user icon

Optimistische Andy Soucek zet alle kaarten op de Formule 1

  • Gepubliceerd op 02 dec 2009 09:19
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Andy Soucek is vol vertrouwen dat hij een plek op de Formule 1-grid van 2010 kan bemachtigen. De Spanjaard pakte dit jaar de Formule 2-titel en testte als beloning gisteren in Jerez voor Williams. Hij klokte meteen de beste tijd van de dag. Soucek zet alles op alles om volgend jaar tot de koningsklasse van de autosport toe te treden.

“We hebben geen plan B op dit moment. We focussen ons volledig op Formule 1 voor 2010, dat is ons enige doel. Ik ben optimistisch omdat ik veel hulp ontvang uit Spanje, veel goede sponsors achter me heb en mijn management doet goede zaken in gesprek met Formule 1-teams. Ik ben vrij zeker dat ik de grid van 2010 haal. De nieuwe teams zijn allemaal op zoek naar budget en ik breng geldschieters mee. Dit alles is te danken aan de Formule 2, dus ik wil Jonathan Palmer bedanken. Het is een goede stap richting Formule 1”, aldus Soucek.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • pitufo

    Posts: 110

    Andy Soucek pakt de Formule 2 titel en niet de GP2 titel jongens, die was voor Hulkenberg.

    Campos Meta en Soucek lijkt mij een perfect match=> Spanjaard, neemt geld mee, en dat is net wat Campos zoekt.
    En di Grassi naar alle waarschijnlijkheid naar Manor, wat ook terecht zou zijn, die jongen had al lang zijn kans moeten krijgen.
    Lijkt me nu al een uitgemaakte zaak dat het tussen deze 2 teams zal gaan voor \"Best of the new guys on the block\".

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 09:37
  • G-man6182

    Posts: 133

    Soucek naar Campos??

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 09:37
  • pitufo

    Posts: 110

    Is gewoon een gok van mij, niet op geruchten gebasseerd, maar als je hoort wat voor iemand campos in hun wagen wil naast Senna, bezie ik Soucek toch wel als een kanshebber.
    Zou het alvast niet slecht vinden, veel liever Soucek dan Piquet

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 09:43
    • G-man6182

      Posts: 133

      Haha, was geen reactie op jou bericht. Ik geloof namelijk ook dat hij daarheen gaat!

      • + 0
      • 2 dec 2009 - 09:55
  • pitufo

    Posts: 110

    Ah ok, dan had ik het uwe beetje anders geinterpreteerd, maar we zitten dus op dezelfde lijn.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 10:02
  • dude

    Posts: 323

    Ik denk inderdaad dat Campos, en misschien Renault, zijn enige opties zijn. Als Campos zou ik toch eerder voor een De La Rosa gaan, als nieuw team ook nog 2 rookies is denk ik niet de ideale opzet.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 10:29
  • bertje

    Posts: 249

    2 Rookies in een nieuw team lijkt me niet echt verstandig. Je zult toch ook een ervaren coureur erbij moeten hebben die uit zijn ervaring goede feedback geeft over het gedrag van de auto, en met ideeën komt hoe iets te verbeten.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 13:18
  • pitufo

    Posts: 110

    nieuwe ontwikkeling: soucek sponsorbudget niet toerijkend. Wat betekend wrs baan vrij voor pedro de la rosa. Wat mss wel goed is voor het team, maar persoonlijk zie ik als kijker liever jonge wolven dan uitgerangeerde coureurs op de grid.
    Zien we straks terug villeneuve en trulli bij lotus , volgende week,, i hope not.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 15:21
  • bertje

    Posts: 249

    Wat is het probleem met Villeneuve?? Agressief, zeurkous, betweter, maar een gozer die wel gas kan geven en risico\'s neemt. Als de MS figuren menen dat die moet komen, waarom Villeneuve niet. Leuk partijtje tussen die 2.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 19:46
  • ralff1

    Posts: 78

    laat hem maar rijden mischien dat hij iets kan verrichten alleen bij wie rijd hij dan , bij Lotus ofzo die heeft nog niet 1 coureur

    • + 0
    • 5 dec 2009 - 11:52

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar