Jolyon Palmer speurt naar opening in de Formule 1
- Gepubliceerd op 14 okt 2014 08:23
-
11
- Door: Rob Veenstra
De Brit veroverde in Rusland het kampioenschap. "Mijn eerste prioriteit was om de GP2 te winnen en ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik dan een kans in de Formule 1 af zou kunnen dwingen. Dat is nu gedaan en ik ben vol vertrouwen. Het wordt niet makkelijk, maar deze titel is een enorme steun in de rug. We moeten een paar weken wachten en zien hoe het zich ontvouwt. Ik voel me er klaar voor en geloof dat het gaat gebeuren."
"Vorig seizoen beleefde ik een goed slot met Carlin, met twee overwinningen en bijna een derde op Yas Marina Circuit. Vervolgens ging ik testen voor DAMS en zij wilden me graag vastleggen. Bij een nieuw team weet je nooit hoe het uitpakt, maar dit was een schot in de roos. Vanaf de eerste testdag draaiden we bovenin mee en daarna hebben we niet meer achterom gekeken."
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land FR
- Geb. datum 17 apr 1986 (40)
- Geb. plaats Geneve, FR
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,8 m
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Romain Grosjean
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 903
Zoals zijn eerdere voorgangers denk ik niet dat iemand staat te trappelen om iemand uit de GP2 te halen. Misschien als test/reserverijder maar niet echt overtuigend, zoals een Verstappen & Ocon. Dit zijn dan ook uitzonderlijke talenten.
Posts: 9.925
De zoveelste Valsecchi die na 4 jaar GP2 wil doorstromen naar de F1. De GP2 is niet meer de talentenklassen die het pak em weg 5 jaar geleden nog was.
Posts: 537
Valsecchi zei een paar jaar geleden hetzelfde....
Posts: 347
Het word dringen betreft beschikbare stoeltjes in de formule 1. Max heeft uiteraard al een stoeltje. Wie van de rest een kans krijgt is maar de vraag. Veel willen doorstromen, maar er zijn te weinig stoeltjes voor te veel gegadigen.
Ocon zit uiteraard in thet opleidingsgroep van lutus. Weet niet of palmer al omarmt is door een team.
Posts: 174
Ik zie het ook niet gebeuren zonder een grote zak geld. Sowieso is er maar weinig plaats bij de kleinere teams als die al overleven.
Posts: 9.887
Denk ook dat ie een flinke zak geld nodig heeft, want zijn palmares zijn tot dit jaar nou niet echt overtuigend.
Posts: 8.908
Ja en dat is een lange lijst!
Palmer acht ik vergelijkbaar met Sutil, Guiterez en vd Garde. Waarom zouden ze Palmer moeten nemen terwijl deze jongens een vergelijkbare beurs en bewezen staat van dienst in de F1 hebben.
Posts: 8.908
In de GP2 lopen er beteren rond dan meneer Palmer!
Nasr, Vandoorne en Marciello zie ik liever in de F1 komen dan Palmer.
Posts: 98
Ergens is het toch goed zo?
GP2 is niet té makkelijk: enkel grote talenten slagen er in het eerste jaar bijna kampioen te worden of een dermate indurk te maken dat hun potentieel opvalt (Vadoorne bv.).
Zij die enkel door ervaring de top halen, vallen door de mand.
Ja, zo iemand wordt regelmatig kampioen en nu toevallig al 3 jaar op een rij, maar ik zie als fan nog steeds het verschil en voel mij er beter bij als ik de échte waarde van de diverse piloten kan zien.
Ik wilde eerst schrijven dat je nu eenmaal niet kan vermijden dat iemand veel GP2 ervaring opdoet, maar dat zou je wel kunnne door in te stellen dat je bv. max 3 jaar mag meedoen. Maar ik vind het wel goed zo. Het hoeft ook niet zo dat er elk jaar 1 "groot" talent opstaat, zo werkt moeder natuur niet. En als we nu 4 jaar hebben met een "kleine" kampioen (want er moet elk jaar immers iemand gekroond worden), dan zegt dat voor mij verder niets over de waarde vh kampioenschap. Zo kort wil ik niet door de bocht gaan. Het lijkt mij een beetje dwaas te verwachten dat enkel GP2 elk jaar hét talent moet kunnen leveren.
Posts: 8.443
Klopt wel Speedy Bob, maar als je kampioen wordt in GP2 mag je het jaar er op geen GP2 meer rijden. Dus het is of naar F1 of je carriere gaat de neerwaartse spiraal in. Het is een achterlijke regel die uit de tijd stamt dat de GP2 kampioen eigenlijk altijd wel in de F1 terecht kwam. Persoonlijk vind ik Palmer niet F1 waardig, Stoffel is absoluut klassen beter. Die verdient een zitje. Maar gezien de situatie bij McLaren zal hij nog een jaartje geduld moeten hebben. Tenzij McLaren een stoeltje voor hem regelt bij Force India of Marussia. *Technology Partner tenslotte.
Posts: 975
Palmer wint het kampioenschap na 4 jaar nadat al zijn rivalen vertrokken zijn. Hetzelfde geld voor Carlos Sainz Jr in de WSR 3.5. Die wordt kampioen op het moment dat mannen als Magnussen, Vandoorne en Da Costa vertrokken zijn. Hij rijd alleen tegen rookies en een Merhi die 2 jaar heeft verspeeld in de DTM maar meer talent heeft dan Sainz Jr. Dit jaar zou ik als F1 teams baas vanuit de GP2 en WSR 3.5 maar 1 coureur overwegen en dat is Stoffel Vandoorne de rest is niet goed genoeg over er niet klaar voor. Ik ben beniewd waar Arthur Pic, Pierre Gasly en Oliver Rowland, Alex Lynn, Rafaelle Marciello, Pascal Wehrlein en Esteban Ocon volgend jaar rijden en hoe zij zich ontwikkelen.
Ik vind dat de F3 dit jaar de sterkste klasse was qua talenten niveau de rijders zaten qua talent erg dicht bij elkaar. Ik denk dat de top 10 van die klasse wel in de toekomst potentiële F1 coureur kan worden als ze het budget van een Max Chilton bijvoorbeeld hebben. Die jongens in de top 10 hebben bijna allemaal al in de categorieën onder F3 een kampioenschap gewonnen of top 3 gereden dat ze je niet vaak. Houd de top 10 van dit jaar in de F3 euroseries in de gaten want ik denk dat daar grootste groep nieuwe F1 vanuit gaat komen. Als de GP2 echt een talenten klasse wilt worden moeten de kosten omlaag brengen zodat echte talenten ook op die platform zich kunnen tonen aan de F1 paddock. Want 75% wat nu in de GP2 rijd is totaal ongeschikt voor de F1.