'Sauber koppelt Van der Garde aan Ericsson'
- Gepubliceerd op 01 nov 2014 20:00
-
41
- Door: Jeroen Jonkers
Volgens het artikel zouden Ericsson en Van der Garde samen een budget van veertig miljoen euro ophoesten. De rijdersbezetting van de Zwitserse renstal zou mogelijkerwijs in Austin al bekend gemaakt worden.
De komst van Ericsson en Van der Garde zou het einde bij Sauber betekenen voor Esteban Gutierrez en Adrian Sutil. De Duitser heeft zelf meerdere malen verkondigt een contract te bezitten voor 2015, maar wat hiermee nu gaat gebeuren is nog onduidelijk.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (41)
Login om te reagerenPosts: 9.925
Haaa, ik zei het nog in het vorige topic! Samen zouden ze goed zijn voor 40 miljoen:D
Posts: 9.925
Erg leuk voor Giedo en voor de Nederlandse fans
Posts: 9.925
Al blijft Sauber het lelijke eendje in de paddock. Een serieus F1-team zou naar mijn mening minstens één toptalent onder hun gelederen moeten hebben. Aan de andere kunnen ze gewoon niet zonder fors betalende paycoureurs.
Posts: 8.908
En de huidige paydrivers zijn geen waslappen meer maar zeer degelijke coureurs met een gezonde dosis aan talent!
Posts: 8.908
Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat!
En de huidige rijders hebben weinig gebracht (tot Sutil vandaag maar dat is de race nog niet) en de inzet van Giedo (en diens sponsoren) mag ook wel beloond worden vind ik.
Is het het droom duo waarmee ze zich in de strijd gaan mengen zoals met Hulkenberg? Ik betwijfel het, maar de wens dat Sauber momenteel dergelijke rijders zal kunnen contracteren is niet reëel. Het zijn degelijke rijders, welke aan elkaar gewaagd zullen zijn en kunnen voor een verrassing gaan zorgen her en der.
Posts: 4.805
Het alternatief zou waarschijnlijk opdoeken zijn geweest, dan maar zo.
Posts: 9.925
We zullen zien @Lars. Ik ben in ieder geval wel blij dat Giedo zijn gok goed uit lijkt te pakken, het is hem meer dan gegund.
Posts: 3.846
Dacht Giedo een stap voorwaarts te maken nu hij bij Sauber zit en dan sta je volgend seizoen ook gewoon weer achteraan.
Niet gek voor 20 miljoen.
Posts: 2.877
Onderschat Sauber niet, ze hebben nog steeds top faciliteiten in huis
Posts: 8.443
Lees net deze topics over Ericcson, was al verrast dat Sutil een keer iets presteerde. Ik dacht nog, ja, hij heeft nog niks voor volgend jaar, hij zal wel weer gas gaan geven.. En ja hoor, deze flapdrol rijdt het hele jaar als veldvulling rond en geeft pas gas als ie zijn stoeltje kwijt dreigt te raken.
Ik ben Sutil wel zat, net als Gutierez, dus zou niet verkeerd zijn Giedo te zien in de Sauber. Die is tenminste wel gemotiveerd.
Posts: 3.224
sorry maar 2015 word weer een puntloos seizoen voor sauber.
Posts: 41
Mooi dat jij er zo behoudend positief over kan zijn Lars. Maar laat ons eerlijk zijn, eigenlijk is het te triest voor woorden dat Sauber met deze coureurs verder moet.
Sauber was het team dat een Nasr, frijns, fuoco of ocon in de F1 bracht. Het was een leuk middenhoede team dat zo nu en dan een echt talent de F1 binnen bracht (we weten allemaal de namen wel).
Nu moeten ze een Ericsson brengen als een mega talent terwijl het alleen maar om de stuivers gaat, en een giedo is ook niet het talent dat ze echt in die auto willen hebben zitten.
Zelfs al zouden ze een heel goede auto ontwerpen voor het komende seizoen, dan is hun beperkende factor nog steeds hun coureurs.
Triest dat het deze kant op gaat met de F1..
Heel erg triest
Posts: 4.843
@Jacky
En waar baseer jij dat op? Sauber heeft (zoals hier boven al gezegd) zeer goede faciliteiten in huis. Komt nog eens bij dat als je de sport een beetje zou kennen je ook weet dat een team na een mindere periode met een nieuwe auto zomaar weer serieuzer mee kan doen.
