user icon

Monisha Kaltenborn: "Sauber dient meer lef te tonen"

  • Gepubliceerd op 11 aug 2014 14:09
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Sauber moet meer moed verzamelen om de dingen in de tweede helft van 2014 anders aan te pakken, anders dreigt dit seizoen uit te monden in het slechtste jaar uit de geschiedenis van de Zwitserse renstal. Dat deelde teambaas Monisha Kaltenborn mede aan Autosport. De teller van Sauber staat na elf Grands Prix nog op nul punten.

Kaltenborn: "Voor onze ontwikkeling moeten we misschien onze denkwijze veranderen en een meer agressieve tactiek hanteren. We dienen meer lef te tonen. De auto heeft wel potentie, maar het is zaak om te begrijpen hoe we dat potentieel aanboren. We hebben de gereedschappen om het te doen, we werken aan de middelen en als dat geregeld is moeten we durven om het anders te doen."

"Iets dat wellicht voor verbetering vatbaar is, is het feit dat we historisch gezien gewend zijn om zoveel mogelijk zelf te doen. We hebben nooit veelvuldig een beroep gedaan op andere teams. Misschien was dat voor dit jaar een verkeerde keuze, hadden we meer uit handen moeten geven. Met de complexiteit van tegenwoordig kan het helpen om samen te werken met andere teams."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • rubke

    Posts: 137

    Om de potentie aan te boren zoals mevr Kaltenborn zegt, heb je centjes nodig...liefst veel centjes. Aangezien ze deze in Zwitserland niet meer zoveel hebben ben ik bang dat dit weer een nieuwe manier is om het personeel te motiveren!

    • + 0
    • 11 aug 2014 - 14:23
  • lars75

    Posts: 8.908

    Die kans had je vorig jaar maar die heb je weggestuurd ten faveure van Russische Roebels!

    • + 0
    • 11 aug 2014 - 14:26
    • Bedoel je Frijns Lars?
      Geloof niet dat er veel meer in die Sauber zit.

      Kijk naar de Williams, die hebben (gelukkig!) wel een goede auto in elkaar geschroefd en daar zie je de grootste verschuiving. Bottas kon 2013 ook geen kant op met dat hok. Maldonado zal toch eigenlijk ook wel helemaal gek worden bij Lotus...

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 14:53
    • Bottas heeft het in 2013 toch heel goed gedaan en toch enkele punten achter zijn naam staan;). Menig ander coureur was dat niet gelukt denk ik!

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 14:58
    • Damon,

      ik bedoel meer dat je met een auto die niet kan ook niet vooraan kan rijden. Daarmee bedoel ik dus het verschil tussen de Sauber van 2013 vs 2014 en als vergelijk Williams 2013 vs 2014 die precies tegenovergesteld staat.

      Ik vind het overigens prima zo ;-)

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 15:08
    • Nou Erik, de Sauber van vorig jaar was allesbehalve geweldig;). Hülkenberg was wel geweldig:)

      En de Williams van dit jaar.... een mega auto! Maar ik kan er ook van genieten! Jammer dat Mercedes niet meer te achterhalen is!

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 15:26
    • Volgens mij had die Sauber toch een aardige auto vorig jaar en voordeel van de wijziging van de banden?

      Nu moet ik wel bekennen dat, doordat het niet zo best ging met mijn vrienden, ik wel eens een race-tje in slaap ben gevallen of helemaal niet heb gekeken. Gevolgd op het hier o zo geliefde teletekst ;-)

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 15:28
    • Wijziging banden was inderdaad doorslaggevend voor ze want die auto was ruk. Niet dat Guttierrez opeens begon te scoren, dat bleef vooral janken met de pet op.

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 16:20
    • Dus auto was ruk
      Dus auto is ruk
      Dus Lars, ik denk dat hij Frijns bedoelde, kon ook niks met deze rukbak
      Dus roebels hebben er niks mee te maken :-)

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 16:30
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Meer lef = Giedo en Simona laten racen! ;-)

    • + 0
    • 11 aug 2014 - 14:43
    • Hooper

      Posts: 505

      Wat schiet je daar dan mee op?

      • + 0
      • 11 aug 2014 - 17:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar