user icon

Ericsson verrast door snelle contractering Sauber

  • Gepubliceerd op 02 nov 2014 15:19
  • comments 9
  • Door: Jeroen Jonkers
Marcus Ericsson werd gisteren aangekondigd als racerijder voor Sauber in 2015. De Zweed reed dit seizoen voor Caterham, maar dat team viel afgelopen week uit elkaar. Ericsson was met zijn management al bezig voor 2015, maar hij had niet verwacht nu al een contract te hebben.

"Mijn management sprak al een tijdje met verschillende teams, maar door al het gedoe met Caterham ging het allemaal een stuk sneller," vertelt Ericsson tegenover Crash.net. "Ik wist dat we met Sauber spraken, maar ik had niet verwacht dat we zo snel iets geregeld zouden krijgen."

"Afgelopen seizoen wisten we pas eind januari waar we aan toe waren, dus om het nu al in november te weten is geweldig. Ik kan me nu goed voorbereiden en de mensen leren kennen waar ik mee ga werken. Het is prettig om deze stabiliteit te hebben."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Tja, ik was ook aardig verrast. Alleen dan negatief

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 15:22
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Hij weet zelf niet eens hoe goed hij is. Lekker bescheiden, gelukkig weet BRRacing wel beter.

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 15:34
  • Als iemand bij mij 20 miljoen op tafel legt, teken ik ook verrassend snel. ;-)

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 15:38
  • Pete

    Posts: 236

    "Het is prettig om deze stabiliteit te hebben". Marcus, beste jongen, het is juist prettig om een grote zak vol met miljoenen te hebben die deuren openen waar normaliter alleen echt talent de toegang tot hadden!

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 17:56
  • Toch vond ik hem in de GP2 zo slecht niet. Ik gun hem het voordeel van de twijfel. Alleen komt hij nooit meer af van het feit dat hij rijdt vanwege het geld, grote sommen geld.

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 18:59
  • LimboF1

    Posts: 4.663

    Hij hoeft zich wel niet de illusie te maken dat er voor zijn rijkunsten is gekozen, geld is de rol die hier meespeelt. Ik ben niet gecharmeerd van hem en denk dat hij het misschien beter zal doen als die Mexiacano.

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 19:58
  • bruintje

    Posts: 272

    Het contract was inderdaad snel beklonken en men koos inderdaad voor het geld. De kerel kan inderdaad wel een stukje draaien aan een stuurtje maar om nu echt te zeggen dat hij top is. Zo lopen er wel misschien 50 piloten rond. Nasr mag direct instappen, VDG ook, marciello, Palmer, Vandoorne,en ga zo maar door.

    • + 0
    • 2 nov 2014 - 20:44

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar