Fernando Alonso: "McLaren heeft eerder gelogen"
- Gepubliceerd op 03 apr 2009 17:23
-
21
- Door: Rob Veenstra
De Spanjaard vertelde verder in de Spaanse media: Het is niet de eerste keer dat McLaren voor de stewards moest komen. Het is ook niet de eerste keer dat ze daar een leugen verspreidden, die achterhaald is en waarvoor ze bestraft zijn.
In Hongarije in 2007 speelden ze een vuil spelletje met me en uiteindelijk verloor ik het kampioenschap op één punt. Maar verder is dit niet van invloed op me. Ik heb het gelezen en maak ik me verder niet zo druk om straffen voor andere teams.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.778 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 1.966
Dit moet je niet doen Fernando, tis niet goed voor je positieve image, wat je bij veel mensen weer terug hebt verdiend!Misschien klopt het wel, maar het zou wijzer zijn als hij dit voor zich hield.Overigens valt mij het op dat dit over het algemeen (zulke uitspraken) vanuit de spaanse media komt...
Posts: 281
Welk positieve imago?
Posts: 2.567
Mevrouw Nathaie heeft gelijk!!!!!!!!!
Posts: 626
NathieF1: volgens mij heeft hij een contract met een spaans mediaconcern (zender of meer weet ik niet). Hij praat alleen met hen, alles moet dus wel uit de spaanse media komen.
Aan de ene kant kan hij beter dit inderdaad voor zich houden. Bij mij staat hij al jaren met stip op 1, maar bij veel is hij eindelijk ook weer aan het stijgen en dan zijn zulke uitspraken niet slim. Hoewel hij volgens mij echt rot behandeld is door McLaren, tenminste zo voelt hij het en dan is het best begrijpelijk dat je geen geod woord voor ze over hebt!
Posts: 2
het is gewoon de waarheid... maar wisten we al ;)
Posts: 2.250
Goh, dit is echt weer oude koeien uit de sloot halen... Zo kan Massa ook beginnen, Ferrari speelde een vuil spelletje met me en zo verloor ik de titel met één punt.
Hongarije was inderdaad een vuil spel van het team, maar om daar nu nog over te beginnen...
Posts: 38
Euh pardon? Ferrari speelde een vuil spelletje met de coureur die door hun eigen monteurs op handen wordt gedragen (alleen MSC is daar nog steeds populairder)?
Posts: 405
Spanje haat McLaren, dan al niet wel of niet terrecht, ze doen het. En als ik Alonso was had ik exact hetzelfde gedaan. Hij zit toch niet bij Renault F1 om de hartjes van de mensen terug te winnen? Nee, om juist van de anderen (McLaren het liefst) te winnen! Juist, mind-playing games
Posts: 303
wat een eng kereltje is dat of die zelf altijd de waarheid spreek
Posts: 442
Goh, wat veel ferrari fans hier ineens. Hypocriet, want wat riep men allemaal toen Barrichello verhalen over zijn tijd bij Ferrari begon te vertellen?
Posts: 201
Dat hij geen boer is geworden. Want hij haalt alweer oude koeien uit de sloot.
Posts: 11.414
Dit is toch wel een gotspe. Alonso was nou juist de grootste valsspeler in dat hele McLaren spygate verhaal. Alonso en de la Rosa waren degene die bewust geheime informatie opvroegen bij Stepney.
Alonso hield ook expres Hamilton op zodat hij geen snelle ronde kon zetten. Vuile spelletjes of niet, Alonso speelde daar overduidelijk het vuilste spelletje.
Alonso is echt wel de laatste die moet beginnen over vuile spelletjes.
Posts: 5.792
Gaaap mclaren liegt ,ja hoor .Dus niet .Pat je bent opvallend stil .Je had het nog niet gezegd en wederom gaan ze op hun bek met leugens maar dat zal wel weer aan fiaferarri liggen volgens jou
Posts: 32
Ik denk ook dat de spaanse media veel weg kan hebben van de britse media. De vragen op zo\'n manier stellen dat je met de informatie heftige conclusies op papier kan zetten. Je kunt met deze informatie (en ook bij meerdere artikels) een veel onschuldiger stuk schrijven. Zoals NathieF1 al zei, het komt over het algemeen van de spaanse media wanneer er zulke dingen worden geschreven, erg opvallend vanuit mijn beleving.
Posts: 859
Wat een misselijk makend ventje is het toch ook, hou gewoon je mond dicht. Hij doet net alsof hij wat voorstelt in de Formule 1.
Posts: 32
dat doet iemand ook weldegelijk met 2 wereldtitels
Posts: 859
Hij heeft ze ja, maar niet verdiend want heeft ze beiden gewonnen door pech van Schumacher en Raikkonen.
Posts: 223
dan moesten ferrari en mclaren betere auto bouwen en schumacher en raikkonen beter rijden. dus dat betekent dat renault en alonso beste werk hebben geleverd
Posts: 985
Ja, zo kunnen we nog wel ff doorgaan dan he. Het totaal pakket was uiteindelijk beter, dus dan heeft ie ze eerlijk verdiend.
Posts: 223
hij heeft gewoon zijn eigen mening !
en het is waar dat Mclaren vaker heeft gelogen. hij zit in de formule 1 en weet 3000x meer dan ons allemaal bij elkaar. hij heeft tenminste bij Mclaren gereden kombatuinit en niet jij.
Posts: 2.181
Alonso is een gefrustreerd gast die al het success mist.
en hij is niet de geschikte persoon om over leugens te praten
want hij is ook een van,die spaans medias zitten vol met shit van
Alonso...