user icon
user icon

Grosjean hoopt op nieuw contract bij Renault

  • Gepubliceerd op 22 dec 2009 09:06
  • comments 18
  • Door: Danny Sosef
Fransman Romain Grosjean maakte dit jaar zijn debuut in de Formule 1 bij het team van Renault. De coureur uit de opleiding van Renault verving Nelson Piquet Jr. maar wist niet echt potten te breken.

Toch hoopt Grosjean op contractverlenging: "Ik heb de nodige ervaring opgedaan door zeven Grands Prix te rijden dit jaar. Mijn teamgenoot Fernando Alonso is de beste coureur van het veld, en gemiddeld ben ik slechts drie tienden langzamer geweest. Dat geeft mij enorm veel vertrouwen voor de toekomst. Ik hoop dat ik ook volgend seizoen voor Renault kan blijven racen."

Naast de naam van Grosjean zijn ook veelvuldig Nick Heidfeld en Ho-Pin Tung de afgelopen weken in verband gebracht. Tung lijkt een goede kans te maken doordat zijn management mede-eigenaar is geworden van het Renault-team.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.753

    Ik denk dat de resultaten van Grosjean meer zeggen over de 2e auto van Renault dan over de rijder. Als Renault in staat zou zijn 2 identieke wagens neer te zetten had Piquet of Grosjean het zeker beter gedaan, ze hebben ze teveel op Alonso gericht.

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 09:44
    • moet je hier nou serieus antwoord op hebben??

      • + 0
      • 22 dec 2009 - 12:04
  • Hoezo zou Grosjean niet gewoon dezelfde auto als Alonso gehad hebben? Piquet had ook gewoon dezelfde auto. Hooguit 3 keer een update een race later.

    Het is wel zo dat slechtere coureurs veel meer last hebben van een slechte auto dan de betere.

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 12:03
  • bertje

    Posts: 249

    Geen toegevoegde waarde voor de F1 vind ik. Maar dat zijn er in 2010 wel meer.

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 12:53
  • Kenney

    Posts: 2.184

    Ik denk dat Grosjean zijn kans nog niet heeft gehad. Hij had niet mogen naar de F1 gaan midden in het seizoen. Beter dat hij nu nog een jaartje met pre-season testing doet, dan kan hij bewijzen hoe goed hij is.
    Als hij nu geen 2de kans krijgt, dan heeft hij zijn carrière wel vergooid aan dat instappen in het midden van het seizoen.

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 12:57
  • Grosjean heeft niets laten zien. Tuurlijk is het niet makkelijk, maar kijk naar Kobayashi, die heeft zich binnen twee races in de kijker gereden. Gewoonweg door te laten zien dat hij gretig is...Grosjean kwam over als een vriendelijk, maar bang vogeltje.

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 13:08
  • Oh ja, Renault: kies a.u.b. voor Heidfeld!

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 13:09
    • bertje

      Posts: 249

      En aub niet voor Ho Pin Tung.

      • + 0
      • 22 dec 2009 - 15:18

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar