Nick Heidfeld: "Ik voel me mentaal sterk"
- Gepubliceerd op 17 maa 2009 10:49
-
15
- Door: Rob Veenstra
Daarbij vertrouwt hij op zijn mentale capaciteiten. Heidfeld vertelde aan persbureau DPA: De voortekenen zijn beter dan vorig seizoen. Toen had ik nogal wat races nodig om enkele problemen te overwinnen. Ik had het graag sneller gedaan, maar ik heb er veel van opgestoken en ben er mentaal sterker door geworden.
De wereld is nu nog niet van mening dat BMW Sauber de titel moet winnen. Als we in Melbourne sterk voor de dag komen zal dat snel veranderen. Ik heb daar geen problemen mee. In andere klasses was ik gewend om als favoriet aangewezen te worden. Ik geloof dat ik in de gelukkige positie verkeer dat ik mentaal zeer sterk ben.
Trending nieuws
-
Uitslag VT3 Barcelona: Russell deelt nieuwe tik uit, balende Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Barcelona is een feit. De snelste tijd werd genoteerd door George Russell. Daar...
13 jun 2026 13:30 -
FIA-stewards doen uitspraak over gedrag Antonelli
Andrea Kimi Antonelli is ontsnapt aan een zware straf na de derde vrije training in Barcelona. De Italiaanse Mercedes...
13 jun 2026 14:49 -
FIA-stewards openen onderzoek naar gedrag Antonelli
Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli moet zich na afloop van de derde vrije training melden bij de stewards. De Ita...
13 jun 2026 13:46 -
'Red Bull voerde topoverleg met FIA-president over spraakmakende zaak'
Red Bull-kopstuk Oliver Mintzlaff bracht afgelopen week een opvallend bezoek aan FIA-president Mohammed Ben Sulayem i...
13 jun 2026 12:09 -
Russell weigert hand in eigen boezem te steken: "Soms heb je het niet in de hand"
George Russell weigert zich neer te leggen bij de forse achterstand op teamgenoot Andrea Kimi Antonelli in het wereld...
13 jun 2026 14:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (15)
Login om te reagerenFelipben
Posts: 83
tja word wel ff wachten want dit jaar pakt fellipe de titel
reprep
Posts: 594
d8 het niet , 2009 dat wordt het jaar van Kubica.
G-man6182
Posts: 133
Haha, dan doe ik ook mee aan dit spelletje!
Wereldkampioen in 2009 wordt Timo Glock!!!
Rebel
Posts: 7
nee joh, Alonso wint gewoon :-P
alonso fan
Posts: 10.412
ik sluit mij hier helemaal bij aan hup alonso!!!!!!!!! een waardig wk.
Misteryadas
Posts: 276
Jullie snappen het allemaal nog niet zo goed he?
HONDA/BRAWNGP gaat er vandoor met beide titels! _o_
BMW POWER
Posts: 358
BMW is kampioen 2009, let maar op. Heidfeld zal zijn droom zien uitkomen, Grand Prix zeges binnen slepen, Kubica tweede en Alonso of Glock derde. Dit jaar hebben wij te maken met tijden die heel dicht bij elkaar zullen zijn en ook met snelle jongens, kijk maar wie allemaal mee doet, maar we weten allemaal heel goed dat, BMW de beste auto heeft.
eek35
Posts: 94
Nou dan ga ik voor Renault... iedereen zijn favorieten he!
Maar we zijn nog gewoon aan het testen, die tijden hoeven nog niks te zeggen. Iedereen werkt zijn eigen programma af.
Volgend weekend gaan we zien wie er echt snel is. CAN\'T WAIT
Misteryadas
Posts: 276
Ik vind het heel mooi om de verdeeldheid hier te zien...GEWELDIG!
Rebel
Posts: 7
Het gaat net zoals met het begin van een nieuw voetbalseizoen...heb de afgelopen 5 jaar al zooooo vaak moeten horen dat Ajax of Feyenoord kampioen wordt...en hier gaat het net zo...er is gewoon niks zinnigs over te zeggen, iedereen hoopt gewoon dat zijn of haar favoriet wint :-P
alonso fan
Posts: 10.412
ps massa zit in zijn laatste jaar.(hij heeft geluk met zijn manager) dit jaar is het weer kimi die de touwtjes in handen heeft daar. en volgend jaar zit er een vettel ofzo op de stoel van massa. hihihihi
patrickl
Posts: 11.414
Ik denk dat BMW best een goede kanshebber is voor de titel.
Dan schat ik Heidfeld\'s kansen hoger in dan die van Kubica. Heidfeld was toch een stuk overtuigender tijdens de tests. Ik weet dat zegt weinig, maar Heidfeld\'s rijstijl sluit volgens mij ook beter aan bij de 2009 specs.
PSmulders
Posts: 144
Mee eens!
Heidfeld is een van de meest onderschatte coureurs van de paddock. Het is een grijze muis, maar hard rijden kan ie.
BMW heeft vorig jaar niet voor niets veel geinvesteerd in Heidfeld, zij zien zijn potentieel.
Heeft de F1 eindelijk weer eens duitse kampioen, haha
donshere
Posts: 1.403
Nick heeft het voordeel van z\'n gewicht ivm KERS en gewichtsverdeling. Daarom is hij zo opgetogen en zelfzeker omdathij weet dat hij in normale omstandigheden de mindere is.