user icon

Nog geen nieuw contract tussen Red Bull Racing en Renault

  • Gepubliceerd op 02 dec 2009 08:26
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Op de startlijst die de internationale autosportbond FIA eerder deze week vrijgaf mag Renault dan als motorleverancier van Red Bull Racing staan, het is echter nog niet definitief dat de twee de samenwerking voort zetten. Dat onthulde teambaas Christian Horner tegenover Autosport. Verder gaan met Renault is wel het meest waarschijnlijke, maar een nieuw contract laat nog op zich wachten.

Renault wil eerst kijken wat de Formule 1 Commissie besluit over het gelijktrekken van de motorprestaties. Horner: “Ik zou niet te veel waarde aan de deelnemerslijst hechten. We zijn verplicht om een motorleverancier aan te voeren, maar dat mogen we tot de eerste race nog veranderen. De meest waarschijnlijke motor voor ons voor 2010 is Renault, we moesten iets op de lijst zetten en dit is de meest logische keuze.”

“Renault heeft wat zorgen over de gelijkheid tussen de motoren, dus ik snap de aarzeling van hun kant wel. Het hangt af van wat de teams hiermee gaan doen. We hebben afgesproken dat de motoren geen prestatieverschil op mogen leveren onder de bevroren reglementen. Het is van vitaal belang dat we een oplossing vinden. Niet alleen voor Renault, maar voor alle motorleveranciers.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Renault mocht vorig jaar de motoren aanpassen, hoe kan dat nu alweer ?zijn de regels nog steeds niet goed genoeg of ontwikkelt ferarri en mercedes de motor iedere keer weer onder het mom van betrouwbaarheid

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 08:31
  • ik heb begrepen dat renault dit nog niet had gedaan, Renault heeft toen de hoofd motoren ook ontslagen.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 10:05
  • EvilEd

    Posts: 53

    en waarom is er nog geen nieuw contract??????
    omdat de deal met mercedes nog niet rond is om vettel die kant op te halen en redbull van goedkope motoren te voorzien.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 11:41
  • maxxattack

    Posts: 27

    en Edwin snapt er helemaal niks van..........!!!!!

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 11:58
  • EvilEd

    Posts: 53

    dat mag jij zeggen dat ik er niks van snap. ik denk dat vettel de grote verrassing is en zijn duitse vriend MS word gebruikt om de aandacht er vanaf te houden. redbull krijgt een leuk bedrag van mercedez om het contract af te kopen en krijgen mercedez motoren achterin hun auto. dit is allemaal kletskoek naar de media toe maar achter in de kamertjes word er al lang gewerkt aan een mercedez contract voor vettel.

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 12:27
    • ?klinkt niet eens zo raar....

      • + 0
      • 2 dec 2009 - 13:01
    • Het enige wat ik hier niet aan snap is waarom mercedes met een z wordt geschreven. Op zich een redelijke logische voorspelling.

      Maar goed, dat blijft gissen.

      • + 0
      • 2 dec 2009 - 14:08
    • maxxattack

      Posts: 27

      ik moet toch even toegeven dat, zoals je t nu stelt, \'t inderdaad niet eens zo gek klinkt.....
      zo had ik er nog niet tegenaan gekeken, je kan best \'s gelijk hebben!!!
      maar stiekem hoop ik toch op schumi....(zou toch mooi zijn als hij \'t tegen vettel opneemt in de redbull)

      • + 0
      • 2 dec 2009 - 17:42
  • Rimi

    Posts: 85

    Zou wel een stunt zijn.....Kimi naar RB naast Webber, Vettel naar Mercedes GP naast Rosberg. Dromen is altijd leuk maar Mercedes gaat die gok echt niet nemen om 2 jonge rijders in te lijven.
    Hoop eigenlijk nog altijd dat die verrasing Kimi zal zijn......

    • + 0
    • 2 dec 2009 - 13:45
    • Twee jonge rijders?
      Of doel je erop dat NR en SV te onervaren zouden zijn??? Want dat zijn ze zeker niet!
      Ik zie geen bezwaren om Vettel en Rosberg in 1 team te plaatsen, hoor!

      • + 0
      • 4 dec 2009 - 20:25
  • ralff1

    Posts: 78

    je moet gwn ff wachten en dan kiest Red Bull voor Renault

    • + 0