user icon

Ericsson mengt zich in strijd om racestoeltje bij Sauber

  • Gepubliceerd op 31 okt 2014 08:37
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde heeft er een serieuze concurrent bij voor een racestoeltje bij Sauber voor 2015. Marcus Ericsson, de Zweed die dit jaar bij Caterham debuteerde, klopt nadrukkelijk op de deur. Hij zou over 18 miljoen dollar aan sponsorgeld beschikken, meldt Blick.

Een dusdanig gevulde sponsorbuidel klinkt het worstelende Sauber natuurlijk als muziek in de oren. De Zwitserse renstal scoorde dit jaar nog geen enkel punt en financieel is het ook behelpen. Ericsson geldt als goed en lucratief alternatief voor Adrian Sutil of Esteban Gutierrez.

De Zweed is dit weekend in Austin terwijl zijn team Caterham ontbreekt. Ericsson vertelde aan Speed Week: "Ik had de vliegtickets toch al geboekt. Ik ben dus maar hierheen gekomen om contact met de sport te houden. Het is belangrijk om je gezicht te laten zien en met mensen te praten."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • O nee he...

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 08:41
    • masf1

      Posts: 7.051

      Kan zomaar zijn dat VDG al een contract heeft,zie Boekhoorn niet een jaartje betalen,en vervolgens nog niks

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 08:47
    • Als je terug kijkt naar de gp2 resultaten heeft hij het niet zo heel slecht gedaan hij heeft 3 van de 4 jaren zijn teamgenoot verslagen.
      Waaronder Joloyon PALMER!!!

      Ook de laatste races deed hij het best goed terwijl hij juist nu met minder pk reed zodat hij zich meer beter voelde in het aanremmen van de bochten.
      Hij heeft aan skysports uitgelegd dat hij zich nooit relax voelde bij het aanremmen van de bochten maar nu ze de hybride systemen wat minder zetten (deze werken op de achterrem) voelt hij zich veel beter en rijdt hij sneller.
      Hij versloeg de laatste races ook kobayashi met een vrij grootte marge.

      Dus misschien is hij geen slechtere optie als VDG

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:01
  • Het einde is zoek als deze jongeman serieus overwogen wordt door Sauber maar dat zal wel want hij neemt 18 miljoen dollar mee, in zijn broekzak.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 09:00
    • Waarschijnlijk in zijn kontzak;-)

      Ik denk dat Sauber wel 18 miljoen kan gebruiken. Als ze nu ook nog even 18 miljoen van Giedo van der Garde vangen en ze hebben voor 2015 een droomduo in handen.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:02
    • jacky

      Posts: 3.224

      @brracing dit moet geweldig nieuws voor je zijn,dan hebben we esteban nog met 25 miljoen,nasr 18 miljoen,ziet er niet goed uit voor giedo.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:18
  • lars75

    Posts: 8.908

    Het is geen slecht coureur, maar hij heeft tot het laatste weekend nu niet echt kunnen overtuigen. Waar je bij Giedo een sterke ontwikkeling zag, blijft het bij Ericsson toch iets vlakker. Enkel het laatste weekend stond hij er ineens lekker bij.

    Maar die 18 miljoen kan Boekhoorn ook wel ophoesten. Maar Giedo ligt erg goed in het team en men is erg te spreken over zijn technische bijdrage. Ik zie het niet gebeuren dat men Ericsson EN Nasr voorrang zal geven op Giedo. En dan dicht ik Nasr toch meer kansen toe dan Ericsson.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 09:19
    • Maar is men ook te spreken over zijn snelheid? Giedo heeft dit jaar nog niet echt weten te excelleren. Als ik het goed heb is hij nog geen één keer sneller dan zijn teamgenoten geweest.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:26
    • En geloof mij maar dat Giedo het stoeltje niet cadeau krijgt, omdat hij zo lekker ligt in het team. Met het wegvallen van Caterham en Marussia breekt er een ware slag uit om één van de Sauber-stoeltjes te bemachtigen.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:28
    • jacky

      Posts: 3.224

      @brracing daar heb je een punt,het is maar de vraag hoever boekhoorn wilt gaan,18 miljoen is maar een schijntje voor hem,het is de vraag of hij dat voor zijn schoonzoon over heeft.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:30
    • jacky

      Posts: 3.224

      @brracing daar heb je het volgende punt:)

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:36
    • Boekhoorn zal het wel slim spelen en Sauber een deal voor twee jaar voorstellen. 45 miljoen klinkt dan bijvoorbeeld heel aantrekkelijk.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:44
    • jacky

      Posts: 3.224

      @NOTHINGBUTTHETRUTH 45 miljoen hoe zal hind reageren als ze hoort van dit bedrag:)

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 09:50
    • lars75

      Posts: 8.908

      Tja Hind heeft dan in plaats van 3 miljard maar 2,955 miljard, dat is natuurlijk een flinke aderlating op de begroting!

      Zijn snelheid zit ook wel goed, wij weten immers ook niet wie wat wanneer aan het testen is. En de snelheid is gelijkwaardig aan die van Guiterez en Sutil die toch veel vaker in de auto zitten en hem niet op 1 seconde + rijden. Hij staat altijd binnen respectabele afstand van beide heren.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:00
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 3 miljard komt boekhoorn niet aan hoor.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:16
    • volgens Quote 1.3 miljard

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:20
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 vermogen van boekhoorn ligt tussen de 1,3 en 1,5 miljard je zult het maar hebben.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:20
    • Als ik het had, dan kocht ik een heel F1-team....

      .... om vervolgens te eindigen als miljonair! ;-)

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:25
    • Boekhoorn is geen sinterklaas, ook voor zijn geliefde schoonzoon niet. Als Boekhoorn met miljoenen zou smijten om Giedo aan het racen te krijgen had hij dit jaar gewoon een stoeltje gehad.

      Elke cent die Boekhoorn investeert, wil hij minstens iets voor terugzien. Giedo is dan ook afhankelijk van zijn persoonlijke sponsoren zoals Rugus, Beelen, McGregor en dat bedrijf wat steelt van de arme medemens, Caspher. Ik denk dat de inbreng van Boekhoorn ook zwaar overschat word. Natuurlijk zal hij Giedo ondersteunen, maar neem maar van mij aan dat hij de jongen geen gouden pamper omdoet. Met je familie moet je wandelen, niet handelen!

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:26
    • jacky

      Posts: 3.224

      @brracing dat is wel een leuke,met je familie moet je wandelen en niet onderhandelen je moet er maar opkomen haha.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:29
    • Stel je eens voor dat Boekhoorn volgend jaar 18 miljoen aan Giedo schenkt en die laatste rijd geen deuk in een pakje boter, denk niet dat ze dan gezellig rond de kerstboom samen zitten. Dat Boekhoorn een hand op Giedo zijn schouder legt en zegt,' Dat zag er niet best uit jongen, maar volgend gewoon opnieuw proberen hoor, hoeveel heb je nodig'?:D

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 10:34
    • Insure

      Posts: 1.238

      @BRRACING

      Ik weet nog zo net niet of Caterham of Marussia weg gaan. Ik denk dat Caterham wordt overgenomen door Kolles. Volgens mij moet alleen die motorendeal nog geregeld worden. Voor Marussia zou een bod gedaan zijn door twee Britse broers.

      Ik ga niet uit van een grid van 22 coureurs in 2015, maar 20 lijkt me zeker haalbaar.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 11:31
  • chao

    Posts: 1.034

    Sauber weer puntenloos in 2015.
    Kan zo maar zijn dat USF1 in 2015 al debuteert.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 10:30
    • Nope, 2016, is duidelijk gezegd en niet overhaast.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 11:12
    • lars75

      Posts: 8.908

      overHAASt

      leuk gevonden ;-)

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 11:36
    • chao

      Posts: 1.034

      Dat was de plan, maar met het omvallen van Marussia en Caterham zou het kunnen dat ze toch in 2015 op het grid staan.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 11:40
    • te vroeg starten met zoiets kan de doodsteek zijn voor zo'n project. Gene Haas lijkt me een redelijk standvastig type dat zich niet gek laat maken. Als je je tijdlijn ineens een jaar naar voren moet trekken is dat nogal wat. Dan zal je o.a. gedwongen zijn zomaar op goed geluk allerlei personeel aan te nemen, financieel moet een planning volledig om, en dan heb ik het nog niet eens over ontwikkelen testen en productie. Dat heeft nogal wat voeten in aarde en zie ik niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 12:38

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 151
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar