Officieel: Marcus Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
- Gepubliceerd op 01 nov 2014 21:26
-
52
- Door: Jeroen Jonkers
Monisha Kaltenborn is tevreden over haar aanwinst voor 2015. "We hebben Marcus leren kennen als een zeer gemotiveerde rijder," aldus Kaltenborn. "Hij heeft geen eenvoudig debuutseizoen gehad, maar hij bleef kalm en heeft zich gestaag ontwikkeld. We zijn er van overtuigd dat de komst van Marcus voor een impuls zal zorgen binnen het team."
Ericsson is uiteraard erg blij dat hij in 2015 op de grid zal staan, nadat zijn voormalige team afgelopen week op de fles ging. "Na een erg turbulente week is dit het beste vroege kerstcadeau ooit," aldus een blije Ericsson. "Sauber heeft het vertrouwen in me voor 2015 en dat maakt me trots gezien het feit dat Sauber bekend staat als een team dat jonge rijders laat ontwikkelen. Het wordt een grote uitdaging. Ik zal alles geven om me te ontwikkelen als een coureur en een onderdeel van die uitdaging zal zijn om Sauber weer naar voren te stuwen."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (52)
Login om te reagerenPosts: 9.925
Potverdorie, hoe krijgt dat jong dit zo snel voor elkaar? Hebben ze meteen 20 miljoen overgemaakt?
Echt bizar gewoon.
Posts: 9.925
Monisha Kaltenborn is tevreden over haar aanwinst voor 2015. "We hebben Marcus leren kennen als een zeer gemotiveerde rijder," aldus Kaltenborn. "Hij heeft geen eenvoudig debuutseizoen gehad, maar hij bleef kalm en heeft zich gestaag ontwikkeld. We zijn er van overtuigd dat de komst van Marcus voor een impuls zal zorgen binnen het team."
Hehe, geweldig!
Posts: 2.877
Ze meent het nog serieus ook;-)
Posts: 8.908
ja maar ze zegt niet welke impuls :-)
Posts: 1.278
Die 20 miljoen is inderdaad broodnodig voor Sauber. Eigenlijk ongelooflijk. Die jongen is het hele jaar bijna een volle seconde trager dan Kobayashi (die ik wel redelijk acht, maar geen toptalent) en schuift zo op naar Sauber. Nuja, hij heeft zich de laatste races wel verbeterd en veel slechter dan Gutierrez kan je het niet doen. Ok, Esteban kan wel aan een stuur draaien, anders rijd je geen F1. Maar hij komt toch duidelijk tekort op dit niveau.
Posts: 2.195
Dit is eigenlijk gewoon een trieste dag voor de formule 1. Als zo'n knuppel direct alweer een stoeltje krijgt dan zegt dat genoeg over de gang van zaken in de F1. Lachwekkend. En nee, dit is niet omdat ik Nederlander ben en perse Giedo in de auto wil, maar deze man is geen stoeltje waard
Posts: 173
Zeg dit maar eens op een Zweeds forum waarschijnlijk wordt je net zo afgebrand als ik hierzo.
Verder ben ik het wel met je eens,maar vd Garde is natuurlijk ook zeker geen hoogvlieger en Sauber zal er kwa rijders zeker niet op vooruit gaan
Posts: 2.195
Verschil is wel dat jij Verstappen afbrandt die nog moet beginnen aan de F1, en ik Ericsson die al een tijdje rondrijdt in de F1 en 99% van de keren heeft verloren van zijn teamgenoot :)
Posts: 173
Ericsson wordt vanaf het begin al afgebrand door alles en iedereen hier op de site en VES wordt door velen gezien als de halfgod,nieuwe Senna ,eens die je in de 40/50 jaar voorbij komt en ja dan vind ik ook dat je dan ook eens stuk kritischer mag zijn als de kenners dat zeggen.
Posts: 714
Bandini, van mij mag je. Zit zowaar iets in van wat je zegt, al zeg je het wat scherp.
Posts: 2.496
@Bandini
Waar sommigen overdrijven dat VES een halfgod is, doe jij hem weer tekort. Hoezo was Max zijn debuut seizoen niet indrukwekkend? Wat voor immens hoge standaard heb je dan? No shit dat mensen daar gepikeerd van worden. En het is volledig terecht dat Ericsson vanaf het begin afgezeken word aangezien hij tot Singapore werkelijk waar elke keer een seconde langzamer was dan Kobayashi (en Lotterer niet te vergeten).
Posts: 13.929
BANDINI, de aard van jouw reacties is voortdurend zo verschrikkelijk zuur dat ik denk dat zowat iedereen in jouw directe omgeving een citroen als een zeer zoete tractatie zal beschouwen...
Posts: 2.877
Wie knijpt mij even in de arm, is dit een grap?
Posts: 3.224
het is toch niet te geloven waar is sauber toch mee bezig.
Posts: 1.551
Sauber is bezig met overleven. Niks meer niks minder. Er zijn (veel) betere coureurs op de markt dan Ericsson is. Als Sauber competatief zou willen worden dan hadden ze een andere keuze gemaakt. Of ze moeten een groot talent naast Ericsson gaan zetten. Maar dat zie ik zo 123 niet gebeuren.
Posts: 594
Hopelijk lozen ze Gutierrez en Sutil en komt Giedo naast Markus te rijden.
want ik geef Ericson liever een 2e kans, dan Gutierrez nog een jaar bij Sauber
Posts: 506
Die 2 grijze muizen kunnen ze inderdaad beter vervangen.
Wie zijn nu nog de andere kandidaten voor Sauber? van der Garde, Nasr en Sirotkin?
Posts: 506
O nee he...
Posts: 2.877
Wel humor van F1ttoday, door Ericsson aan Giedo zijn profiel te koppelen. (zie rechtsboven)
Posts: 3.592
"We zijn er van overtuigd dat de komst van Marcus voor een impuls zal zorgen binnen het team."
Ja, een financiële wel, op sportief vlak zal een ander verhaal zijn...
Posts: 173
Voor vd Garde geldt hetzelfde verhaal hoor.
Gaat puur om de centen.
Posts: 3.592
VdG is nog wel iets beter dan Ericsson hoor. vdG is geen hoogvlieger, maar ook geen complete slak.
Posts: 3.592
Maar dat terzijde, waarom haal je vdG erbij? Weer zin om Nederlanders af te zeiken?
Posts: 9.925
Giedo van der Garde keert volgend jaar terug op de grid van de Formule 1, zo beweert de doorgaans zeer goed ingevoerde Zwitserse krant Blick. De 29-jarige Amsterdammer schuift vanuit zijn rol als reservecoureur bij Sauber door.
Marcus Ericsson zal zijn nieuwe teamgenoot worden bij de Zwitserse renstal. De Zweed reed dit seizoen voor Caterham, dat dit weekeinde vanwege financiële problemen ontbreekt bij de Amerikaanse GP. Na de kwalificatietraining in Austin werd Ericssons komst door Sauber bevestigd. Naar verluidt brengt hij een slordige twintig miljoen aan sponsorgeld mee. De Zwitserse renstal, die na dit seizoen afscheid neemt van Adrian Sutil (Dui) en Esteban Gutiérrez (Mex), verkeert in grote financiële nood.
Van der Garde debuteerde in 2013 in de Formule 1 bij achterhoedeteam Caterham, maar koos er afgelopen winter bewust voor een stap terug te doen. Met zijn rentree heeft Nederland op 15 maart in Melbourne bij de openingsrace twee coureurs aan de start. Eerder werd al bekend dat Max Verstappen (17) zijn loopbaan in de koningsklasse gaat vervolgen bij Scuderia Toro Rosso.
Posts: 7.074
komt toch wel bij caterham vandaan
Posts: 7.074
talent moet er tussen
Posts: 2.481
Ik zou er maar niet te veel op hopen.
heb je al gezien hoe groot de bedrijven van Carlos Slim(Telmex en Claro) dit weekend op de Sauber staan?
Posts: 34
Sutil macht endlich Sauber-Freude! Aber Van der Garde wird zweiter Fahrer 2015 http://www.blick.ch/3240173
Posts: 1.265
Van der Garde of Ericsson. Wat maakt het uit, allebei twee matige coureurs die alleen hier zitten omdat ze een shitload aan geld meenemen. Jammer dat een team als Sauber zover is afgezakt en op dergelijke coureurs zijn aangewezen.
Posts: 8.908
Slecht zijn ze niet en het is nu niet echt zo dat Alonso direct voor Sauber zal kiezen!!!
Posts: 1.213
@VDS21, wie brengt geen geld mee dan.
Posts: 859
volgens AD is v/d rijdt v/d Garde met Erikson volgend jaar.
Posts: 9.925
Peter Sauber in de Zwitserse krant Blick:
"Van alle talenten die we op ons lijstje hadden staan stak Ericsson er met kop en schouders bovenuit. Hij pas perfect binnen onze filosofie, namelijk het op weg helpen van jonge talenten naar de top. Markus heeft het in het begin moeilijk gehad, maar wij zagen meteen het potentieel dat hij in huis heeft. Ik ben dan ook erg blij dat we instaat zijn geweest om snel te handelen en Markus voor volgend jaar vast te leggen en we zien een grote toekomst voor hem weggelegd. We zullen alles doen om hem verder te ontwikkelen en ik zie 2015 met veel vertrouwen te gemoed."
Posts: 7.074
nu ff vdg officiel bekend maken
Posts: 2.877
Ik zou graag dat lijstje weleens willen zien:-)
Posts: 3.224
die peter sauber is het ook in de bol geslagen,die man is ver afgezakt als je deze onzin moet geloven.
Posts: 2.496
Ik heb me werkelijk kapot gelachen: "Van alle talenten die we op ons lijstje hadden staan stak Ericsson er met kop en schouders bovenuit. Hij pas perfect binnen onze filosofie, namelijk het op weg helpen van jonge talenten naar de top."
Zulke droge humor. xD
Posts: 3.224
meneer sauber bedoeld het geld wat ericsson mee neemt stakt er met kop en schouders bovenuit.
Posts: 505
Ik heb Peter even gebelt over dat lijstje, komt ie;
1 Marcus Ericsson
2 Esteban Gutierez
3 Pastor Maldonado
4 Adrian Sutil
5 Stevie Wonder
6 Stephen Hawking
7 Dries Roelvink
8 Nick
9 Simon
10 Giedo vd Garde
Posts: 3.846
Toch knap van Giedo dat hij Q3 heeft gehaald. ;p
Posts: 7.074
en dennis v/d laar dan??
Posts: 2.877
Haha Duits Sterretje:-)
Posts: 2.877
Op het laatste moment heeft hij Koos Alberts uit de top 10 gewipt:p
Posts: 3.399
1 november is 1 april? Echt jammer dat dit nodig is bij sommige teams..
Posts: 36
Natuurlijk kondigen ze vd garde niet aan! Anders heb je twee ongemotiveerde rijders op de grid.
Posts: 41
Maar even serieus, als een team als Sauber al terug moet gaan grijpen op 2 pay drivers dan is dat toch wel een heel duidelijk teken dat het echt niet meer goed gaat in de F1.
Sauber was het team dat mensen als schumacher en raikonnen in de F1 heeft gebracht.
Posts: 567
SCHANDALIG DIT, DOLLARS DOLLARS DOLLARS!!!!
Dit is niet goed voor Giedo van der Garde want ik zie Nasr nog wel eens instappen met ook al die DOLLARS!
Ik hoop toch echt dat het Giedo van der Garde zal worden naast onze Zweedse vriend.
Posts: 1.213
Sponsoren!
Posts: 9.925
Volgens mij is Sauber achter de schermen hard bezig om Max Chilton binnen te hengelen.
Posts: 3.229
Als directeur van een bedrijf heb je dan een gegarandeerde inkomenspost en iemand die bijna zeker de finish haalt.....dat is het dan ook. Volgens mij zijn er wel betere alternatieven..;-)
Posts: 329
Peter sauber is een racer in hart en hoofd,de man doet er alles aan om zijn renstal op de grid te houden,als dit de enige oplossing is dan is het nog super wat deze 72jarige beslist!!!
Posts: 3.229
Ik vind het erg moeilijk in te schatten hoe goed/slecht die Ericsson nou echt is. Hij voelde zich oncomfortabel bij het remmen omdat de ers werkt op de achterremmen. Sinds ze dat minder agressief hebben afgesteld presteert hij inderdaad beter. Maar ja, hoe moet je dat nu inschatten als je rijdt bij Caterham t.o.v. de rest??