user icon

Lotus hard met de neus op de feiten gedrukt

  • Gepubliceerd op 14 maa 2014 14:48
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus beweerde dat ze vrijwillig de eerste test van dit jaar in Jerez oversloegen, maar als dat echt zo was, dan betalen ze daar nu de prijs voor. De Britse renstal is nog lang niet klaar voor de start van het seizoen. De auto is met moeite te beteugelen en bovendien uiterst onbetrouwbaar. Lotus heeft een wonder nodig om te finishen in Australië.

Romain Grosjean laat er dan ook geen misverstand over bestaan. "Ik wil die derde vrije training echt rijden. Die kilometers kunnen we heel goed gebruiken. Ik moet het nog overleggen met het team, maar ik zie geen enkel nadeel, zelfs al lopen we tegen problemen aan en missen we daardoor de kwalificatie. Op dit moment staan we toch negentiende en tweeëntwintigste. Ik heb liever dat we wat dingen te weten komen dan dat we straks in de race helemaal nergens zijn."

"De wagen was moeilijk te besturen. We moeten nog heel veel leren. Het is niet wat we willen, dus we kunnen niet anders dan morgen meer dingen testen. Mijn eerste proefstart was een ramp. De updates die Renault heeft doorgevoerd zijn wel een verbetering. De rijbaarheid van de motor is stukken beter. Soms doet de aandrijflijn nog wel gekke dingen, maar over het algemeen gaat het de goede kant op. Verder zijn er veel onzekerheden. We hebben nog niet meer dan tien ronden achter elkaar gereden, dat schept weinig vertrouwen. Maar we blijven altijd hoopvol."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    moet de titel niet zijn, Lotus hard met de dubbele neus op de feiten gedrukt.

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 14:53
    • TJ.

      Posts: 758

      Zouden ze dat expres hebben gedaan op de redactie?

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 19:57
  • Gelukkig is Maldonado er om het team op sleeptouw te nemen..

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 14:57
    • Nou, eerlijk gezegd kan Maldonado hier ook niets aan doen...

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 15:03
    • was ook wat aan de makkelijke kant ;-)
      en met zijn financiele inbreng kan hij wellicht het team ook op sleeptouw nemen...

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 15:49
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik denk eerder dat hij zondag zelf aan het sleeptouw hangt...

      Padam tsj!

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 18:58
    • *klap klap klap*

      • + 0
      • 15 maa 2014 - 05:29
  • neor2

    Posts: 1.526

    "Het team van Lotus beweerde dat ze vrijwillig de eerste test van dit jaar in Jerez oversloegen, maar als dat echt zo was, dan betalen ze daar nu de prijs voor."

    Ben ik het niet mee eens. Red Bull heeft de eerste tests nauwelijks gereden, dus als de oorzaak puur en alleen in het gebrek aan kilometers zou zitten dan zou RB ook achteraan de grid moeten staan. Het feit dat Red Bull met weinig kilometers er netjes bij staat zegt mij gewoon dat Lotus een baggerwagen heeft gemaakt.

    Ik hoop voor Grosjean dat ik ongelijk heb want hij was echt goed bezig afgelopen seizoen, maar vrees er voor dat dit team het hele jaar geen deuk in een pakje boter gaat rijden.

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 15:08
  • Was het jullie ook opgevallen hoe die voorvleugel te keer ging van de Lotus? Ik weet niet waar het precies aanligt, maar Lotus heeft er echt een zootje van gemaakt deze winter. Tijdens de tests was het al drie keer niks en kwamen ze niet eens onder 1.39. Wat ze vandaag lieten zien bevestigde slechts de crisis waarin ze verkeren. Van de rijders hoeven ze denk ik weinig te wachten, beide zijn het geen rijders die een team op sleeptouw nemen en lijken ze me ook beide niet echt technische aangelegd.

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 15:47
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ja, dat zag ik ook in die slowmo! Je zou er zeeziek van worden, zo golfde dat ding!

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 18:59
  • Goede keus van Hulkenberg

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 16:16
  • Ach, zolang alle neuzen bij Lotus dezelfde kant op wijzen, zal het wel goed komen..... ;-)

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 17:01
    • Maldonado is flink bij de neus genomen.....

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 21:33
    • TJ.

      Posts: 758

      Lotus valt nou niet bepaald met de neus in de boter.

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 22:16
    • TJ.

      Posts: 758

      Jammer dat Grosjean en Maldonada niet het neusje van de zalm krijgen.

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 22:17
    • Op zo'n manier zijn ze geen knip voor de neus waard....
      Ze kunnen bij Lotus beter verder kijken dan hun neus lang is.

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 22:25
    • TJ.

      Posts: 758

      Die overwinning zien ze gewoon aan hun neus voorbij gaan, die wordt ze door de neus geboord.

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 22:27
    • wat een geneuzel weer...

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 22:36
    • Jongens jullie zoeken het allemaal maar uit!
      Ik ga ff een frisse neus halen....

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 22:42
    • ThumbsUp

      Posts: 803

      Jongens jongens het niveau is weer hoog! Ik ga zowat met de neus omhoog!

      • + 0
      • 14 maa 2014 - 23:23
    • Ik haal mijn neus er niet voor op. Die clown en die acrobaat zijn in de buurt in voel t aan mijn neus. Oh wacht... Heeft er niks mee te maken he? never mind.

      Anyway ze hebben er niet echt een neus voor...

      • + 0
      • 15 maa 2014 - 02:18
    • drommels!

      • + 0
      • 15 maa 2014 - 05:30
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    het gaat niet lekker met het "Renault Works Team".

    • + 0
    • 15 maa 2014 - 00:02

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar