user icon

ING en Mutua Madrilena beëindigen per direct Renault-sponsoring

  • Gepubliceerd op 24 sep 2009 20:38
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Renault-sponsoren ING en Mutua Madrilena hebben per direct hun sponsoring met het Franse team beëindigd. De Nederlandse multinational ING heeft haar sponsoring per direct stopgezet vanwege 'crash-gate'.

ING zegt het besluit te hebben genomen in samenspraak met Renault. Het Nederlandse concern zou tot eind 2009 geldschieter blijven van de renstal, in februari van dit jaar kondigde ING al aan het contract niet te verlengen. Ook de rol als sponsor van diverse Grands Prix is, zoals in februari gemeld, na dit seizoen voorbij.

Mutua Madrilena heeft om dezelfde redenen haar sponsoring per direct opgezegd. Het Spaanse bedrijf was ingestapt vanwege Fernando Alonso en had in haar contract een aantal clausules opgenomen waarvan nu gebruik is gemaakt.

Renault heeft aan de FIA bevestigd dat het volgend jaar actief zal blijven in de Formule 1, velen in de paddock vragen zich echter af of dit daadwerkelijk zal gebeuren.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • ilCovano

    Posts: 214

    ik vrees dat dit het einde is van dit team, dit was de doodsteek:(

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 21:10
  • leugmacher

    Posts: 30

    Jep, dat zat er al aan te komen.

    Zal Alonso nu ook uit zich zelf weg gaan ???

    Hoe dan ook, persoonlijk hoop ik dat Kimi gewoon bij Ferrari blijft.

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 21:10
  • teun

    Posts: 6

    ik hoop niet dat dit het einde is maar het lijkt me duidelijk dat dit ing bijzonder goed uitkomt of zie ik dat verkeerd?
    en wat alonso betreft dit team is hem op het lijf geschreven dus waarom weg gaan volgend jaar beter!
    kleinigheidjes hou je toch

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 21:33
  • Moet Renault nu ook niet de kleurstelling van de auto gaan veranderen? Of laten ze gewoon de ING stickers weg? En wat te denken van de pitbox...

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 21:45
  • teddek

    Posts: 19

    mooi weg dr mee...
    heeft BMW, die volgend jaar met Ferri motoren wil rijden, ook geen problemen om mee te doen. als 14 team ws wel

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 23:09
  • fulcoboy

    Posts: 68

    Joep,
    Als de sponsering er effectief niet meer mag opstaan zal renault nog wat werk mogen verzetten om alles weg te krijgen tegen de 1ste vrije training morgenvroeg :)

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 23:38
  • WH

    Posts: 206

    Ik vermoed een einde van dit team, zonder hoofdsponsor kan je bijna niet overleven in de F1. Best wel jammer want ze waren toch wel een opvallend team qua livery.

    • + 0
    • 25 sep 2009 - 00:30
  • De verschillende banken hebben de afgelopen jaren veel; te veel risico\'s genomen. En misschien zijn veel te dure sponsorcontracten daar wel deel van. Het is dus goed dat de banken pas op de plaats maken, maar nu bijk Renault uitstappen vanwege Crashgate is wat mij betreft wel een beetje een pot verwijt de ketel verhaal. Het roekeloos gedrag van de banken heeft tot grotere ongelukken geleid dan dat van Piquet een jaartje geleden...

    • + 0
    • 25 sep 2009 - 08:23
  • Dat ING zeg zou gaan, stond al vast. Nokia zou al klaar staan om in te stappen. Ik hoop maar dat dat door gaat...

    • + 0
    • 25 sep 2009 - 08:24
  • Martijn01

    Posts: 287

    Krijgt renault dan eindelijk weer normale kleuren blauw/geel
    Dat rood/oranje/wit zag er echt niet uit

    • + 0
    • 25 sep 2009 - 09:25
    • Newspaz

      Posts: 27

      Dat blauw was ook alleen maar van de sponsor Mild Seven hoor ;-). De normale renault kleuren zijn wit-geel.

      Ben het overigens wel eens met Teunis dat dit schandaal ING wel heel erg goed uit kwam om vervroegd uit te stappen.

      • + 0
      • 25 sep 2009 - 10:07
  • Dit was te verwachten en ik denk dat Renault al voorzorgsmaatregelen heeft getroffen voor crashgate. ING was al langer aan het zoeken naar een exit en Mutua konden ze sowieso al op hun buik schrijven. Ben benieuwd of ze kunnen blijven, hoop het wel...Het is toch een van de renstallen, ook al is het een fabrieksteam, waarbij race in de F1 sinds 1977 centraal staat. OffTopic: @ redactie/webmaster: pas aub de lokale tijd in Singapore ff aan naar 6 uur + ipv 6 uur -, want wat er nu staat klopt niet...Dank u!

    • + 0
    • 25 sep 2009 - 10:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar