user icon
user icon

Sauber bevestigt Kamui Kobayashi voor 2010

  • Gepubliceerd op 17 dec 2009 10:10
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Kamui Kobayashi komt volgend seizoen uit voor het team van Sauber. Dat nieuws sijpelde gisteren al officieus naar buiten en is vandaag door alle partijen bevestigd. Kobayshi maakte dit jaar goede sier tijdens zijn twee invalbeurten bij Toyota.

Teambaas Peter Sauber: “Ik kijk uit naar de samenwerking met Kamui. In de laatste twee races van het seizoen kreeg hij onverwacht de kans om zijn capaciteiten te tonen en dat deed hij indrukwekkend. Vooral in Abu Dhabi toonde hij aan niet alleen agressief en snel te zijn, maar ook succesvol een strategie te kunnen implementeren. Ik ben overtuigd van zijn potentie en dat hij dat in ons team volledig kan benutten.”

Kobayashi: “Sinds de start van mijn autosportloopbaan droom ik al van rijden in de Formule 1, nu komt die droom uit. Ik ben zeer blij dat mijn twee races uit 2009 me een stoeltje voor 2010 hebben opgeleverd. Ik ga mijn uiterste best doen voor het team van Peter Sauber en ik ben trots om Japan te vertegenwoordigen in de Formule 1.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • en die 5 miljoen van toyota had er niets mee te maken.
    Begrijp me niet verkeerd. Kobayashi is een echte racer en ik heb in brazilie en abu dhabi echt genoten. Vind het alleen jammer dat een echte racer nog steeds geld mee moet brengen en die amateuristische wannabees met 25 miljoen sponsor geld overal in kan stappen.

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 10:45
  • Nieuwe teams, hoog budget, geldproblemen... Kortom de ideale omgeving voor mensen met beperkte race capaciteit om in te stappen.
    Ik voorspel dat van de nieuwe rookies, volgend jaar nog weinig over zijn...

    Dat Kobayashi meedoet is echt top. Hoop dat hij hetzelfde kan laten zien als afgelopen seizoen. Ook top dat Sauber er weer is.
    Benieuwd wie de andere rijder wordt... Denk Heidfeld

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 10:57
  • Kenney

    Posts: 2.186

    Sauber zal sowieso zijn 1ste rijder pas bevestigen na nieuwjaar, omdat hij waarschijnlijk wil wachten om te zien wat Heidfeld doet. Heidfeld wil eerst zeker weten dat ie geen kans maakt op het Mercedes stoeltje, en dan pas tekenen.

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 11:38
  • beter ;) Hij maakte er een show van

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 11:42
  • f60

    Posts: 1.725

    ik vind dit jammer omdat dit slecht nieuws is voor B. Baguette.
    Vond Kobayashi nogal roekeloos en agressief rijden in Brazilië.

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 12:12
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Niemand (baancommissarissen, wedstrijdleiding, coureurs, teammanagers) heeft zich over zijn rijden beklaagd....behalve zuigertje Button. Die vond dat Koba hem niet snel genoeg voorbij liet terwijl het gewoon een strijd om een positie was. Dus houd eens lekker op over dat zogenaamde risicovolle rijgedrag van Koba.
      En Baguette, who the hell is Baguette?

      • + 0
      • 17 dec 2009 - 13:35
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Gewéldig nieuws, wordt dus weer errûch leuk met scheurijzers als Koba, Massa, Barichello en Rosberg.

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 12:33
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Echt fijn nieuws voor Kobayashi, ben ook echt blij voor hem.

    En ja, f60, dit is idd slecht nieuws voor bertrand baguette; als Belg vind ik dit ook in die richting gekeken echt jammer. Wie weet krijgt hij misschien nog de kans bij Renault... .

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 13:34
  • reprep

    Posts: 547

    voor Baguette is het nog een jaar te vroeg , 2011 krijgt hij hopelijk een kans , netzo als Giedo

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 16:14
  • turbof1

    Posts: 1.804

    haha woodface :p.

    Gompie, Baguette is de wereldkampioen in de World Series by Renault; Alguelsuari (of hoe die zijn naam ook geschreven werd) reed daar ook in. Baguette was ook 2de beste van de Renault rijders en 1ste bij de BMW rijders tijdens de voorbije testdagen. M.a.w. die jongen verdient echt wel een plaatsje in de F1 in 2010. Zoniet, dan hoop ik toch echt voor 2011.

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 17:46
  • ben

    Posts: 292

    baguette is de beste formule3.5 piloot van de lage landen,wanhopig was ik op zoek naar een nederlandse piloot in deze klasse dit jaar.

    • + 0
    • 18 dec 2009 - 08:47

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar