user icon
user icon

Exclusief: Renault contracteert Petrov

  • Gepubliceerd op 30 jan 2010 15:34
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
Renault heeft haar tweede coureur vastgelegd, zo kan F1Today.nl exclusief melden. De 25-jarige Rus Vitaly Petrov heeft het stoeltje naast Robert Kubica weten te bemachtigen.

Bronnen binnen het team van Renault berichtten vanochtend aan onze redactie dat Petrov zijn debuut zal maken voor het Franse team. Morgen tijdens de teampresentatie zou de nieuwe aanwinst gepresenteerd worden.

Petrov was langere tijd de belangrijkste kandidaat. Niet alleen vanwege zijn nationaliteit, ook vanwege het vele sponsorgeld dat hij mee kan brengen. Om hoeveel sponsorgeld het gaat is niet exact duidelijk. Het contract dat Petrov heeft getekend zou voor twee seizoenen zijn.

Achtergrond
De loopbaan van Petrov begon in 2001 toen hij racete in de Lada Cup Russia. Serieuzere vormen begon zijn carrière te krijgen toen hij in 2003 deelnam aan de Formule Renault 2.0 klasse in Engeland.

De laatste vier jaar reed Petrov in de GP2-series, waar hij afgelopen seizoen tweede eindigde in het kampioenschap.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ciano

    Posts: 62

    Was te verwachten... jammer voor Heidfield.

    • + 0
    • 30 jan 2010 - 15:41
  • maxxie

    Posts: 21

    Ja zeker spijtig voor Heidfeld, hopen dan maar dat hij nog als 3e coureur bij Mercedes terecht kan. En hier zal het echt alleen om het geld gegaan zijn. Want ik heb zijn resultaten bekeken en die zijn niet spectaculair te noemen. Van Renault vind ik het in het ene geval erg zwak, maar ook Renault heeft last van de crisis en iedereen heeft wel behoefte naar een behoorlijke kapitaalinjectie.

    Nou Petrov laat zien wat je waard bent en verras ons allemaal.

    • + 0
    • 30 jan 2010 - 19:06
  • Mooi exclusiefje van de redactie! Beetje jammer dat Renault voor het geld kiest, had ik nooit verwacht van het \'sympathieke\' Renault. Nood breekt wet schijnbaar...

    • + 0
    • 30 jan 2010 - 20:04
  • EvilEd

    Posts: 53

    waarom heeft iedereen het over geld ?? tuurlijk speelt dat ook mee maar petrov is 2e geworden achter hulkenberg in gp2. die gozer kan echt wel rijden. als heidfeld het was geworden had iedereen weer gezeurd dat renault een ouwe knar in de auto zet.
    eerst maar eens een wedstrijd of 5 aankijken daarna oordelen

    • + 0
    • 30 jan 2010 - 22:54
  • Om iemand bij voorbaat af te schrijven is miss erg goedkoop, maar dit riekt ernstig naar een paydriver. Als hij vier jaar GP2 heeft gereden en zijn beste prestatie tot dusver is vice-kampioen 2009 betekent dat dat hij het aflegt tegen Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Piquet, Pantano, Senna, Glock, di Grassi, Hulkenberg, Grosjean (stond 2e in het klassement tot Piquet uit zn stoeltje geschopt werd). En drie kampioenen waren rookies. En vier jaar GP2 rijden is ook niet goedkoop. Ik hoop mmar dat Renault van zijn geld een snelle auto weet te bouwen voor Kubica.

    • + 0
    • 31 jan 2010 - 02:08
    • renzo

      Posts: 929

      Je zegt wat ik denk.

      • + 0
      • 1 feb 2010 - 14:32
  • Ik kan de keuze van Renault wel begrijpen. Ten eerste brengt hij geld mee, ten tweede is de Russische automarkt voor Renault heel interessant. Ook kan ik snappen dat ze niet voor Heidfeld kiezen. Het is naar mijn mening een goede coureur, maar wel iemand die in al die jaren dat hij rijdt nooit echt bijzonder heeft gepresteerd. Petrov heeft het naar mijn mening ook niet echt in zich, maar wie weet gaat hij ons verbazen (Kobayashi). Ik kan me dus voorstellen dat ze het met hem willen proberen.

    • + 0
    • 31 jan 2010 - 09:46
  • GodiNH

    Posts: 9

    Als Vitaly net zo aan de gang gaat als hij in de GP2 gedaan heeft, staan ons nog mooie momenten te wachten de komende jaren.

    • + 0
    • 31 jan 2010 - 10:24
  • Ciano

    Posts: 62

    Wat ik me nu wel afvraag is wat er met Romain Grosjean gaat gebeuren? Ik neem aan dat zelfs de nieuwe teams als ze het halen geen intresse in hem hebben. Tung wordt 3e coureur. Waar laat dat Grosjean dan? Terug naar de GP2? Haha, wat was Piquet ontslaan dan een achterlijke zet van Renault... Koste hun de reputatie van het team en het verschil tussen Piquet en Grosjean qua kwaliteiten was er ook niet.

    • + 0
    • 31 jan 2010 - 13:17
  • Ik zei het als eerste! ;)

    • + 0
    • 6 jan 2018 - 20:08

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar