Bahrein dag 4: Rosberg sluit laatste testdag als snelste af
- Gepubliceerd op 22 feb 2014 15:14
-
15
- Door: Jeroen Jonkers
Veel teams kampten vandaag met problemen, waaronder opnieuw de Renault-aangedreven renstallen. Zo kwam het team van Caterham niet verder dan 21 ronden en reed men bij Red Bull-Racing en Toro Rosso wederom weinig.
Een ander team in de problemen was het team van Force India. Het Indiase team kampte in de middag met een versnellingsbakprobleem en moest de dag vroegtijdig beëindigen. Ook Mercedes stopte eerder, nadat Nico Rosberg tot stilstand was gekomen op het circuit. De teams van Marussia en Sauber kwamen vandaag eveneens niet verder dan een handvol ronden.
De sessie eindigde tijdens een rode vlag situatie, nadat Kimi Raikkonen zijn Ferrari op merkwaardige wijze had geparkeerd op het circuit. De Fin was wel productief onderweg vandaag: Raikkonen reed 82 ronden.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 2.195
De Mercedes teams duidelijk in het voordeel, maar ook daar verloopt het allemaal niet probleemloos. Verder zie je regelmatig een team dat de ene dag veel ronden rijdt (kijk gister maar naar Caterham) en de volgende dag is het een drama.
Wat is er met Raikkonen gebeurd eigenlijk? Stond hij nou tegen de vangrail?
Posts: 4.805
Gespint en gecrashed, eigen fout(je), gaf hij na afloop toe.
Posts: 4.805
Gespind dus... En nog stééds dat filter klaarblijkelijk. Ik ben weer weg, volgende maand nog maar eens proberen of de gebruiker hier serieus wordt genomen.
Posts: 25
Teveel koppel op de curbs, en een spin als gevolg, heb ik ergens gelezen. We zullen dat dit jaar denk ik vaker zien bij anderen.
Posts: 10.071
Dat weet ik zonet nog niet of de Mercedes teams in het voordeel zijn, gister zei ik er dit over:
"Mercedes lijkt een stapje voor te liggen, maar Mercedes en Ferrari lijken ook verschillende benaderingen van de race te hebben, maar dat is hoe ik het zie.
Mercedes lijkt zich te richten op de Red Bull taktiek van de afgelopen jaren, dwz. pole position pakken en van daaruit de race controleren, de andere teams kunnen niet ongelimiteerd blijven aanvallen omdat ze brandstof moeten sparen.
Ferrari daarentegen richt zich vooral op een zo minimaal mogelijk brandstof verbruik met hun turbo, om een langer en hoger ritme tijdens de race vol te houden, dat is de filosofie van Ferrari vanaf het begin af aan geweest"
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat Mercedes wel snelheid en betrouwbaarheid heeft, maar dat ze zich ook zorgen maken of de 100 kg. brandstof wel voldoende is om de race uit te rijden, we weten immers nog niets over het verbruik van de Mercedes.
Posts: 2.496
Wel vet dat de topsnelheden weer met een klap omhoog gaan.
Alonso heeft deze week 336 km/h gereden. Vorig seizoen was de gemeten topsnelheid 314 km/h op hetzelfde circuit. Rosberg verwacht dat ze op Monza weer tegen de 360 km/h zitten.
Posts: 417
Ja, mooi idd.
Wat me ook opvalt is dat de snelste ronde nog maar 3 seconden van het ronderecord (1:30.252) van Michael Schumacher uit 2004 af zit. Dit terwijl iedereen in het jaar het er over had dat de bolides 10 seconden langzamer waren geworden & dat de GP2 mogelijk sneller zou zijn...
Posts: 1.424
Van mijn mag het,begint het weer op F 1 te lijken in plaats van GP 2 wat we eigenlijk allemaal dachten.
Posts: 1.052
@weeterniksvan
Inderdaad, na het dramatische jaar 2013 (niet voor de Vettel fans) is de F1 toch weer 'even' leuk aan het worden.
Het is echt weer een gevecht op hoog niveau wat betreft de motor en elektronica.
Dit jaar kan DRS wel weg...het lijkt erop dat er grote verschillen zullen zijn tussen de teams en dan moet je dat kunstmatige er niet bij hebben, vind ik.
En dan de banden...hopelijk zijn het banden, waar je 20 rondjes op kan knallen en dat ze daarna na 2 rondjes volledig op zijn, zodat de coureurs weer gas kunnen geven en weer durven/kunnen inhalen.
Bridgestone kon het ook maken, dus moeten die Italianen dat toch ook kunnen!
Posts: 1.579
Wel frappant dat Ferrari de hoogste topsnelheid liet noteren. Op Jerez waren de Ferrari's nog 20 km/h te langzaam, volgens de kenners.
Mercedes en Ferrari lijken dus redelijk op 1 lijn te liggen wat me eigenlijk niet verbaasd. Renault schijnt nog 35 km/h te langzaam te zijn, maar ik denk dat dat meer zit in drivability dan in puur vermogen.
Posts: 7.033
Had hele hoge verwachtingen van Mercedes in 2014, en het is hoopvol om te zien dat het tot zover heel goed gaat. Laat Melbourne maar komen. Ben heel erg benieuwd wat de verhoudingen zullen zijn als iedereen voluit gaat. En krijgt Renault hun problemen voor Melbourne opgelost? Die kans wordt steeds kleiner..
Posts: 9.887
Räikkönen inderdaad in de muur.
De topsnelheid van de T14 geeft anders wel weer wat vertrouwen. De wagen kan volgens mij nog lang niet tippen aan Mercedes, maar helemaal bagger lijkt hij ook weer niet.
Mercedes gaat de eerste paar races echt domineren denk ik en dan ga ik mijn geld op Rosberg zetten want die rijdt wat "zuiniger" dan Lewis is mijn indruk.
Posts: 121
Iedereen heeft het erover dat de Renault team het zo slecht doen, maar wat vinden jullie van Marussia? Die lijkt ook heel veel problemen te hebben. Die reden vandaag maar weer slecht 5 ronden.
Posts: 9.980
Mercedes is zeker goed voor de dag gekomen, maar ik denk dat vooral McLaren de beste indruk heeft gemaakt tot nu toe. Zij beschikken ook over de Mercedes krachtbron en bovendien zijn ze zeer betrouwbaar gebleken. Geen een keer stil gevallen en als ze in de pitbox stonden, was het om aanpassingen te doen. Die McLaren is bloedsnel, let maar op.
Daarbij wil ik eerst nog eens zien of die Mercedes niet net zo'n banden vreter is als afgelopen jaren; afgelopen week heeft mij daarin nog niet overtuigd.
Posts: 2.115
Ik zit net nog even audio clips te luisteren van afgelopen test.
Wow wow wow wat ben ik toch nieuwsgierig naar seizoen 2014.
Het geluid is fantastisch, de techniek weer van nu,vraagtekens bij wie waar staat, motoren die het middelpunt weer zijn van de serie (positief en negatief) coureurs die van teams wisselen. De gedoodverfde kampioen met technische problemen. Man man man.
Wat is het leven toch mooi!!
Uw blije Getuige