Mosley: "Geen crisis in Formule 1"
- Gepubliceerd op 16 mei 2009 14:02
-
12
- Door: Dennis Roke
De FIA heeft afgelopen vrijdag gesprekken gevoerd met de Formule 1-teams, maar daar is geen oplossing naar voren gekomen. Toch maakt Mosley zich geen zorgen. "Ik denk niet dat er teams gaan zijn die ermee gaan stoppen. Er wordt gesuggereerd dat er een crisis is, maar dat is niet zo. We zijn nu bezig met deadlines stellen voor nieuwe teams die toe willen treden. Persoonlijk zou ik erg verbaasd zijn als Ferrari besluit geen Formule 1 te rijden in 2010. Maar als dat al gebeurd, gaat dat pas begin volgend jaar spelen. Voorlopig maak ik me dus geen zorgen."
Over het algemeen wordt een mogelijk vertrek van Ferrari gezien als een gevoelige klap voor de sport. Ferrari is al deelnemer sinds het begin in 1950 en was tot nu toe uiterst succesvol.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 349
Arme stakker, je kan echt niet de huidige waarheid in de F1 zien he.
Het veld dreigt te halveren, en jij maar roepen dat de sport zich geen zorgen moet maken ?!?
Posts: 11.414
Dat is wel een heel optimistische weergave van de situatie.
Posts: 124
en ik zeg je dat je niet raar moet staan te kijken dat er wel een team vertrekt . ik personelijk denk echt dat ferrari vertrekt als ze het doorzetten en toyota ook voor renault zou het ook een mooi excuus zijn om tegaan ing stopt als sponsor dacht ik en de auto verkopen zijn nou ook niet om over naar huis te schrijven .
Posts: 435
helemaal mee eens, die ouwe halvegare engelse vol idioot weet echt niet meer hoe ernstig de situatie is.
gewoon ophoepelen, maar misschien moet er een petitie op internet komen om die gast weg te krijgen bij de fia.
Posts: 42
Even off topic.
Ik heb proxyservers gevonden om op de website van BBC de UK-version te zien. Met al het beeldmateriaal. Dus de volledige toegang die normaal gezien alleen voor UK-residents zijn.
Het werkt snel en goed.
De site met de proxy\'s:
www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm
Die gene die ik getest heb is deze:
87.102.110.144 port:3128
In de internetopties van je internet explorer kan je deze aanpassen.
Posts: 11.414
Als je het converteert naar US dollars is de budget limiet meer iets van 60 miljoen dollar (het is 40 GBP).
Trouwens wel heel sterk dat Mosley tijdens die bespreking een SMSje van zijn advocaat krijgt dat Ferrari een rechtszaak tegen ze is begonnen. Dat zal de sfeer zeker ten goede gekomen zijn.
Wat me daaraan trouwens wel enorm verbaasd is dat Ferrari dan dus een veto blijkt te hebben om regelwijzigingen te kunnen stoppen en dat ze dat dan niet gebruikt hebben. Nou gaan ze achteraf alsnog proberen om dat veto toegepast te krijgen, maar dat hadden ze op die WMSC meeting toch al moeten doen?
Posts: 27
God, wat maakt die man de sport toch kapot, en dan ook ontkennen dat er een crisis is is helemaal dom. Hoelang heeft hij onder een steen geleefd?
Posts: 223
\'Maar als dat al gebeurd\' - GebeurD? Mooi zo...
Posts: 43
Neee je gaat lekker Mosley, ga zo door niks aan de hand je helpt de sport goed naar de klote .
Posts: 24
@marcel
Heb je wel eens van interpunktie gehoord?
Godsallemachtig man, jouw verhaal is onleesbaar!
Zeker drie keer blijven zitten in groep 3 en het toen opgegeven.
Posts: 89
Hoe kun je je daar nou geen zorgen over maken?! Zijn de teams niet duidelijk genoeg geweest in hun uitspraken? Het geeft aan hoe Max zijn vak uitvoert.
Er zijn op dit moment genoeg nieuwe teams om de F1 binnen te treden en die het veld weer aanvullen, maar dit is toch geen manier van handelen. Zo ga toch niet met partners om.
Posts: 5.792
Dit is nu het probleem van Mosley de man is zo arrogant dat hij def1 gewoon kapot laat gaan in zijn laatste jaar.Nog steeds kan ik er niet bij dat als iemand in zijn laatse jaar bezig is zulke belangrijke beslissingen er door kan drukken samen met die ja knikkers die hij de eerdere jaren omzich heen heeft verzameld.De fia moet zelf ook toch zijn dat op deze voet niet door kunnen gaan .Oke het moet goedkoper maar je kunt van de teams die zoveel geinvesseert hebben in infrastrutuur en mensen om dat maar in een jaar af te schrijven hoezo vernietiging van kapitaal.Het gaat hier om honderden miljoenen