user icon

Sauber dringt bij FIA aan op maatregelen tegen crisis

  • Gepubliceerd op 13 nov 2014 15:58
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Sauber heeft Jean Todt, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, gevraagd om de crisis in de Formule 1 te bezweren. De federatie is de enige hoop voor de kleinere teams nu de grote teams zich niet bereid tonen om inkomsten in te leveren en Bernie Ecclestone het ook wel prima lijkt te vinden. De hoop is nu op de FIA gevestigd.

Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn: "Daar moeten we wel voorzichtig mee zijn, want we vertrouwden ook op Todt om een budgetlimiet in te voeren en dat is niet gebeurd. Wij willen dat het voor iedereen in de Formule 1 goed te doen is en de FIA heeft als regelgever de macht om in te grijpen. Dit is namelijk nog steeds een FIA-kampioenschap."

"Wij vormen de hoogste vorm van autosport onder de vlag van de FIA en anders heeft de voorzitter maar te accepteren dat onder zijn bewind het DNA van de Formule 1 is veranderd. Iedereen snapt dat er nu een kortzichtige denkwijze heerst in de Formule 1. Bij vijf teams heb je ook maar één winnaar en vier verliezers. En dan, wie gaat dan nog geld in deze sport pompen?"

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Een aantal rijders vertrouwden ook op Sauber... het lijstje ex- en potentiële coureurs van de afgelopen twee jaar is zo'n beetje groter dan de tien jaar ervoor.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 16:34
  • Zouden ze bij Sauber niet eens van hun luier reet afkomen en gewoon sponsors gaan zoeken?

    buiten enkele sponsors die coureurs meebrachten is die Sauber wel heel erg leeg geweest de afgelopen jaren.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 17:18
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Jean Todt? Ik dacht dat hij een goed leider voor de FIA zou zijn maar ik heb zelden een slappere hap gezien dan hij. Nee dan nog liever Max 'Nazi SM slaaf' Mosley dan Jean 'onzichtbare slappe hap' Todt.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 17:29
    • Want Sauber heeft het niet aan zichzelf?

      als ze met de resultaten uit 2012 en 2013 nog geen sponsors weten te vinden doen ze toch iets heel erg verkeerd.

      Sauber haalde in zowel 2012 als 2013 meer punten dan Williams: toch haalde Williams Martini binnen als sponsor en zijn ze niet afhankelijk van pay drivers en wist Sauber geen enkele sponsor aan zich te binden.

      ligt dat aan de FIA of aan Sauber zelf?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 22:39
    • Want Williams reed natuurlijk voor 2014 niet met Maldonado rond om zich te sponsoren? Martini is de eerste grote williamssponsor sinds AT&T in 2006. Ook zij hebben veel jaren nodig gehad. Moet je weten dat Williams nog geschiedenis heeft als winnend team.

      • + 0
      • 14 nov 2014 - 00:36
    • Maar Williams wist die sponsor dus wel binnen te halen en Sauber niet terwijl Sauber afgelopen 2 seizoenen dus echt meer punten haalden.

      en Sauber haalde niet alleen geen grote sponsor binnen, ze haalden geen enkele sponsor binnen(buiten die van de coureurs), dat is gewoon zwaar falen van het team zelf.

      • + 0
      • 14 nov 2014 - 08:13
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Jean Todt? Ik dacht dat hij een goed leider voor de FIA zou zijn maar ik heb zelden een slappere hap gezien dan hij. Nee dan nog liever Max 'Nazi SM slaaf' Mosley dan Jean 'onzichtbare slappe hap' Todt.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 17:30
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Jean Todt? Ik dacht dat hij een goed leider voor de FIA zou zijn maar ik heb zelden een slappere hap gezien dan hij. Nee dan nog liever Max 'Nazi SM slaaf' Mosley dan Jean 'onzichtbare slappe hap' Todt.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 17:30

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar