Di Grassi stapt mogelijk in voor Brazilië als vervanger van Grosjean
- Gepubliceerd op 08 okt 2009 16:11
-
7
- Door: Rob Veenstra
Het Duitse blad Auto Motor und Sport meldt dat reserverijder Lucas di Grassi in beeld is om in Brazilië de honneurs waar te nemen. Grosjean geniet weinig vertrouwen van de huidige teamleiding en bij de Franse renstal zien ze in hem niet de ideale teamgenoot voor Robert Kubica voor 2010.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Toch jammer dat ze dus de races als testsessies moeten gaan gebruiken om coureurs te testen.
Zou het nou echt zoveel geld kosten om zo nu en dan een keer te gaan testen?
Sowieso, alle ellende die je als team hebt als een rijder niet bevalt of gewond raakt wegen hier toch niet tegenop?
Posts: 10.412
toch jammer vind dat deze rijder iets te weinig tijd heeft gehad om zich te bewijzen. maar ze zullen het wel doen met het oog op volgend jaar. dus niet weer zon blunder als met nelson. een rijder een 2e jaar geven als hij toch niks lijkt.
Posts: 167
Ik vind dat ze de vrijdagtester weer moeten invoeren.
En de eisen voor een superlicentie moeten omhoog, zodat jonge coureurs niet zomaar in het diepe gegooid worden.
Als je meteen vanuit het niets moet gaan racen krijg je geen eerlijke kans.
Posts: 3.077
Ik ben het met rufage eens. Gewoon een uur op vrijdag trainig voor coureurs tot 24 jaar, die natuurlijk de rest van het weekend niet in actie mogen komen. Goed inplannen, zodat die coureurs wel in de GP2 uit kunnen komen.
Posts: 2.267
als je kijkt naar de behaalde resultaten van Grosjean is het niet zo best: 2 keer uitgevallen, 2 keer 15de en een keer 16de.
Dus om nou te zeggen dat hij goede prestaties neerzet....(ongeacht of het komt door het weinige testen of wat dan ook, de belangen zijn te groot om maar wat aan te \"rommelen\")
Posts: 397
Ik betwijfel of het waar is, maar mochten ze dit doen dan snap ik het beleid van renault niet.
Ze blijven maar jong talent in een F1 auto gooien om er vervolgens achter te komen dat hij niet constant in de top10 rijd. Mischien die jongens eens laten wennen, de druk eraf halen ipv contstant met andere rijders klaar staan \"want als je niet presteerd lig je eruit \".
Renault wil voor weinig geld een top rijder, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten noemen we dat en dat heeft nog nooit gewerkt.
Als ze een top coureur willen dan zullen ze het beleid moeten wijzigen en in de buidel moeten maar dat zijn ze niet van plan.
Posts: 11.414
Zo vreemd is het toch niet:
- Elk team wil eigenlijk wel een jonge hond naast een ervaren rot
- Ze hebben geen enkele mogelijkheid om een coureur te testen buiten de races.
- Van Grosjean mag je je zo langzamerhand ook gaan afvragen of hij het kan
- Grosjean scoort geen punten en het ziet er ook niet naar uit dat hij dat gaat doen
- diGrassi zit in het Renault ontwikkel team
- Ze zijn het sowieso blijkbaar niet eens geweest met Briatore met de keuze voor Grosjean
Waarom dan niet gewoon DiGrassi een paar races de kans geven?
Dat vrijdagtester verhaal zou een beginnetje zijn, maar dan racen ze dus elk weekend hooguit een uurtje. Dat is ook nog niet echt genoeg om snel de auto goed onder de knie te krijgen. Dat is meer om een bestaande rijder in vorm te houden.
Ze verwachten heus geen topprestatie van die jongens, maar ze moeten wel vooruitgang tonen. Grosjean rijdt 600km per weekend. Die heeft er inmiddels toch flink wat op zitten. Als hij dan nog steeds niet naar voren komt dan mag je je toch gaan afvragen of het er ooit nog wel van komt.
Ik denk eerlijk gezegd dat DiGrassi het ook niet heeft, maar je weet het natuurlijk pas zeker als je zo\'n jongen een keer laat rijden.
Vroeger kregen jonge coureurs een testsessie van 10 of 20 rondjes en daar moesten ze zichzelf in bewijzen. Wat dat betreft krijgen ze nu wel een veel grotere kans.
\"Renault wil voor weinig geld een top rijder, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten noemen we dat en dat heeft nog nooit gewerkt.\"
Dat heeft zo vaak gewerkt. Kijk naar Schumacher, Alonso maar ook Hamilton, Rosberg en Vettel. Die worden toch ook als jonge broekies binnengehaald en verdienen dan in eerste instantie vrij weinig.
Zo weinig betaalden ze Piquet ook niet. Volgens mij nog anderhalf of twee miljoen dollar ofzo. Een stuk meer dan echte coureurs zoals Hamilton, Vettel, Rosberg, Kubica kregen. Wat dat betreft had Piquet er wel degelijk baat bij dat Briatore zijn team baas en manager was.