten mensen vaak waartoe je in staat bent."

    Nee hoor, er zijn nog zat mensen die jou een gevaar op de weg vinden.
    ;-)

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 11:25
    • Warlord

      Posts: 2.095

      De domme mensen dus...

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 13:55
    • Het is gewoon een label die er is opgeplakt. Hij heeft vorig jaar mooie dingen laten zien. Als Verstappen volgend jaar zou zijn dan roept hij waarschijnlijk hetzelfde. Het is inderdaad niet de meest handige reactie

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 16:06
  • Grosjean is beetje type Mass/Webber/Coulthard. Zeer goede tweede rijder in een topteam, maar niet een echte volbloed wereldkampioen. Net niet.

    Het lijkt me een goede tweede rijder voor Ferrari bijvoorbeeld, wanner die weer terug gaan naar de Schumacher tactiek, 1 wereldkampioen, 1 goede tweede rijder die zijn plaats binnen het team kent.

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 12:06
    • Aero

      Posts: 189

      Ben het met je eens, denk alleen dat een Fransman te arrogant is om tweede viool te spelen. Krijg bij Grosjean altijd het gevoel dat hij zichzelf geweldig vind. En als er iets niet goed gaat het nooit aan hem licht.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 12:43
    • ives

      Posts: 1.232

      @Aero: ik begrijp je gevoel, maar welke F1 rijden in de geschiedenis van de sport vond zichzelf ooit niet de beste? Het zijn steeds 20 van de snelste rijders ter wereld die allemaal van zichzelf overtuigd zijn dat ze in een goeie wagen heel het veld aan gort rijden en wereldkampioen worden :)

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 22:52
  • Gompie

    Posts: 4.951

    En terecht, hij heeft bewezen dat hij bloedsnel kan zijn en heeft ook geleerd van zijn fouten.

    • + 0
    • 31 dec 2014 - 08:50

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar