Fernando Alonso: "McLaren heeft eerder gelogen"
- Gepubliceerd op 03 apr 2009 17:23
-
21
- Door: Rob Veenstra
De Spanjaard vertelde verder in de Spaanse media: Het is niet de eerste keer dat McLaren voor de stewards moest komen. Het is ook niet de eerste keer dat ze daar een leugen verspreidden, die achterhaald is en waarvoor ze bestraft zijn.
In Hongarije in 2007 speelden ze een vuil spelletje met me en uiteindelijk verloor ik het kampioenschap op één punt. Maar verder is dit niet van invloed op me. Ik heb het gelezen en maak ik me verder niet zo druk om straffen voor andere teams.
Trending nieuws
-
Formule 1 wil Alonso behouden: "We hebben helden nodig in de sport"
Stefano Domenicali heeft zich lovend uitgelaten over Fernando Alonso. De Formule 1-baas ziet de tweevoudig wereldkamp...
15 jun 2026 18:09 -
Opinie: Verstappen moet na dit seizoen weg bij Red Bull
De Grand Prix van Barcelona voelde als een kantelpunt voor Max Verstappen en Red Bull Racing. Waar de Nederlander de ...
16 jun 2026 07:36 -
Wolff blij voor Hamilton: "Misschien komt het door Kardashian"
Toto Wolff heeft met warme woorden gereageerd op de eerste Grand Prix-overwinning van Lewis Hamilton voor Ferrari. De...
15 jun 2026 17:22 -
Ferrari-president bedankt Hamilton na eerste zege: "Emotioneel moment"
De eerste overwinning van Lewis Hamilton in Ferrari-kleuren heeft ook binnen de hoogste regionen van het Italiaanse m...
15 jun 2026 18:46 -
Hamilton had het zwaar bij Ferrari: "Ben ook maar een mens"
Lewis Hamilton heeft na zijn eerste Grand Prix-zege voor Ferrari een openhartig inkijkje gegeven in de moeilijke peri...
16 jun 2026 08:11
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.698 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 1.966
Dit moet je niet doen Fernando, tis niet goed voor je positieve image, wat je bij veel mensen weer terug hebt verdiend!Misschien klopt het wel, maar het zou wijzer zijn als hij dit voor zich hield.Overigens valt mij het op dat dit over het algemeen (zulke uitspraken) vanuit de spaanse media komt...
Posts: 281
Welk positieve imago?
Posts: 2.567
Mevrouw Nathaie heeft gelijk!!!!!!!!!
Posts: 626
NathieF1: volgens mij heeft hij een contract met een spaans mediaconcern (zender of meer weet ik niet). Hij praat alleen met hen, alles moet dus wel uit de spaanse media komen.
Aan de ene kant kan hij beter dit inderdaad voor zich houden. Bij mij staat hij al jaren met stip op 1, maar bij veel is hij eindelijk ook weer aan het stijgen en dan zijn zulke uitspraken niet slim. Hoewel hij volgens mij echt rot behandeld is door McLaren, tenminste zo voelt hij het en dan is het best begrijpelijk dat je geen geod woord voor ze over hebt!
Posts: 2
het is gewoon de waarheid... maar wisten we al ;)
Posts: 2.250
Goh, dit is echt weer oude koeien uit de sloot halen... Zo kan Massa ook beginnen, Ferrari speelde een vuil spelletje met me en zo verloor ik de titel met één punt.
Hongarije was inderdaad een vuil spel van het team, maar om daar nu nog over te beginnen...
Posts: 38
Euh pardon? Ferrari speelde een vuil spelletje met de coureur die door hun eigen monteurs op handen wordt gedragen (alleen MSC is daar nog steeds populairder)?
Posts: 405
Spanje haat McLaren, dan al niet wel of niet terrecht, ze doen het. En als ik Alonso was had ik exact hetzelfde gedaan. Hij zit toch niet bij Renault F1 om de hartjes van de mensen terug te winnen? Nee, om juist van de anderen (McLaren het liefst) te winnen! Juist, mind-playing games
Posts: 303
wat een eng kereltje is dat of die zelf altijd de waarheid spreek
Posts: 442
Goh, wat veel ferrari fans hier ineens. Hypocriet, want wat riep men allemaal toen Barrichello verhalen over zijn tijd bij Ferrari begon te vertellen?
Posts: 201
Dat hij geen boer is geworden. Want hij haalt alweer oude koeien uit de sloot.
Posts: 11.414
Dit is toch wel een gotspe. Alonso was nou juist de grootste valsspeler in dat hele McLaren spygate verhaal. Alonso en de la Rosa waren degene die bewust geheime informatie opvroegen bij Stepney.
Alonso hield ook expres Hamilton op zodat hij geen snelle ronde kon zetten. Vuile spelletjes of niet, Alonso speelde daar overduidelijk het vuilste spelletje.
Alonso is echt wel de laatste die moet beginnen over vuile spelletjes.
Posts: 5.792
Gaaap mclaren liegt ,ja hoor .Dus niet .Pat je bent opvallend stil .Je had het nog niet gezegd en wederom gaan ze op hun bek met leugens maar dat zal wel weer aan fiaferarri liggen volgens jou
Posts: 32
Ik denk ook dat de spaanse media veel weg kan hebben van de britse media. De vragen op zo\'n manier stellen dat je met de informatie heftige conclusies op papier kan zetten. Je kunt met deze informatie (en ook bij meerdere artikels) een veel onschuldiger stuk schrijven. Zoals NathieF1 al zei, het komt over het algemeen van de spaanse media wanneer er zulke dingen worden geschreven, erg opvallend vanuit mijn beleving.
Posts: 859
Wat een misselijk makend ventje is het toch ook, hou gewoon je mond dicht. Hij doet net alsof hij wat voorstelt in de Formule 1.
Posts: 32
dat doet iemand ook weldegelijk met 2 wereldtitels
Posts: 859
Hij heeft ze ja, maar niet verdiend want heeft ze beiden gewonnen door pech van Schumacher en Raikkonen.
Posts: 223
dan moesten ferrari en mclaren betere auto bouwen en schumacher en raikkonen beter rijden. dus dat betekent dat renault en alonso beste werk hebben geleverd
Posts: 985
Ja, zo kunnen we nog wel ff doorgaan dan he. Het totaal pakket was uiteindelijk beter, dus dan heeft ie ze eerlijk verdiend.
Posts: 223
hij heeft gewoon zijn eigen mening !
en het is waar dat Mclaren vaker heeft gelogen. hij zit in de formule 1 en weet 3000x meer dan ons allemaal bij elkaar. hij heeft tenminste bij Mclaren gereden kombatuinit en niet jij.
Posts: 2.181
Alonso is een gefrustreerd gast die al het success mist.
en hij is niet de geschikte persoon om over leugens te praten
want hij is ook een van,die spaans medias zitten vol met shit van
Alonso...