user icon

Barrichello zinspeelt op afscheidsrace bij Caterham

  • Gepubliceerd op 19 nov 2014 14:27
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra
Rubens Barrichello is een serieuze kandidaat voor het zitje naast Kamui Kobayashi bij Caterham. Dat meldt Bild. Barrichello moest de Formule 1 na 2011 vaarwel zeggen omdat Williams zijn plek gaf aan Bruno Senna. Het steekt de 42-jarige Braziliaan dat hij nooit afscheid van de sport kon nemen.

Wellicht krijgt hij daar alsnog de gelegenheid toe. Barrichello had al genoeg budget vergaard voor een afscheidstoernee met optredens in de VS, Brazilië en Abu Dhabi voor Caterham. De Maleisische renstal moest door financiële problemen echter verstek laten gaan in Austin en Sao Paulo.

Caterham is in Abu Dhabi weer van de partij en dat biedt Barrichello nieuwe kansen. Kobayashi is reeds bevestigd voor het weekend op Yas Marina Circuit. Barrichello heeft bij de jacht op het tweede stoeltje concurrentie van Roberto Merhi, Max Chilton en Khalil Beschir.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • hey daar is ie weer, de naam Barri blijft maar opduiken alsof het zo'n pop-up reclame op f1 today is :-)

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 14:30
    • ralph2102

      Posts: 759

      Ja inderdaad, zou die zo zn zitje bekostigen hahaha.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 14:47
    • Als ze dat nou meteen hadden gezegd :) Had mij een hele briefwisseling gescheeld.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 15:01
    • Je zou maar zo'n onnozele zijn die ook nog wat van z'n zuurverdiende centen naar dit Duct tape team heeft overgemaakt.
      Als die mongool in die auto zit degradeert ie de F1 tot een reizend flauwekul circus...

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 20:01
  • Bernie is vast ook enthousiast, die heeft liever bejaarden in zijn sport dan jongeren.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 14:58
  • hij is sowieso te lang doorgegaan. Na 2009 had ie al beter kunnen stoppen.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 15:29
  • Daar was ik al bang voor en hou er ook nog serieus rekening mee ook. Rubens kwelt zichzelf graag want na die ene race kan hij het vast niet verkroppen dat hij het jaar erop wederom aan de kant staat...

    Geef het toch op man, je hebt bijna twee decennia Formule 1 gereden en dat is heel wat meer dan menig ander zeggen kan

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 15:44
    • En hij heeft notabene in top auto's gereden zoals de Ferrari en de Brawn, en dan nou in zo'n houtje touwtje Caterham een afscheidsrace?
      Maarja, kan grappig zijn, ik zie toch liever Barichello een race rijden dan een of ander rijk mannetje...

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 15:56
  • sailor

    Posts: 10.467

    Lijkt me een verrijking voor de formule 1 als hij weer een zitje heeft in formule 1.
    Hij doet het gewoon graag en heeft best wel wat successen geboekt.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 16:00
    • Ik kan jouw posts altijd wel waarderen maar nu wordt je toch een beetje raar hoor :-)

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 16:09
  • Ach, eerlijk gezegd vind ik het wel geinig. Het is een verdomde Caterham voor 1 race. Wat gaat jong talent laten zien in dat hok? Laat Barri lekker 50 rondjes rijden en dan voldaan teruggaan naar zijn sjoelbak in Brazilië.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 16:18
    • Lijkt me ook geweldig, Rubens die bij de start al begint te zwaaien naar het publiek en dat voor 50 rondjes ofzo, of totdat het duct tape het begeeft.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 17:38
    • +1

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 19:38
  • Je vraagt je werkelijk af wat die man bezielt om achteraan het veld, 1 race mee te doen in een wagen waarvan niemand weet hoe die ervoor staat.

    Zo'n lange 'succesvolle' carrière aan de top van het veld ook nog eens, en dan een afgesloten carrière, nog een keer te willen afsluiten. Waarom in hemelsnaam?!

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 16:22
    • Ik vind het ook zielig. Hij heeft in best wel goede auto's gereden en dan een "afscheid" in zo'n plakbandauto ......hij zou toch beter moeten weten!

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 16:31
  • Afgezien van het feit dat ik zijn motivatie niet begrijp, zie ik liever hem instappen dan één of ander kansloos 'talent' die mee mag doen dankzij een rijke papa of ander suiker oompje. En eerlijk is eerlijk met zijn ervaring kan hij wellicht nog nuttig zijn voor het team.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 16:48
  • Harri Bello in de bocht. Het heeft m al een baan gekost dat gehengel naar een stoeltje en snap sowieso niet qaarom ie in zo'n inferieur hok zou willen instappen en er ook nog eens dik voor moet betalen.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 17:02
    • Ik zou best in zo'n hok willen stappen zolang ik er maar niet volgas mee hoef te rijden, die duct tape is best goed spul hoor maar met 300+ vertrouw ik het toch niet meer.
      Volgens de geruchten zou Barichello zelf al boodschappen aan het doen zijn bij de Action, je weet wel van die standaard dingen die een F1 team meeneemt naar de races; behangplaksel, kippengaas, trekbandjes, pritt stift, alles om dat hok bij elkaar te houden.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 17:11
    • Zo hard gaat Rubens niet in de Caterham met een hand zwaaiend naar het publiek ;)

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 17:40
    • :-))))

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 18:52
  • chao

    Posts: 1.034

    Wat een CLOWN, F1 races gewonnen, Indy 500 gereden, en toch nog in die Caterham willen stappen.
    Als hij met 300 in de banden schiet wegens een technisch defect, zal hij zijn haren uit zijn hoofd trekken.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 17:39
  • Pete

    Posts: 236

    Het valt mee eerlijk gezegd nog mee dat hij niet al zijn spaargeld op tafel heeft gegooid om Caterham of Marussia te kopen.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 17:49
  • LimboF1

    Posts: 4.842

    Toch wel triest dat hij meent nog mee te kunnen in de F1. Dat hij de eer maar gewoon aan zichzelf houd!

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 18:59
  • Afscheidsrace, kom nou, dat gelooft toch niemand.Barri probeert gewoon op deze manier weer een voeten tussen de deur van zijn ex te krijgen en zo weer binnen te komen. Let maar op, na Abu Dhabi roept Barrie dat hij het wel zou zien zitten om in 2015 weer van de partij te zijn en dat hij heeft laten zien nog steeds mee te kunnen.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 18:59
    • voet..

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 19:00
    • jacky

      Posts: 3.224

      @brracing ik heb je een mail gestuurd heb je die gekregen.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 19:53
    • heb hem ontvangen Jacky en je zojuist terug gemaild

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 20:54
  • Team hebben toch een max aan rijders die ze mogen inzetten? Hoeveel hadden ze er nog over?
    Ik geloof dat ze nog 1 keer mochten. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom Koba mag instappen, zei het dat Caterham dat waarschijnlijk schorvoetend doet..

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 19:42
    • 'Schorvoetend', is dat iets wat je oploopt als je koude voeten hebt? ;-)

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 19:57

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Spanje
  • Geb. datum 22 maa 1991 (30)
  • Geb. plaats Castellon, Spanje
  • Gewicht 76 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar