user icon

Geploeter Sauber was verrassing voor Gutierrez

  • Gepubliceerd op 16 dec 2014 15:32
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Het waardeloze seizoen 2014 van Sauber kwam voor Esteban Gutierrez als een totale verrassing. De Mexicaan scoorde net als de Zwitserse renstal geen enkel punt dit jaar. Hij werd bedankt voor bewezen diensten, Sauber koos voor een line-up bestaande uit Marcus Ericsson en Felipe Nasr. Gutierrez vond voor 2015 onderdak bij Ferrari als test- en reserverijder.

"Het was voor iedereen binnen Sauber een negatieve verrassing, dat maakte het nog moeilijker dan verwacht", begint de Mexicaan tegenover Autosport. "Het was niet alleen frustrerend voor de coureurs, maar voor het hele team. Het was teleurstellend. Je hebt het maar te accepteren en je moet verder. Ik ben alle monteurs en engineers van Sauber dankbaar voor de voorbije twee jaar."

"Ik ben van mening dat ik dit jaar een aardige stap vooruit heb gezet ten opzichte van mijn debuutseizoen. Ik heb progressie geboekt en getoond dat ik met tegenslag om kan gaan. De situatie bij Sauber was natuurlijk verre van ideaal, maar het is wel iets waar ik later in mijn carrière profijt van kan hebben. Zo bezien kan ik het wel waarderen, het heeft me sterker gemaakt."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat dit het laatste officiele bericht van Gutierrez is.

    • + 0
    • 16 dec 2014 - 15:46
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Als officiele test- en reserverrijder voor Ferrari geef ik je daar weinig kans op.

      • + 0
      • 16 dec 2014 - 15:54
    • chao

      Posts: 1.008

      De meeste testrijders verdwijnen in de vergetelheid.

      • + 0
      • 17 dec 2014 - 00:16
  • Pete

    Posts: 236

    Er staat een fout in het artikel:

    ""Het was voor iedereen binnen Sauber een negatieve verrassing, dat ik zo slecht presteerde en totaal niks toevoegde. Laat staan iets extra`s uit de auto kon halen met mijn talent", begint de Mexicaan

    • + 0
    • 16 dec 2014 - 16:06
  • ik geloof toch niet zo in de input van een testrijder in de huidige f1,
    Je kunt deze plek maar net zo goed invullen met een Gutierrez die wat leuke sponsoring meebrengt, zo zal naast Telmex en Claro volgend seizoen ook de Mexicaanse oliegigant America Movil op de Ferrari's staan, topteam of niet extra sponsorinkomsten zijn altijd welkom

    • + 0
    • 16 dec 2014 - 16:40
  • LimboF1

    Posts: 4.670

    Ferrari zal hem eerder als pion gaan gebruiken dan als reserve rijder. Als het zover komt dat Ferrari een reserve rijder nodig heeft, dan zullen ze deze pannenkoek passeren. Naar mij idee hoort deze ezel niet in de F1 thuis.

    • + 0
    • 16 dec 2014 - 19:39
    • Hoezo dan? Ik snap niet dat ze Vettel of Raikkonen niet direct uit de auto schoppen? Wat hebben die nou laten zien dit jaar? Nee, dat wordt niks met Ferrari als Gutierrez niet per direct als #1 rijder behandeld wordt, wellicht kunnen ze er nog zo'n talent, ala Chilton bijvoorbeeld ernaast zetten, die het team dan moet helpen de constructeurstitel veilig te stellen :P whahaha wat een bak

      • + 0
      • 17 dec 2014 - 03:51
  • Redactie; er staat een behoorlijk storende fout in de kop van het artikel; 'Geploeter Sauber was verrassing voor Guitierrez' is natuurlijk helemaal fout. Het moet zijn 'Geploeter Guitierrez was verrassing voor Sauber'

    Graag zsm corrigeren. Dank!

    • + 0
    • 17 dec 2014 - 10:16

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, Brazilië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar