Sauber genoodzaakt betalende rijders te contracteren
- Gepubliceerd op 02 nov 2014 09:09
-
27
- Door: Jeroen Jonkers
Ericsson brengt naar verluidt twintig miljoen euro in het laatje van de Zwitserse formatie. Volgens verschillende betrouwbare bronnen, waaronder Blick, Speedweek en Auto Motor und Sport, zal het tweede zitje bemand worden door Giedo van der Garde. Ook de Nederlander beschikt over een goed gevulde sponsorportefeuille.
Adrian Sutil blijft momenteel in de veronderstelling dat hij een geldig contract voor 2015 op zak heeft. De Duitser en zijn manager Manfred Zimmermann menen dat er niets aan de situatie veranderd is. "Er is ontzettend veel speculatie op dit moment," vertelt Sutil over de rijdersbezetting van Sauber voor komend seizoen. "Uiteraard verkeert het team nu niet in een prettige situatie, maar ik hoop dat het snel beter gaat."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 7.074
We gaan t zien
Posts: 228
Ik ga duimen voor Giedo !!!!
Posts: 3.224
nasr zou een leuke 2de rijder zijn voor sauber.
Posts: 7.074
waar heb je t over jacky
Posts: 3.224
@masf1 zoals ik het zeg,k weet dat het bij jou niet goed valt maar ik vind dat het leuke rijder.
Posts: 7.074
Nee idd,vind Nasr prima maar niet ipv VDG
Posts: 3.224
@masf1 ik denk persoonlijk dat nasr net iets meer heeft dan giedo maar dat is mijn mening.hij liet in de 1ste training ook zien dat hij aardig kon mee komen.
Posts: 13.929
Het zou mij niet verbazen als er vandaag met spoed een paar Boekhoornmannetjes worden ingevlogen.
Posts: 3.224
als ze hind er maar niet heen sturen,want dan draait het op niks uit:)
Posts: 7.074
VDG heeft al getekend,let nou maar op
Posts: 13.929
Als dat zo is MASF1, waarom is dat dan nog steeds niet bekend gemaakt, terwijl men het van Ericsson wel meteen bekend heeft gemaakt?
Posts: 7.074
Misschien omdat die Mexicaan per direct ze sponsor geld stop zet
Posts: 3.224
@masf1 telmex zal er alles aan doen om esteban volgend jaar zijn 1ste thuis race te laten rijden.
Posts: 7.074
Slim is dat geklungel ook wel een keer zat,gewoon een lachertje waar hij ze geld aan uitgeeft,jij denkt zeker dat dit eindig doorgaat
Posts: 3.224
@masf1 slim kijkt echt niet op een paar miljoen meer of minder die ziet liever een mexicaan volgend jaar op de grid staan in mexico dan een nederlander.
Posts: 4.679
@jacky: Slim heeft niet zoveel met Esteban, wel met Perez. Estaban zát al bij Sauber toen Perez ineens kwam binnenwaaien met zijn Telmex-geld Perez over hem heen promoveerde. Dat Esteban bleef was vervolgens meegenomen, maar er vloeide juist GEEN geld naar Sauber, het enige dat gebeurde is dat de reeds afgesproken betalingen voor Perez niet werden stopgezet. En volgens mij is dit het laatste seizoen dat er Telmex geld naar Sauber vloeit. Nét genoeg om het zaakje draaiende te houden inclusief alle andere kleine bijdrages. Jammer misschien voor de Ericsson-haters, maar sponsor Olsbergs heeft nog steeds diepe zakken. Enige wat ik idd hoop is dat Boekhoorn diepere zakken heeft dan de Nasr-clan. Zolang er geen officiële bevestiging is blijf ik het gerucht hetzelfde behandelen, als een gerucht.
Posts: 3.224
@Sergeant Gneisbaard we zullen het wel horen binnenkort.
Posts: 7.074
Zie Nasr bij Williams blijven,om in 2016 Massa op te volgen,of Bottas stapt over
Posts: 4.951
@MASF1: Het lijkt mij interessanter te weten of Sauber de deal met Giedo heeft getekend.
Posts: 7.074
Denk het wel
Posts: 2.481
@Sergeant Gneisbaard nog nooit zo'n onzin gehoord, Gutierrez word net als Perez al jarenlang gesponsord door Telmex, in 2009 in de F3 Euroseries en in de GP2 b.v. en zelfs in 2008 in de Formule BMW werd Esteban al gesponsord door 1 van de bedrijven van Carlos Slim(Multigama).
Posts: 2.481
In 2011 in de GP2 was de sponsor van Gutierrez natuurlijk Telcel, ook 1 van de bedrijven van Carlos Slim.
Posts: 9.925
Waarom wil Peter Sauber op deze manier nog doorgaan? Dit druist zo in tegen de manier waarop hij eens de sport is binnengestapt. Als enkel het meedoen ten koste gaat van de kwaliteit en passie, is het dit allemaal nog wel waard?
Misschien moeten ze bij Sauber toch maar eens overwegen om terug naar hun roots te keren, Le Mans en de WEC.
Posts: 3.224
sauber is al aardig op weg om het caterham team op te volgen
Posts: 9.925
gaat= moet gaan
Posts: 6.407
Heeft die Giedo dan zo mee te brengen aan geld? Maar ik denk dat ze van die prutsende Mexicaan af moeten. Maar als het inderdaad zo is dat Sutil een contract heeft voor 2015, dan kan het Sauber veel geld gaan kosten. Ik denk trouwens ook dat het verstandig wordt dat Kaltenborn vervangen moet worden. Ze heeft zelf aangegeven dat zijn veel fouten heeft gemaakt dit jaar, dus Herr Sauber kom aub terug en maak er weer een team van wat voor de punten kan gaan.
Posts: 1.308
as vdg bij sauber komt, betwijfel ik. Met ericson hebbe ze al een rijder met geld. Nu moete ze iemand met talent. Spijtig vo giedo dan