Imago speelt Heidfeld parten bij zoektocht naar stoeltje voor 2010
- Gepubliceerd op 13 okt 2009 11:44
-
14
- Door: Rob Veenstra
De Duitser verklaarde tegenover Auto Motor und Sport: In de publieke perceptie sta ik achter coureurs die in het echt minder goed dan mij zijn. In 2007 was ik sneller dan Robert Kubica en dit jaar weer, maar iedereen heeft het alleen over 2008. Ik dacht dat logica zou overwinnen in de Formule 1, maar jammer genoeg hangt je imago niet alleen af van de resultaten.
Trending nieuws
-
'Alonso vertrekt bij Aston Martin: Spanjaard keert terug bij oude liefde'
Fernando Alonso vertrekt naar alle waarschijnlijkheid bij Aston Martin, maar of hij daadwerkelijk de Formule 1 gaat v...
10 jun 2026 11:22 -
Verstappen onderweg naar Oostenrijk voor Red Bull-bijeenkomst
Max Verstappen is onderweg naar Red Bull-hoofdstad Salzburg. De viervoudig wereldkampioen heeft een lastige start van...
10 jun 2026 12:46 -
'Red Bull voert oorlog met FIA en houdt motorbesluit tegen'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull ontstemd is over de ADUO-beslissingen van de FIA. Afgelopen weekend lekte ui...
10 jun 2026 10:47 -
Verstappen aast op sportieve revanche in Barcelona
Max Verstappen gaat aankomend weekend in Barcelona op jacht naar sportieve revanche. De viervoudig wereldkampioen vie...
10 jun 2026 13:22 -
Red Bull wijst Iwasa aan voor VT1 in Barcelona
Ayumu Iwasa rijdt aankomend weekend de eerste vrije training voor het team van Red Bull Racing. De Japanse coureur ma...
10 jun 2026 12:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (14)
Login om te reagerenmasterd
Posts: 7
Tja, ik vind eigenlijk ook dat hij minder overkomt dan bijvoorbeeld een Kubica, maar het draait in dit wereldje nou eenmaal ook om perceptie, want dat heeft ook weer een correlatie met geld (beter te vermarketen).
G-man6182
Posts: 133
Ik heb hem altijd graag zien rijden! Zijn imago is er inderdaad een van degelijkheid en dat is goed, maar je valt daarmee wel minder op, jammer eigenlijk! Ik zou hem in 2010 wel een plek gunnen naast Lewis Hamilton bij McLaren, het team waar hij eigenlijk had moeten gaan rijden aan het begin van zijn loopbaan, maar toen was daar ineens ene Kimi Raikkonen!
smvs
Posts: 408
Ja en de ironie is dus dat Raikkonen voordat hij naar McLaren ging teamgenoot van Heidfeild was bij Sauber en dat Heidfeld in dat jaar meer punten scoorde dan Raikkonen. Nou weet ik verder ook niet hoe die punten tot stand kwamen en het kan best zijn dat Heidfeld ook toen zo ver kwam doordat hij zo constant was, maar toch.
Kubica
Posts: 5.740
Ik snap Heidfeld wel. Om nou te zeggen dat Robert richting de media of commercie een betere uitstraling heeft dan Nick... Nee, niet bepaald. Enige dat echt tegen werkt in vergelijking tot Robert is misschien z\'n leeftijd.
szixxx
Posts: 4.764
Tsja.. Heidfeld is op zich een prima coureur maar hij zeurt zoveel.
Ik denk dat het vertrek van BMW einde carriere voor Heidfeld is.
Hij kan misschien nog wel bij een nieuwe team aan de slag maar waar kan ie anders heen?
Nieuwe teams zullen van zijn kennis gebruik kunnen maken en daarna > exit.
FerrariGuus
Posts: 222
Denk dat het vooral ligt aan dat Heidfeld zo goed als aan het einde van zijn F1 loopbaan staat en Kubica zo goed als aan het begin van zijn F1 loopbaan. Kubica heeft nog veel potentie...... Maar dat doet niet af dat Heidfeld ook een prima en vooral degelijke coureur is. Hij mag van mij wel in een Toyota!
patrickl
Posts: 11.414
Je kunt inderdaad beter in de helft van de races crashen en dan zo nu en dan een keer met mazzel bij een rare strategie op het podium komen dan het hele jaar solide races rijden en meer punten scoren.
Solide rijders komen niet op TV. Mensen die toevallig een keer boven het kunnen van de auto zitten wel. Kijk bijvoorbeeld naar Sutil.
szixxx
Posts: 4.764
Maar toch rijd Sutil nog steeds voor FI en zou het mij verbazen als we hem volgend jaar in een ander team zien.
Het is natuurlijk best een rare vogel die Sutil maar zeker een goed coureur. Welk team gaat hem oppikken en een kans geven om mee te strijden vooraan?
Kubica
Posts: 5.740
Nou doe je Kubica een beetje tekort in mijn ogen. Zijn overwinning had hij natuurlijk voor het grootste deel aan die actie van Hamilton te danken (daarnaast heeft hij wel de hele verdere race zelf zonder fouten gereden) maar of hij de andere podiumplaatsen nou alleen op basis van een \'rare strategie\' heeft verdiend?
bertje
Posts: 249
Heidfeld is wel degelijk een goed coureur. En wat leeftijd en zeuren betreft lopen op de grid nog oudere coureurs rond en coureurs die bij elke tegenslag hun mondje open doen. Het ligt dan niet aan hun zelf, maar de auto of het team. Wat dat betreft is Barrichello een goed voorbeeld. Wat zeuren en mopperen aangaat is zijn teammaat Kubica ook niet de slechste. Voor mij mag Heidfeld nog wel een paar jaar meedoen. Betrouwbaar, rijdt weinig kapot, en vooral hij is nog snel genoeg.
NathieF1
Posts: 1.966
Zou zonde zijn als niemand volgend jaar van zijn diensten gebruik maakt...Een degelijke, één van de meest consistente, maar niet echt opvallende rijder...Maar hij pakt wel die punten en die zijn ook geld waard!
Student
Posts: 64
Loop niet te miepen gast. Kerel heeft in China een tweede plek behaald en heeft in de rest van het seizoen 7 puntjes gesprokkeld ofzo. Kubica viel toen uit en heeft in de rest van het seizoen 9 punten behaald. Ow, en die lelijke baard altijd doet hem ook geen goed. Ik kan die kerel echt niet uitstaan op de een of andere manier...
bertje
Posts: 249
Zwakke post. Mensen beoordelen op hun uiterlijk?? Tja, zo ken ik er nog wel een paar.
Gompie
Posts: 4.951
Ik kan me er in zoverre iets bij voorstellen dat de Duitstalige sponsormarkt gelet op de conomische crisis een beetje aan zijn maximum zit met Mercedes bij McLaren en niet te vergeten de échte coming man Vettel.