Kortom, op welke informatie baseer je dat eigenlijk flaptroll ?
Posts: 5.058
Het resultaat van een stapje terug doen. Niet zeuren, goed gefocust blijven, hard werken en heel belangrijk positief over het team blijven praten, ook als je toekomst zeer onzeker is bij dat team. Heb je goed opgelet Sainz Jr.?
Posts: 2.481
Voorlopig geloof ik er weinig van.
Posts: 7.074
want?
Posts: 2.481
ik geloof het pas als Sauber het zelf zegt, voorlopig is het nog gewoon een gerucht.
Posts: 2.481
en daarbij : als het om geld gaat heeft Carlos Slim diepere zakken dan Boekhoorn en ook een grote bereidheid dat uit te geven met een Mexicaanse GP op de kalender volgend jaar.
Posts: 8.908
Perez is zijn oogappel en no 1
Posts: 2.481
Slim heeft geld genoeg voor 2 coureurs, wel meer dan dat zelfs, en zoals ik al zei: volgend jaar staat er weer een Mexicaanse GP op de kalender.
Posts: 8.908
Esteban heeft 20 miljoen gebracht, maar ze ook 40 miljoen gekost met dat geknoei in Monaco!
Posts: 13.929
@ MICHEL VAILLANT: Als Carlos een beetje slimis, dan geeft hij geen cent meer uit aan Gutierrez...
Posts: 2.877
Dit zou erg mooi wezen voor Giedo. Als Sauber een degelijke auto weet te bouwen dan word het volgend jaar met Max vechten.
Posts: 3.846
'' ....dan word het volgend jaar met Max vechten.''
Haha,ja wie er als eerste bij Olaf aan tafel mag. ;p
Posts: 505
Volgend jaar dus weer geen punten voor Sauber. Van geen geweldige coureurs naar nog mindere coureurs, jammer.
Posts: 7.074
lul niet zo dom,en je weet wel waarom
Posts: 173
Zeker Hooper,Sauber is nu al ten dode opgeschreven en met die 40 miljoen kunnen ze misschien volgend jaar nog een laatste stuiptrekking geven,maar met vd Garde ga je dat zeker niet redden.
Die jongen oefent een hele dure hobby uit en geen sport.
Posts: 505
Masf1, jij vind Ericsson wel goed dan?
Posts: 13.929
BANDINI, ga eens ergens anders lopen zuigen, mispunt!
Posts: 9.925
Twee Nederlanders op de grid, wat een luxe:-)
Posts: 13.929
Ja, en geen eens een unicum.
Posts: 4.951
Als het echt zo is dan vind ik dat helemaal geweldig. Natuurlijk is Giedo geen 2e Senna or whatever, maar ik ben er van overtuigd dat hij in een redelijke auto een aardig potje kan sturen.
Posts: 7.033
Dat zou geweldig nieuws zijn! Laten we hopen dat het waar is.
Posts: 650
Gaat niet gebeuren, Sauber gaat op de fles voor het nieuwe seizoen.
Posts: 8.908
Mag ik voor de sport toch niet hopen!!!
Posts: 34
Sauber confirm Marcus Ericsson wil drive for the team in 2015 #skyf1
Ericsson bevestigd!
Posts: 4.805
Lijkt me sterk dat ze dan al rond zijn met Giedo, dan hadden ze ze wel beide tegelijk bevestigd.
Posts: 9.925
Kogel is door de kerk, Ericsson rijd 100% zeker voor Sauber volgend jaar.
Damn, dat heeft die jongen toch snel gedaan met zijn management.
Posts: 9.925
Met vijf koffers volgepropt met geld valt dus heel snel een F1-stoeltje te kopen.
Posts: 9.925
Sauber signs Marcus Ericssson for 2015 F1 season
Sauber F1 Team has confirmed that it has signed Swedish driver Marcus Ericsson for the 2015 Formula 1 season.
Posts: 185
hoeveel geld heeft het je schoon papa gekost guido?
guido is zo goed als het geld van zn schoon papa...
mja weetje ook weer meteen waar je staat!