user icon
user icon

BMW verkoopt team terug aan Peter Sauber, Qadbak uit beeld

  • Gepubliceerd op 27 nov 2009 12:11
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
BMW heeft op een persconferentie bekend gemaakt dat het Formule 1-team terug in handen van oprichter Peter Sauber komt. De enige voorwaarde is wel dat de renstal als dertiende renstal toegelaten wordt tot de grid van 2010. De overeenkomst met Qadbak Investments is door BMW afgeblazen.

Klaus Draeger, lid van de raad van bestuur van BMW: “Wij zijn heel blij met deze oplossing. Het voldoet aan de belangrijkste eis van een kans op een succesvolle toekomst voor het team. Onze relatie met Peter Sauber kenmerkt zich door respect en is altijd uitstekend geweest. We willen Peter Sauber en het hele team bedanken voor de nauwe samenwerking van de afgelopen vier jaar.”

Peter Sauber: “Ik ben zeer opgelucht dat we tot een oplossing zijn gekomen. Het betekent dat de fabriek in Hinwil behouden blijft. Ik ben ervan overtuigd dat het team een mooie toekomst in de Formule 1 tegemoet gaat. De sport ondergaat veranderingen die gunstig zijn voor privéteams. Ons personeel is zeer competent en gemotiveerd en ik ga deze nieuwe uitdaging graag aan met ze.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • EvilEd

    Posts: 53

    super nieuws

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 12:14
  • ook weer de oude kleur?

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 12:40
  • Marcd

    Posts: 397

    goed nieuw, ik heb dat Qadbak nooit hoog opgehad, soort \"palm invest\" :).
    Nu hopen dat dat het 13e team wordt.

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 12:50
  • BMWpower

    Posts: 2

    Beste nieuws in tijden.
    Jammer dat Kubica al weg is, of is er nog een kans dat Renault vertrekt?

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 13:02
  • Zipp85

    Posts: 202

    ik hoop hetw el gelukkig weer een echte old skool team op de grid ik hoop ook weer dezelfde kleuren ik vond de zwarte Saubers uit 1994 mooi

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 13:13
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ahh! Geweldig nieuws! Sauber weer op de grid!!
    Wat voor motoren zouden ze gaan gebruiken? Ferrari, Cosworth of toch Mercedes?

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 13:43
    • WH

      Posts: 206

      Ik geloof dat ze al een deal hadden met Ferrari voor motoren

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 13:53
  • Arne-

    Posts: 37

    Geweldig nieuws, eindelijk het oude Sauber-team terug :-D (indien ze mogen starten toch..)

    @szixxx: Er was al gezegd dat Qadbak Ferrari-motoren ging krijgen als ze aan de start kwamen. Maar gezien de goede relatie tussen Sauber en Ferrari in het verleden denk ik niet dat Ferrari dat aanbod zal intrekken nu Qadbak afzegt..

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 13:52
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Nu je het zegt staat me daar inderdaad wel iets van bij..

      Lijkt me een prima keus!

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 15:20
  • Ze zijn welkom wat mij betreft. Nu nog een plek op de grid.

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 15:52
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Het is maar de vraag hoe kapitaalkrachtig peter sauber is. Zelfs als hij het team maar voor het symbolisch bedrag van 1 euro heeft gekocht (ik zeg niet dat het ook daadwerkelijk zo is), dan nog gaat hij het nooit lang volhouden zonder voldoende sponsors.

    Misschien is het beter als hij wat aandelen doorverkoopt aan die amerikaanse investeerder.

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 15:53
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    GEweldig nieuws! nu nog Jordan en Minardi terug!
    @turbof1: PS heeft al genoeg overgehouden toen hij het verkocht had aan BMW. kijk naar Brawn heeft het zonder veel sponsors ook goed gedaan! Denk dat de naam Sauber juist wel sponsors aantrekt. + feit dat ferrari een speciale band heeft met Sauber, zal wel een goedkope oplossing worden, qua motors!

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 19:05
  • ben

    Posts: 292

    ook deze man ademt racen,een echte racefanaat,fantastisch als we deze man terugzien

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 20:04
    • Het was alleen wel altijd de man met de saaiste strategieen. Niet echt de juiste instelling voor een middenvelder.

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 22:11
  • turbof1

    Posts: 1.804

    @Alynsa: Brawn had het makkelijker: hij kreeg het team voor welgeteld 1 euro en werd wss nog voor een periode gesteund door Honda (die het team weggegeven hebben omdat het anders veel zou gaan kosten met het team te ontmantelen). Verder had Brawn direct een winnende auto en was het voor Brawn dus ook makkelijker om tijdelijke sponsors te vinden.

    Ik wil hiermee PS totaal niet afschrijven; ik maak me gewoon zorgen of het team wel financieel gezond gaat zijn op langere termijn. En ohja, Ferrari is verplicht om de motoren tegen een goedkope prijs te geven (ik weet niet tegen hoeveel).

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 22:00
  • Nou lijkt alleen het vrijkomen van die 13e plek nog wat onzeker. Toyota schijnt nu toch weer te proberen om hun licentie en auto ontwerp te verkopen/verhuren.

    • + 0
    • 28 nov 2009 - 02:08

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar