user icon

Jordan: "Button voor veel geld naar Toyota"

  • Gepubliceerd op 03 okt 2009 06:33
  • comments 8
  • Door: Danny Sosef
Jenson Button kan dit weekend de wereldtitel op zijn naam schrijven. De Brawn GP-coureur heeft vijf punten meer nodig dan teamgenoot Barrichello om zichzelf in de historieboeken te zetten.

Nu de coureursmarkt is opengebroken na de bevestiging van Alonso bij Ferrari komen ook alle andere geruchten op. Robert Kubica kan kiezen tussen Toyota en Renault, en hetzelfde lijkt te gelden voor Kimi Raikkonen.

Het contract van Jenson Button met Brawn GP is slechts alleen voor dit jaar. Velen verwachten niet dat Button aan de kant wordt gezet voor 2010 als hij kampioen wordt. Toch lijkt geld een grote drijfveer voor de Brit om een keuze voor 2010 te maken.

Voormalig teambaas Eddie Jordan zegt dat hij er vanuit gaat dat Button op weg is naar Toyota. Jordan: "Het komt normaal niet voor dat een kampioen bij zijn team vertrekt. Feit is dat Ross Brawn heel duidelijk heeft gezegd tot welke financien ze beschikken en dat ze geen topsalaris kunnen en willen betalen."

"Als ik luister wat er in de paddock speelt, is geld toch een belangrijk punt voor Button om zijn keuze te maken. Gezien de situatie op dit moment, met de beslissingen van Toyota en de ambities die ze nu uitspreken over hun coureursduo zal Button naar Toyota vertrekken. Toyota heeft het geld, willen topcoureurs in hun wagen en zijn bereid Button te halen. Het is de enige andere serieuze optie voor Jenson die hij heeft. Ik verwacht binnenkort hier uitsluitsel over zodra de titel binnen is, zeker als Kubica komende dinsdag bevestigt wordt bij Renault. Daar zet ik mijn geld op."

Jordan verwacht tevens dat Kovalainen of Glock de nieuwe teamgenoot wordt van Kubica bij Renault.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Jordan laat het zo logisch klinken op de BBC. Button wordt kampioen, waar staat Brawn volgend jaar? Dan maar voor veel geld geen kampioen worden bij Toyota...

    • + 0
    • 3 okt 2009 - 06:45
  • Manon

    Posts: 313

    Ach Jordan zeurt weer eens! Button blijft gewoon bij Brawn, hij is al die jaren Honda/Brawn trouw geweest dus nu ook. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ie het voor het geld doet. En hij gaat er ook op achter uit, Toyota kan hem toch geen goede auto geven voor volgend jaar, want dat missen ze namelijk elk jaar. Kubica zie ik wel naar Renault gaan maar Glock weet ik niet.

    • + 0
    • 3 okt 2009 - 06:55
  • Button lijkt me nou juist NIET de coureur om voor het geld te gaan. Hij heeft ooit zelfs geld betaald om bij zijn voorkeurs team te kunnen rijden.

    Nou moet ik wel zeggen dat Button zijn salaris verlaagd had om de doorstart van Brawn mogelijk te maken. Aan het begin van het seizoen is hem beloofd dat zijn salaris flink zou stijgen als hij Kampioen zou worden. Dan mag je ze daar aan houden ook.

    • + 0
    • 3 okt 2009 - 09:46
    • @Patrick,

      Helemaal correct, maar...Ross Brawn had in een interview met Autosport al aangegeven dat BrawnGP geen topsalarissen kan (of wil) betalen. En ook op het vlak van sponsors blijft het erg stil...

      Idd. moet ik het nog zien of Button ooit weer kampioen wordt. Hij is in mijn ogen een soort \'Nigel Mansell\'...WK omdat hij in de juiste auto zat! Dan zou Button best kunnen kiezen voor de zekerheid (en het geld) van een fabrieksteam...

      • + 0
      • 3 okt 2009 - 20:02
  • Tijd zal leren of Button voor geld kiest. Bij Honda verdiende hij meer dan bij Brawn. Dus misschien kiest hij toch voor geld.
    Jordan is nog steeds aardig ingeschoten in die wereld, dus misschien is er een kern van waarheid...

    • + 0
    • 3 okt 2009 - 14:08
  • Maximo

    Posts: 6.778

    Button kan beter wel voor het geld gaan, want hij heeft me dit jaar niet overtuigd om er zeker van te zijn dat hij ooit nog WK kan worden na dit jaar. De eerste seizoenshelft heeft hij het geluk van een veel betere wagen dan de concurentie gehad en dat Barichello een paar keer pech had en door Brawn achter Button is gezet een paar keer. Vanaf het moment dat de Brawns moeten knokken voor een goed kwalificatie en race is Barrichello (toch al een oud gediende inmiddels) bijna altijd de betere. Ik durf daarom de weddenschap wel aan dat een Rosberg bij Brawn Button af zal troeven.

    Het is lullig om te zeggen, maar ik gun het de persoon Button van harte, maar het is nou niet echt dat ik idee heb dat we een topper als WK gaan krijgen dit jaar. Erg slapjes allemaa wat hij laat zien de 2e seizoenshelft.l

    • + 0
    • 3 okt 2009 - 14:26
  • Gompie

    Posts: 4.951

    En om nog wat sprookjes te vertellen, Jos \'Grindbak\' Verstappen schijnt bij Ferrari te gaan tekenen als vervanger van Massa.

    • + 0
    • 5 okt 2009 - 16:25

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos