Alguersuari uitgeput maar voldaan na Formule 1-debuut

Jaime Alguersuari heeft zijn vuurdoop bij Scuderia Toro Rosso goed doorstaan. De jonge Spanjaard eindigde in Hongarije op een ronde van winnaar Lewis Hamilton als vijftiende, nog voor teamgenoot Sebastien Buemi. Een goed debuut voor de 19-jarige Alguersuari, die na de race wel uitgeput uit zijn STR4 kroop.

“Ik ben zeer blij dat ik gefinisht ben, maar de laatste vijf ronden waren fysiek gezien echt loodzwaar. Ik had moeite om het tempo hoog te houden, al ben ik wel tevreden voor mijn eerste keer. P15 is niet slecht, maar het voornaamste doel was de race uitrijden zonder fouten en op een goede snelheid. Ik heb veel geleerd en tegelijkertijd enkele aspecten aan de Formule 1 ontdekt waarvan ik denk: Shit, dit is zwaar!”, aldus Alguersuari.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    Zeker niet slecht gelijk voor je teammate finishen bij je debuut petje af.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 13:35
    • idd en knap tot het einde vol gehouden. hij ging aan het einde al langzamer. ik had in het begin al zoiets die is voor het einde stuk voelde spieren nu waar hij niet van wist dat hij ze had zal vandaag beste spier pijn hebben. hahaha knap debuut.

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 13:48
  • Niet slecht. Maar nul punten had Bourdais natuurlijk ook prima kunnen scoren.....

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:16
    • germain

      Posts: 1.748

      En hoevaak is Bourdais voor Buemi gefinisht dan.

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 14:59
      • Resultaat blijft het zelfde niet dan? Net zo\'n zinvolle discussie of het talent van Sutil zoveel groter is dan van Fisicella. Ze rijden allebei voor NUL punten.....

        • + 0
        • 27 jul 2009 - 15:33
        • germain

          Posts: 1.748

          Ja maar je kan moet de coureurs onderling vergelijken mate.
          Maar wat jij nu zegt kunnen ze net zo goed niet mee doen

          • + 0
          • 27 jul 2009 - 16:18
          • Tja, wat moet ik daar op zeggen...voor de ervaring en de centen is het leuk. Zinvol is anders met een slechte wagen. Ben zelf een voorstander van auto\'s waarin de coureur het verschil maakt. Zonder daarbij richting superleague, A1GP of rare FIA voorstellen te gaan. Geloof best dat hij kan rijden maar what\'s the point off.....

            • + 0
            • 27 jul 2009 - 16:53
            • germain

              Posts: 1.748

              Dat vind ik wel om te zien maar standaard wagens horen niet in de F1 het is wel de koningsklasse van de autosport met Le Mans hoor. Dat bedoel je toch je wil allemaal dezelfde wagens hebben of begrijp ik het niet?

              • + 0
              • 27 jul 2009 - 21:47
              • Nope, geen standaard auto\'s. Maar wel auto\'s waarmee je kan inhalen, technische innovatie en de beste coureurs die het verschil maken. Geen playstation kiddo\'s die zonder alle hulpmiddelen nog niet eens rechtuit zouden kunnen rijden. Eigenlijk hetzelfde als alle fans denk ik. Spektakel en inhaal acties en coureurs die dingen uit auto\'s halen die eigenlijk niet voor mogelijk gehouden worden.

                • + 0
                • 28 jul 2009 - 09:14
                • germain

                  Posts: 1.748

                  Dan dan moeten ze die diffusors (weet niet hoe je het schrijft) afschaffen.

                  • + 0
                  • 28 jul 2009 - 09:32
  • mister S

    Posts: 298

    DAT IS HET! ik weet hoe force india punten kan scoren en ik ben echt geen proffesor. Ze moeten het volgende doen: 1: dump sutil of fischichella,2: contracteer alonso. zo makkelijk eigenlijk.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 17:11
  • renzo

    Posts: 932

    Vraag me zeer af of Torro Rosso een juiste keuze heeft gemaakt met deze jongen.

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 08:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar