user icon

Mosley: "McLaren komt goed uit de winter, dat is duidelijk"

  • Gepubliceerd op 06 feb 2009 11:31
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren is favoriet voor de wereldtitel van dit jaar. Althans, dat gevoel heeft Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA. Volgens hem is de Britse renstal het beste uit de wintermaanden gekomen.

Mosley: “McLaren heeft in de wintermaanden heel goed werk geleverd, daar zijn duidelijke voortekenen voor. Bij Ferrari rapen ze zichzelf nog steeds bij elkaar na de grote managementwissel. McLaren krijgt ook een nieuwe leider, maar daar is meer continuïteit.”

Bij de coureurs tipt Mosley Lewis Hamilton als favoriet, al behoort een verrassing ook tot de mogelijkheden. “Hamilton heeft de beste papieren. Maar we kunnen ook een onverwachte kampioen krijgen, dan denk ik aan Robert Kubica of Fernando Alonso

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Ik zie Alonso niet als een onverwachte kampioen. Ik ga er vanuit dat hij dit jaar mee doet om het kampioenschap net als Kubica, Heidfeld, Hamilton, Massa, Raikonnen en misschien Kovalainen. Om een goede underdogg als Vettel niet te vergeten. Ik ben benieuwd. Waar komt deze reactie ineens vandaan trouwens?

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 12:41
  • Tifoso

    Posts: 2.918

    Ik hoop dat de Red Bull een positieve verassing is en dan met Vettel in het bijzonder...Ik heb iig hoge verwachtingen van ze.

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 13:12
  • RacHunt

    Posts: 38

    [Als reactie op alle opmerkingen over Mosley die wat over Ferrari zei]

    O my god, Mosley is hartstikke voor McLaren.

    McFia, McLaren krijgt WDC en WCC cadeau, O my god, vriendjespolitiek

    Hoop dat McLaren fans nu eindelijk doorhebben hoe onnozel dit soort opmerkingen zijn

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 14:02
    • Tommieeee

      Posts: 772

      McFIA?? Het is toch zeker de McDonalds niet!? ;-)

      • + 0
      • 6 feb 2009 - 15:01
    • JP

      Posts: 43

      MCFia ligt niet zo lekker in de mond Fiarari wel -)

      • + 0
      • 6 feb 2009 - 19:14
  • wat zijn die duidelijke voortekenen dan volgens mosley ?

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 14:28
  • Het wordt tijd dat het seizoen begint.

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 14:46
  • McLaren is goed uit de winter gekomen, aldus Mosley.
    Het is inderdaad de vraag waarop dat gebaseerd is. Ze hebben nog niet getest tegen BMW noch tegen Ferrari. Hoewel je niet teveel concluses moet trekken uit tests, liggen ze naar het schijnt vóór Renault, maar achter Williams (nogmaals, voor wat het waard is).

    Mosley zegt dat McLaren voor Ferrari ligt omdat ze daar nog steeds last zouden hebben van een management wisseling. Die wisseling vond al plaats vóór het seizoen 2008, waar Ferrari duidelijk het constructeurs kampioenschap heeft gewonnen en de rijderstitel op 1 puntje verloren hebben.

    Maar zoals Tristan al suggereert, zal het wel een fragment uit een interview zijn en is wellicht op de man af gevraagd hoe hij McLaren er voor vond staan...

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 16:33
  • @RacHunt

    Of Mosley heeft de verontwaardiging gezien van de algemene F1 fans ten opzichte van zijn pro-Ferrari uitspraken en hij hoopt het nu een beetje goed te maken.

    Zeker gezien het feit dat dit een volslagen onzinnige uitspraak is die eigenlijk ook haaks staat op zijn bewering dat Hamilton bij Ferrari zou moeten willen rijden.

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 16:42
  • rafael

    Posts: 2.216

    Idd niks voor niks is McLaren meest populaire team in de F1!!!!!!!

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 23:31
    • Ja geweldig joh, ze zijn de populairste team met 1% verschil, wauw gefeliciteerd.

      Bak een taart en vier het.

      • + 0
      • 9 feb 2009 - 09:09
  • amirk

    Posts: 223

    Alonso kampioen 2009!!!

    • + 0
    • 7 feb 2009 - 15:18
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik hoop dat we een andere wereldkampioen krijgen als mclaren of ferarri.Spannend en onvoorspelbaar zou het moeten zijn

    • + 0
    • 8 feb 2009 - 08:41

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar