Nog geen nieuw contract tussen Red Bull Racing en Renault
- Gepubliceerd op 02 dec 2009 08:26
-
12
- Door: Rob Veenstra
Renault wil eerst kijken wat de Formule 1 Commissie besluit over het gelijktrekken van de motorprestaties. Horner: Ik zou niet te veel waarde aan de deelnemerslijst hechten. We zijn verplicht om een motorleverancier aan te voeren, maar dat mogen we tot de eerste race nog veranderen. De meest waarschijnlijke motor voor ons voor 2010 is Renault, we moesten iets op de lijst zetten en dit is de meest logische keuze.
Renault heeft wat zorgen over de gelijkheid tussen de motoren, dus ik snap de aarzeling van hun kant wel. Het hangt af van wat de teams hiermee gaan doen. We hebben afgesproken dat de motoren geen prestatieverschil op mogen leveren onder de bevroren reglementen. Het is van vitaal belang dat we een oplossing vinden. Niet alleen voor Renault, maar voor alle motorleveranciers.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26 -
Gefrustreerde Russell haalt uit na zware straf in Monaco: "Dit klopt niet"
George Russell is door meerdere straffen als veertiende geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. De Brit reed...
07 jun 2026 19:08
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
906.829 reacties op Red Bull Racing
686 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (12)
Login om te reagerenfelix50
Posts: 5.792
Renault mocht vorig jaar de motoren aanpassen, hoe kan dat nu alweer ?zijn de regels nog steeds niet goed genoeg of ontwikkelt ferarri en mercedes de motor iedere keer weer onder het mom van betrouwbaarheid
leendert117
Posts: 155
ik heb begrepen dat renault dit nog niet had gedaan, Renault heeft toen de hoofd motoren ook ontslagen.
EvilEd
Posts: 53
en waarom is er nog geen nieuw contract??????
omdat de deal met mercedes nog niet rond is om vettel die kant op te halen en redbull van goedkope motoren te voorzien.
maxxattack
Posts: 27
en Edwin snapt er helemaal niks van..........!!!!!
EvilEd
Posts: 53
dat mag jij zeggen dat ik er niks van snap. ik denk dat vettel de grote verrassing is en zijn duitse vriend MS word gebruikt om de aandacht er vanaf te houden. redbull krijgt een leuk bedrag van mercedez om het contract af te kopen en krijgen mercedez motoren achterin hun auto. dit is allemaal kletskoek naar de media toe maar achter in de kamertjes word er al lang gewerkt aan een mercedez contract voor vettel.
alonso fan
Posts: 10.412
?klinkt niet eens zo raar....
Sparrenblekker
Posts: 123
Het enige wat ik hier niet aan snap is waarom mercedes met een z wordt geschreven. Op zich een redelijke logische voorspelling.
Maar goed, dat blijft gissen.
maxxattack
Posts: 27
ik moet toch even toegeven dat, zoals je t nu stelt, \'t inderdaad niet eens zo gek klinkt.....
zo had ik er nog niet tegenaan gekeken, je kan best \'s gelijk hebben!!!
maar stiekem hoop ik toch op schumi....(zou toch mooi zijn als hij \'t tegen vettel opneemt in de redbull)
Rimi
Posts: 85
Zou wel een stunt zijn.....Kimi naar RB naast Webber, Vettel naar Mercedes GP naast Rosberg. Dromen is altijd leuk maar Mercedes gaat die gok echt niet nemen om 2 jonge rijders in te lijven.
Hoop eigenlijk nog altijd dat die verrasing Kimi zal zijn......
FrankypankyV8
Posts: 696
Twee jonge rijders?
Of doel je erop dat NR en SV te onervaren zouden zijn??? Want dat zijn ze zeker niet!
Ik zie geen bezwaren om Vettel en Rosberg in 1 team te plaatsen, hoor!
ralff1
Posts: 78
je moet gwn ff wachten en dan kiest Red Bull voor Renault
ralff1
Posts: 78
nog ff wachten en dan kiest Red Bull voor Renault dan is het ok gelijk officieel