Fisichella zou aanbieding van Sauber niet afslaan
- Gepubliceerd op 09 dec 2009 14:44
-
35
- Door: Rob Veenstra
Bijvoorbeeld Sauber, dat klantenmotoren van Ferrari ontvangt. Fisichella: Voor de toekomst ben ik verzekerd van de positie van derde rijder bij Ferrari. Sauber? Ten eerste ben ik blij dat ze meedoen aan het wereldkampioenschap. Ik wil graag samenwerken met een team dat ik ken en ik kon met iedereen bij Sauber goed opschieten. Samen met Ferrari gaan we kijken of er iets mogelijk is.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (35)
Login om te reagerenPosts: 4.764
Hij hoopt dus niet een aanbieding te krijgen maar af te dwingen via Ferrari. Wat mij betreft was afgelopen jaar zijn laatste, zijn tijd is geweest en ook al is hij een redelijk goede coureur is hij geen WK materiaal. Hou de eer aan jezelf Fisi...
Posts: 11.414
Welke vervanger heb je dan in gedachten die beter zou zijn?
Het is altijd wel lekker makkelijk om te roepen dat iedereen maar uit de F1 moet, maar je vergeet wel hoe goed die gasten zijn. Dat is echt de top van de autosport wereld. Er zijn maar verdomd weinig mensen die daar in mee kunnen komen.
Tuurlijk, er zijn coureurs die beter niet in de F1 (blijven) rijden. Bijvoorbeeld een Yuji Ide of een Nelsinho Piquet. Die trekken het het gewoon niet op dit niveau. Dat is wel wat heel anders dan bij Fisichella.
Er zijn al helemaal weinig coureurs die in de top 3 tot top 5 zitten. Welgeteld 3 a 5. Moet iedereen buiten die top er maar uit? Gaan we alleen de potentiele wereldkampioenen laten rijden?
Fisichella heeft een schat aan ervaring in te brengen en zou dus helemaal niet zo\'n gekke keuze zijn voor Sauber.
Bij Force India heeft hij ook prima wekr geleverd. Ik zie een rookie als Sutil die auto niet helpen ontwikkelen. Fisichella heeft dan gewoon veel meer ervaring in te brengen.
Op pure snelheid was Sutil misschien soms iets sneller, maar over het geheel was Fisichella toch gewoon beter dan Sutil. Sutil reed zich een paar keer met een mazzeltje in de kijker, maar dat loopt dan haast onvermijdelijk af in een crash. Moet Sutil dan ook maar de F1 uit?
Moet de hele F1 maar gevuld worden met coureurs uit de GP2, F3 en wellicht zelfs F2? Alsof er niet al genoeg (danwel teveel) jongens uit die gelederen bijgekomen zijn het afgelopen seizoen en voor komend seizoen.
Posts: 932
Je blijft een aparte. Je grijpt werkelijk alles aan om Piquet neer te zetten. Als Piquet niet in de F1 thuis hoort, dan Nakajima niet, Fisi niet, Kovalainen niet, Sutil niet, eh, laat ik het naders zeggen, Vettel, Kimi, Alonso, Massa, Button, en Hamilton wel de rest niet.
Posts: 3.077
Waarop baseer jij dat Piquet beter is dan bv Kovalainen? Kovalainen kreeg dezelfde behandeling als Piquet die kreeg van Renault. Dan heeft Kovalainen toch wat beter gepresteerd.
Elke kans die je krijgt moet je aangrijpen om Piquet te verdedigen. Een coureur die een contract kon afdwingen door te crashen, niet door te presteren. Ja, 1 keer per ongeluk is hij op het podium gekomen dankzij een safety-car.
Piquet is samen met Nakajima de slechte coureur geweest van de afgelopen 2 jaar. Om wat voor een reden dan ook. Waarbij Nakajima niet bijna elke race crashte.
Posts: 1.175
Daar is de voorzitter van de Piquetfanclub weer. net zo\'n piepert als Calimero Piquet! \"zij zijn groot en ik ben klein.\"
Kerel, als iets je niet bevalt kun je niet lezen! kost je meer tijd om in te loggen, dan het je tijd kost om je 65 kb modem uit te zetten!
Posts: 50
Volledig mee eens Patrick!!!
Fisichella en dan een broekventje dernaast: bianchi, filippi, etc etc
Een soort junior team van Ferrari
Posts: 4.764
Die preek hoef je mij niet te geven hoor ik weet prima hoe het werkt in de F1. Veel van je verhaal is alleen maar gebaseerd op je persoonlijke mening maar goed jij wilde weten wie ik liever daar zie... de meest logische zou zijn Nick Heidfeld samen met een rookie. Nick kent het team al goed dus waarom zou je er een andere ervaren coureur neerzetten.
Posts: 11.414
Als je weet hoe het werkt in de F1 dan had je ook wel kunnen snappen dat je een NIEUWE naam zult moeten noemen als vervanger voor Fisichella.
Fisichella UIT de F1, wie er dan in?
Posts: 4.764
Heb ik net een f***ing lang stuk getypt over waarom ik Fisi niet bij Sauber zie rijden en Heidfeld wel en wie ik liever in de F1 zie wordt het niet geplaatst.. Pff ik ga niet dat stuk weer opnieuw typen. Wie ik liever zie ipv Fisi zijn Petrov, Soucek en Kobayashi.
Nu komt dit stukje tekst zonder verdere uitleg niet zo goed tot zijn recht maar ik heb nog meer te doen helaas...
Posts: 11.414
Lijkt me wel voldoende tekst zo :) Heldere keuzes.
Ik neem aan dat als Sauber Heidfeld kan krijgen dat ze dan ook Heidfeld wel zullen kiezen ja. Als Heidfeld naar Mercedes gaat dan zou Fisichella gewoon een prima optie zijn.
Petrov en Kobayashi zouden inderdaad wel coureurs zijn die in de F1 op zijn minst een keer een kans moeten krijgen. Dat zijn al coureurs die op zich nu ook al een plek aan het zoeken zijn.
Je wel moeilijk twee rookies naast elkaar te zetten. Dan krijg je zo\'n drama als bij STR. Je maakt mij niet wijs dat die auto zoveel slechter is dan de Red Bull, maar dat is niet te na te gaan omdat er geen vergelijkingsmateriaal in zit in de vorm van een ervaren rijder.
Posts: 2.049
Patrick, Buemi deed het gewoon uitstekend in zijn debuutjaar. Hij was weliswaar geen uitsteker, maar hij deed het gewoon goed. Ik denk dat 2 rookie rijders wel kunnen mits ze veel kilometers testwerk kunnen rijden.
En die auto van Torro Rosso kan wel degelijk veel slechter zijn dan Red Bull. Ten eerste als ik me niet vergist, mocht Red Bull geen chassis leveren aan Torro Rosso, wat al heel wat problemen geeft met de aerodynamische onderdelen van Red Bull te integreren op dat chassis. Ten tweede heeft Torro Rosso niet alle aerodynamische onderdelen overgenomen van Red Bull. daar hadden ze nu eenmaal niet het geld voor.
Ik hoop dat kobayashi wel een plek krijgt bij een redelijk team. sauber zou een mooie keuze zijn.
Posts: 46
Sorry hoor maar hoe kan je in vredesnaam Yuji Ide vergelijken met Nelsinho Piquet. Piquet is een zeer getalenteerde coureur die in verschillende race klassen races heeft gewonnen en om kampioenschappen heeft gevochten. En bij Renault heeft hij nooit een eerlijke kans gehad. Oke die crash in Singapore was niet slim, maar he de grootste coureurs flikken dingen die niet door de beugel kunnen. Yuji Ide daarintegen heeft nog nooit grootse dingen gepresteerd. Een onacceptabele vergelijking in mijn ogen. Piquet Jr. is zeker niet de beste coureur van het veld, maar zeker F1 waardig. Ide daarintegen.
Posts: 932
Hehe, Kees is de enige die het wel snapt.
Ik ben niet degene die de boel uit verband trekt. Patrick is doel bewust aan het provoceren door Piquet met die japanner te vergelijken, dan kun je reacties verwachten. Maargoed de meest blijken dat niet te begrijpen.
Posts: 4.764
Ik ben het ook helemaal eens met Kees en dat is precies mijn mening maar weet je wat het is Renzo? Ik snap best dat je Piquet bewonderd en ik vind ook dat hij nog een kans verdiend maar daar vanaf gezien is het gewoon zo dat ieder bericht waar zijn naam maar word genoemd je er heel fel op in gaat en misschien moet je dat niet doen. Er zijn hier veel mensen die hem niets vinden en dat is nu eenmaal een mening en die mogen zij uiten.
Door zo fel te reageren krijg je dit soort nutteloze discussies zonder einde omdat het meeste is gebaseerd op persoonlijke meningen ipv feiten. Wie van de mensen hier heeft in Piquet zijn schoenen gestaan in die tijd of in die van Briatore\'s? Niemand is een insider hier en alles is gebaseerd op nieuwsberichten maar een feit is dat wat er zich echt heeft afgespeeld in Maleisie nooit 100% naar boven zal komen. Dat Piquet zichzelf met deze actie geen pleziertje heeft gedaan en hij zal zich daarom opnieuw moeten bewijzen maar de kans is gewoon heel groot dat we hem niet meer terug zien. Dus laten we ophouden over of je Piquet goed vind of niet en dit in ieder topic weer omhoog te brengen.
Ik ben het ook op zat punten niet eens met Patrickl maar dat is zijn mening en ik geef het mijne en dat mag. We kunnen het toch nooit allemaal met elkaar eens zijn aangezien maar ik stop hier anders houd het niet op :-)
Posts: 99
\"maar een feit is dat wat er zich echt heeft afgespeeld in Maleisie nooit 100% naar boven zal komen.\"
tenzij er iets in Maleisië is gebeurd dat ik gemist heb denk ik dat je doelt op Singapore. Dat is niet mijn mening, maar de warheid LOL
Posts: 4.764
Ja je hebt gelijk ik bedoelde inderdaad Singapore... My bad!!
Posts: 5.746
Dus de meesten hebben het fout en vooral jij en Kees zien het goed. Bestaat een woord voor: hoogmoedswaanzin.
Ik baseer mijn mening op eigen waarneming en niet per definitie op wat Patrick schrijft. Mijn mening over Piquet: courreur die het goed doet (of gedaan heeft) in andere race-klasses, maar de F1 niet aankan. In mijn ogen heeft hij dat bijna 2 seizoenen lang aantgetoond.
On topic: gezien Ferrari lijkt de combinatie Fisi-Sauber de meest logische. Ik hoop echter dat Heidfeld de ervaren rijder wordt, waar Peter Sauber op doelde.
Posts: 10.412
hij liet toch leuke dingen zien bij fi. hij leefde daar weer helemaal op dus ik gun hem wel een stoeltje.
Posts: 123
@Patrickl: Helemaal mee eens. Zulke mensen hebben een schat aan kennis en ook nog race-ervaring met de huidige auto\'s dus voor een nieuw of hernieuwd team de ideale meetstok over hoe de auto aan zou moeten voelen. Dus zet er een talentje naast die het stokje over kan gaan nemen in de komende jaren en je zit (zo goed als) geramt.
Posts: 1.966
Snap dit best wel, gun hem toch nog wel een zitje. Maar hoe zit het met Heidfeld? Die gun ik er ook wel één bij Sauber...OfTopic:Ennuh Renzo, voor de zoveelste keer: Piquet heeft het niet, had het niet en ik betwijfel of hij het ook ooit zal hebben. Je kunt iedereen wel gaan aantijgen als iemand iets zegt over hem, zoals patrickl, maar de feiten liegen er niet om...Ook al is het je lieveling;). Daarnaast lijkt het er meer op dat jij een speciaal programma op je pc hebt draaien, wat alles waar de naam Piquet in voor komt, jou een rood alarm licht laat zien...Reageer eens op de content van het bericht en niet op iemand die toevallig de naam Piquet in de mond neemt (hij hoort nu eenmaal in het rijtje, Ide, Albers (sorry fans!),Kovalainen Nakajima etc...)! I rest my case...
Posts: 2.049
Fisichella is niet de slechtste, maar ik zie hem ook niet echt bij Sauber rijden. Ik vind dat dat gewoon niet bij hem past. Force India zou dan wel terug een goede keuze voor hem zijn.
Posts: 123
Toch vreemd. Hoe het toch steeds weer een nieuwsitem wordt over Piquet....
VOORSTEL: Maak een appart forumonderdeel over Piquet!!!
Posts: 368
Ach gut Renzo, heeft die gemene Patrick zomaar jou Braziliaantje met een Japannertje vergeleken!? Had die hem moeten vergelijken met Burti dan? Dat is wel een Braziliaan en heeft ongeveer net zo\'n indrukwekkende staat van dienst in de F1 als Piquet oftewel: Bedankt voor de aanwezigheid maar helaas niet goed genoeg. Zeik toch niet zo ongelofelijk als de naam Piquet eens genoemd word zonder dat daar de woorden:\'is net wereldkampioen F1 geworden\' op volgen.
Posts: 11.414
Piquet is misschien minder langzaam dan Ide, maar er zijn zat redenen waarom ook Piquet nooit meer in de F1 terug zou moeten (mogen) komen. Singapore is daar wel een van de grootste redenen van ja. Dat lijkt me toch klip en klaar.
En renzo, als jij vindt dat Piquet wel terug moet komen ... lekker belangrijk. Doe niet zo overdreven \"gepikeerd\" als het over Piquet gaat.
Posts: 1.725
zet Fisichella en Baguette in die Sauber en ik ben fan!
Posts: 10.089
Weg die Fisichella,, hij is misschien ervaren, hij kan een auto beter maken ja, maar dat kan Sutil over een 2 a 3 jaar ook !!!! soms is de F1 toe aan Verversing, als iedereen dacht zoals bijv. Patrickl dan rijd Prost nog in de F1, omdat ie ervaring heeft en een persoonlijkheid is, Fisichella geeft geen kleur meer aan de F1, dus gun een jongeling de kans, Hamilton was er ook niet geweest als iedereen alleen maar dacht aan Ervaring! dan had Mclaren eerder Coulthard teruggehaald
een F1 team is heel erg PROFFESIONEEL, niet geheel afhankelijk van een coureur met ervaring, doe Fisichella als testrijder (Y) dat zou volledig terecht zijn, maar Fisico is ondertussen niet echt een rijder waar je van kan/gaat genieten
Posts: 11.414
Ik denk niet alleen aan ervaring. Fisichella is snel EN ervaren. Fisichella deed het gewoon beter dan Sutil. Nou zegt dat ook niet zo heel erg veel maar toch. Hij is dan dus per definitie niet de slechtste in de F1.
Ik ben er van overtuigd dat STR het een stuk beter had gedaan als ze daar een ervaren rijder hadden gehad. Het was nu gewoon te vaak gepruts in de ruimte en je hebt bovendien geen ijkpunt.
Dat McLaren Hamilton een kans gaf was inderdaad heel uitzonderlijk. De hele race pers sprak er schande van. Bijna net zo erg als toen Raikkonen in de F1 kwam. De La Rosa was kwaad. Journalisten verbijsterd. Alonso vondt het maar niets, want die wilde een goede coureur naast zich om punten te scoren (die woorden heeft hij wel op moeten eten)
Posts: 646
Kijk voor ons achter de PC is het allemaal simpel en klaar.
\"Zet X of Y achter het stuur\" en dat is dan beter.
Feit is dat er inderdaad bijzonder weinig mensen in staat zijn om zo een F1 race te rijden.
En neen het gaat niet om een snel testrondje.
Voor ons is het klaar en duidelijk en iedereen heeft wel zijn/haar favorietje..
Ten einde kort proces te maken zou men kunnen zeggen dat de respectievelijke teambazen, die hopen verantwoording moeten afleggen aan sponsors e.d., het IETS beter weten dan de gemiddelde surfer.
Je kan wel zeggen laat coureur X \"het eens proberen\" maar de contractuele en financiële gevolgen zijn niet te overzien... als het misloopt..
Vandaar dat ik zou zeggen: Laat Fisichella rustig in die Sauber stappen, de jongen kan rijden, hij bewijst het reeds meerdere jaren.
En vandaar dat ik in dezelfde adem durf zeggen. Laat Piquet nergens meer instappen. Bij hem is het reeds mis gelopen...
Posts: 11.414
Buemi heeft twee redelijke races laten zien aan het eind van het seizoen ja. De rest van het seizoen was hij praktisch onzichtbaar.
Enige vergelijk dat we hebben is met Bourdais en Alguersuari. Buemi deed het maar nauwelijks minder slecht dan Bourdais en de eerste twee races van Alguersuari deed die het ook minder slecht dan Buemi.
Echt \"uitstekend\" zou ik dat toch zeker niet willen noemen, maar zeker weten doe je het dus niet omdat er geen bekende rijder naast zit waarvan je de kwaliteiten beter kunt inschatten.
Die STR was gewoon hetzelfde als de Red Bull. Ze liepen alleen steeds een update achter.
Posts: 2.049
Buemi liet wel meer zien dan dat; hij pakte puntjes in de eerste en 3de races, en nog in de laatste 2 races.
Bourdais deed het niet zo slecht. De Torro Rosso was nu eenmaal bagger. En nee, dat was geen achterlopende Red Bull auto. Andere motor en ander chassis; als je daar dan aerodynamica opgooit die waarschijnlijk niet goed samengaan met bovenstaande factoren, dan heb je een bagger auto. Dat je misschien over 1 rijder kan twijfelen: akkoord. Maar: 3 rijders deden in dezelfde het gewoon slecht, 1 ervan die eruit werd gegooid ging ff naar de superleague en domineerde daar bijna. Het ligt toch echt aan de auto, niet aan de coureurs.
Posts: 11.414
Lol ja, Bourdais \"domineerde\" in een of andere sub sub klasse. Dan moet het wel een topper zijn ...
Je hebt wel gelijk dat ze een andere motor hadden. Een betere dan Red Bull!
Posts: 646
Komaan mensen.. Buemi is een klasbakje!
Bourdais zijn carrière is gedaan, gewoon omdat hij naast Buemi zat, althans in hetzelfde team.
Bourdais heeft (buiten België dacht ik) geen METER voor Buemi gereden... niet in de kwali en niet in de race.
Posts: 11.414
Man waar heb je het over??!?!?! Bourdais was er al lang voor Belgie niet meer bij.
Serieus, heb je wel F1 gekeken dit jaar?
Posts: 646
Juist. België moet Engeland zijn.
En die onverlaat reed mee tot en met Hongarije.
Dat is twee gp\'s voor België.
Niet zo \'heel lang\' dus.
Maar goed ik was evengoed mis.
Posts: 2.049
\"Lol ja, Bourdais \"domineerde\" in een of andere sub sub klasse. Dan moet het wel een topper zijn ...\"
Heb ik dat gezegd? Het punt was dat het niet zozeer an Bourdais lag dat hij nog gn meter vooruit kon, maar gewoon aan de auto.
En probeer jij maar eens red bull aerodynamica dat voor een renault auto gemaakt is, aan een ferrari motor aan te passen :). En die Ferrari motor was mssn wel goed, maar zoop wel ook een pak meer dan de zuinige renault motor.