Jos Verstappen glimt van trots na zege Max in de Masters
- Gepubliceerd op 08 jul 2014 15:30
-
6
- Door: Rob Veenstra
"Toen ik in 1993 de Marlboro Masters won, was dat in een hele andere periode, maar het is mooi dat iedereen eraan refereert", aldus een voldane Jos. "Geweldig dat Max ook de Zandvoort Masters heeft gewonnen. Ik ben echt trots op hem. Elke wedstrijd winnen is er weer eentje en hij heeft bovendien weer veel geleerd. Het is mooi dat Max voor eigen publiek op Zandvoort, dat toch een moeilijk circuit is, heeft gezegevierd. Ik ben ontzettend blij!"
Vader Jos roemt het aanpassingsvermogen van zijn zoon: "De Zandvoort Masters is een evenement dat losstaat van het Europese Formule 3-kampioenschap en daardoor heel anders is. Max reed met een ander team, werkte met andere mensen met een andere werkwijze en had een iets andere auto op een voor hem nieuw circuit. Dat was alles bij elkaar meer wennen dan vooraf gedacht. In een kort tijdsbestek moest Max zich dat allemaal eigen maken, maar dat is heel goed geweest voor hem. Het was keihard werken om alles zo snel mogelijk naar zich toe te trekken, maar dat heeft hij ook gedaan. Vooral de kwalificatie vond ik ontzettend sterk. Het was een gigantisch goede rondetijd. Dat heeft Max heel goed gedaan, daar ben ik heel blij mee."
De aandacht voor Max en alles daar omheen was exceptioneel, zo beaamt Jos: "Ik heb nog nooit zo'n gekte gezien op de startgrid. Er stonden ongelooflijk veel fotografen, camera's en pers om hem heen. Niet normaal hoe druk het was. Toen heb ik ook tegen Max gezegd dat als het hem teveel werd, hij maar naar beneden moest kijken, zodat hij niemand meer zag. Hij is pas 16 jaar en moet daar maar mee om zien te gaan. Het moet toch allemaal gebeuren en er staat op zo'n moment toch druk op. Natuurlijk is al die aandacht ook positief, want het is hartstikke mooi om te zien hoeveel mensen er naar Zandvoort zijn gekomen om hem aan te moedigen. Dat is top.
De race analyserend zegt Jos: "Max had een goede start, ook met een ander systeem dan dat hij gewend is te gebruiken. In de eerste twee ronden zie je dat Max echt meesterlijk is om op koudere banden heel hard te rijden. Nadat hij zo'n vier seconden voorsprong had, hield hij dat gat ongeveer even groot om de banden niet onnodig te laten slijten, zodat hij tegen het einde van de race ook nog goede banden had. Dat lukte, want in de laatste ronden ging Max hard, terwijl bij anderen de rondetijden opliepen. Dat is echt Max, hij denkt na over waar hij mee bezig is."
Kijk voor meer informatie op www.verstappen.nl
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen dik tevreden met tweede plaats: "Heel positief voor ons"
Max Verstappen heeft zijn tweede podiumplaats van het seizoen weten binnen te slepen. De Nederlander kwam in de Grand...
28 jun 2026 16:43 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land NL
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
834.635 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Motopark
- Basis Oschersleben, Duitsland
- Valtteri Bottas 1
- Valtteri Bottas 1
428 reacties op Motopark
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Motopark

Reacties (6)
Login om te reagerenPosts: 1.152
Echt een topper, net als zijn vader in zijn tijd overigens.
Als ze de juiste keuzes maken (..) wordt het een grote in de F1, daar ben ik van overtuigd.
Ik wens hem veel geluk en wijsheid toe, en vooral heel veel overwinningen :)
Posts: 10.534
Het mooie is ook dat Max niet zo makkelijk gek te maken is, al die camera's en journalisten van afgelopen weekend lijken hem niet veel te doen.
Mooi was ook het antwoord op de vraag van een journalist van NOS op 3 die over Jos en de grindbak begon: "Mijn vader heeft meer dan 100 GP's gereden, dat kunnen niet veel mensen zeggen"
Posts: 3.186
Als Max niet in de F1 komt (mits hij zoals nu blijft presteren) zou het niet te geloven zijn en is het over en uit met de F1 want dan wordt hetzelfde als American wrestling en dat is ook ongeloofwaardig
Posts: 8.908
Inderdaad Steven, van de ongeveer 800 Formule 1 coureurs zijn er momenteel ongeveer 70 die 100 GP's of meer gereden hebben. Dat is dus een prestatie op zich!
En dat in een tijd dat je 15 tot 16 GP's per seizoen had ipv 20.
Goed antwoord van Max inderdaad, de coureur Verstappen verdient veel meer krediet dan dat hij veelal krijgt.
Posts: 338
Deze jongen is buiten proporties goed en kan een hele grote worden in de F1.
Het is nog altijd zonde dat Briatore Jos Verstappen uit die Benneton heeft gezet, ik durf gerust te stellen dat Verstappen het heel ver had kunnen schoppen in de F1.
Of hij wereldkampioen had kunnen worden? Tja, had zomaar gekund.
En ik denk dat Max nog is beter , Max kan hard rijden, heeft inzicht en blijft rustig.
Posts: 18.535
Los van het feit wat ik van Verstappen vind, De Cesaris reed meer dan 200 GP's en die stond ook meer naast de baan als erop. Maldonado zit na dit seizoen ook al ruim in de 70.